TDi - vibrace výfuku, klepání motoru, zanášení turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDi - vibrace výfuku, klepání motoru, zanášení turba
Ahoj Pánové,
mám Audi A4 motor 1.9 TDi 81kW AFN (najeto 180000km), na volnoběh jsou uvnitř auta poměrně silné vibrace (zhoršuje se to když je venku teplejš), motor vydává na volnoběh klepavý zvuk (silnější než jiná TDi). Motor se chvěje celkem normálně, ale výfuk za vlnovcem má tendenci celý kmitat a tím rozvibrovává celé auto.
Před cca 1/2 rokem jsem vyměnil turbo VNT15 (naklápěcí lopatky pro regulaci plnícího tlaku), protože bylo úplně zanesené (motor padal do nouzového režimu při zrychlování). Nejdříve sem se snažil turbo vyčistit, ale lopakty na regulaci tlaku se i po vyčistění velice rychle opět přidřely (cca po 1000 km), tak sem sehnal jiné turbo - opravdu pěkné a vyměnil ho.
Nyní po 1/2 roku s novým turbem jsem zjistil, že ovládání lopatek turba je opět přidřené, ovládací pístek se hýbe tak cca o 2mm.
Také jsem s turbem měnil výfuk s podezřením že je špatný když takto vibruje - mřížky katalyzátoru úplně chyběly, ale výsledek po výměne výfuku jsou pořád stejné vibrace.
Myslím, že přidření turba, vibrace výfuku, klepání motoru a vypálený katalyzátor by mohli mít společnou příčinu. Chtěl bych vás proto požádat o radu.
Napadlo mě zda nemůže být poškozený výfukový ventil na jednom z válců, který by nedovíral, připadně se správně neotvíral. Případně jestli nemůže jít o ohlý klikový hřídel motoru (auto bylo havarované). Nebo jestli by nemohlo jít o špatně nasazený rozvodový řemen (skočený o zub klika proti vačce).
Problém s vibracemi na volnoběh se snažím vyřešit již dlouho, ale bohužel bezvýsledně, zkontrolováno je lecos vyjma samotného motoru - časování vštřiků, vstřikovací trysky, váha vzduchu, na řídící jednotce motoru nejsou žádné chybové kódy - pouze ty od plnícího tlaku.
Spotřeba je normální - 5,5l mimo město, kombinovaná 6 - 6,5 l.
Díky za každou odvěď.
mám Audi A4 motor 1.9 TDi 81kW AFN (najeto 180000km), na volnoběh jsou uvnitř auta poměrně silné vibrace (zhoršuje se to když je venku teplejš), motor vydává na volnoběh klepavý zvuk (silnější než jiná TDi). Motor se chvěje celkem normálně, ale výfuk za vlnovcem má tendenci celý kmitat a tím rozvibrovává celé auto.
Před cca 1/2 rokem jsem vyměnil turbo VNT15 (naklápěcí lopatky pro regulaci plnícího tlaku), protože bylo úplně zanesené (motor padal do nouzového režimu při zrychlování). Nejdříve sem se snažil turbo vyčistit, ale lopakty na regulaci tlaku se i po vyčistění velice rychle opět přidřely (cca po 1000 km), tak sem sehnal jiné turbo - opravdu pěkné a vyměnil ho.
Nyní po 1/2 roku s novým turbem jsem zjistil, že ovládání lopatek turba je opět přidřené, ovládací pístek se hýbe tak cca o 2mm.
Také jsem s turbem měnil výfuk s podezřením že je špatný když takto vibruje - mřížky katalyzátoru úplně chyběly, ale výsledek po výměne výfuku jsou pořád stejné vibrace.
Myslím, že přidření turba, vibrace výfuku, klepání motoru a vypálený katalyzátor by mohli mít společnou příčinu. Chtěl bych vás proto požádat o radu.
Napadlo mě zda nemůže být poškozený výfukový ventil na jednom z válců, který by nedovíral, připadně se správně neotvíral. Případně jestli nemůže jít o ohlý klikový hřídel motoru (auto bylo havarované). Nebo jestli by nemohlo jít o špatně nasazený rozvodový řemen (skočený o zub klika proti vačce).
Problém s vibracemi na volnoběh se snažím vyřešit již dlouho, ale bohužel bezvýsledně, zkontrolováno je lecos vyjma samotného motoru - časování vštřiků, vstřikovací trysky, váha vzduchu, na řídící jednotce motoru nejsou žádné chybové kódy - pouze ty od plnícího tlaku.
Spotřeba je normální - 5,5l mimo město, kombinovaná 6 - 6,5 l.
Díky za každou odvěď.
David
na A4 zkontroluj silentbloky, a hlavně u převodovky na straně řidiče, jestli není nějaký špatný, klepání u kompu se špatně radí, může to být i tuknutý ventil, jestliže to bylo havarované, a u turba zkontroluj všechny podtlaky, lepší vyměnit hadičky , a N75, dost u podélných motoru odchází,nebo nechodí jak má
- honza.biker
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 404
- Registrován: 02 dub 2009, 18:19
- Bydliště: Vřesovice
Bude to nejspíš tím vlnovcem, nebo jestli se ti klepe na volnoběh celé auto, tak bych to viděl na setrvák na dvouhmotě..
Naposledy upravil(a) honza.biker dne 23 bře 2013, 13:57, celkem upraveno 1 x.
Audi A4 B8 3.0 TDI 176KW S-line Avant Quattro
vibrace
Ahoj , chtěl bych se zeptat , jestli jste ty vibrace nejaky vychytali ? Mam Audi A6 AFN a taky se na volnobeh klepe, hlavne na volantu je to videt , ten pod 1000ot se dost klepe. Nove silentbloky motor + prevodovka, dvouhmota je ok, podtlaky komplet vymeneny , vlnovec vypada zravej.
Za odpoved predem děkuji.
Za odpoved predem děkuji.
VW Caddy 2,0TDI 75kW DFSD 2018
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 828
- Registrován: 21 pro 2011, 22:49
- Bydliště: Soběslav