TDi - vibrace výfuku, klepání motoru, zanášení turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
David
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05 dub 2006, 08:20
Odpovědi: 0

TDi - vibrace výfuku, klepání motoru, zanášení turba

Příspěvek od David »

Ahoj Pánové,

mám Audi A4 motor 1.9 TDi 81kW AFN (najeto 180000km), na volnoběh jsou uvnitř auta poměrně silné vibrace (zhoršuje se to když je venku teplejš), motor vydává na volnoběh klepavý zvuk (silnější než jiná TDi). Motor se chvěje celkem normálně, ale výfuk za vlnovcem má tendenci celý kmitat a tím rozvibrovává celé auto.
Před cca 1/2 rokem jsem vyměnil turbo VNT15 (naklápěcí lopatky pro regulaci plnícího tlaku), protože bylo úplně zanesené (motor padal do nouzového režimu při zrychlování). Nejdříve sem se snažil turbo vyčistit, ale lopakty na regulaci tlaku se i po vyčistění velice rychle opět přidřely (cca po 1000 km), tak sem sehnal jiné turbo - opravdu pěkné a vyměnil ho.
Nyní po 1/2 roku s novým turbem jsem zjistil, že ovládání lopatek turba je opět přidřené, ovládací pístek se hýbe tak cca o 2mm.
Také jsem s turbem měnil výfuk s podezřením že je špatný když takto vibruje - mřížky katalyzátoru úplně chyběly, ale výsledek po výměne výfuku jsou pořád stejné vibrace.
Myslím, že přidření turba, vibrace výfuku, klepání motoru a vypálený katalyzátor by mohli mít společnou příčinu. Chtěl bych vás proto požádat o radu.
Napadlo mě zda nemůže být poškozený výfukový ventil na jednom z válců, který by nedovíral, připadně se správně neotvíral. Případně jestli nemůže jít o ohlý klikový hřídel motoru (auto bylo havarované). Nebo jestli by nemohlo jít o špatně nasazený rozvodový řemen (skočený o zub klika proti vačce).
Problém s vibracemi na volnoběh se snažím vyřešit již dlouho, ale bohužel bezvýsledně, zkontrolováno je lecos vyjma samotného motoru - časování vštřiků, vstřikovací trysky, váha vzduchu, na řídící jednotce motoru nejsou žádné chybové kódy - pouze ty od plnícího tlaku.
Spotřeba je normální - 5,5l mimo město, kombinovaná 6 - 6,5 l.

Díky za každou odvěď.
David
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Když se chvěje výfuk za vlnovcem, tak je většinou ten vlnovec špatnej.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

kouri ti to nebo ne pokud ano jak? pri jakejch otackach??
David
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05 dub 2006, 08:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od David »

Na volnoběh to nekouří, při 3000 ot/min s plnym plynem to jakoby vyfouknke obléček (spíš oblak) kterej vidim v zrcátku ještě doluho. Barvu má do hněda.
David
Uživatelský avatar
Misak7
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25 kvě 2009, 10:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Č.B.

Příspěvek od Misak7 »

Zdravím.... taky mám stejném problém s vibracema...s turbem zatím nic...:-) ale vybrace jsou docela silný, a něco tam šíleně klepe...
Uživatelský avatar
Misak7
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25 kvě 2009, 10:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Č.B.

Příspěvek od Misak7 »

Zdravím.... taky mám stejném problém s vibracema...s turbem zatím nic...:-) ale vybrace jsou docela silný, a něco tam šíleně klepe...chtěl jsem se zeptat jestli se to podařili na tý Audi nějak opravit??? nebo jestli jsi přišel na to co to bylo???
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

na A4 zkontroluj silentbloky, a hlavně u převodovky na straně řidiče, jestli není nějaký špatný, klepání u kompu se špatně radí, může to být i tuknutý ventil, jestliže to bylo havarované, a u turba zkontroluj všechny podtlaky, lepší vyměnit hadičky , a N75, dost u podélných motoru odchází,nebo nechodí jak má
Uživatelský avatar
honza.biker
Přispěvovatel
Příspěvky: 404
Registrován: 02 dub 2009, 18:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Vřesovice

Příspěvek od honza.biker »

Bude to nejspíš tím vlnovcem, nebo jestli se ti klepe na volnoběh celé auto, tak bych to viděl na setrvák na dvouhmotě..
Naposledy upravil(a) honza.biker dne 23 bře 2013, 13:57, celkem upraveno 1 x.
Audi A4 B8 3.0 TDI 176KW S-line Avant Quattro
Uživatelský avatar
LuckyTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 12 pro 2011, 22:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

vibrace

Příspěvek od LuckyTDi »

Ahoj , chtěl bych se zeptat , jestli jste ty vibrace nejaky vychytali ? Mam Audi A6 AFN a taky se na volnobeh klepe, hlavne na volantu je to videt , ten pod 1000ot se dost klepe. Nove silentbloky motor + prevodovka, dvouhmota je ok, podtlaky komplet vymeneny , vlnovec vypada zravej.
Za odpoved predem děkuji.
VW Caddy 2,0TDI 75kW DFSD 2018
Pasat TDI PD 96 kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21 pro 2011, 22:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od Pasat TDI PD 96 kw »

tak přesně takovéhle klepání mě vyškolylo na zákazníkově autě pořád jsem hledal výfuk silentbloky a pak to nakonec byla dvouhmota!!!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“