Seat Toledo nejede klima:(

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Seat Toledo nejede klima:(

Příspěvek od Alien »

čau, z ničeho nic mne nefunguje klima. Mám auto Seat Toledo 1,9TDi, 81kW,r.v. 1998, je to manuální klima.
Když zmáčknu spouštěcí čudl, tak to nic nedělá proste se ta klima nesepne. Kontrolka na čudlu se ale rožne. Tlak je OK. Nově naplněno. Jetli si dobře pamatuju taky když se normalně zmačkl čudl klimy AC tak bylo slyšet sepnutí relé. To teď slyšet není. Do tlakovýho spínače vedou 4 dráty a ani na jeden nejde napětí ( v žádným případě ani když je vyplej motor ani když motor běží., což je asi chyba co? Takže předpokládám chybu v relé nebo pojiskách. pojistky sou Ok. Takže relé, jenže tady nastává hlavní problém. Nemám a nejsu schopnej sehnat schema zapojení klimy pro mý auto takže prostě nevím který relé je to od klimy (wallbash). Nemůžete někdo prosím poradit který relé to je nebo jestli třeba není chyba v něčem jiným nebo nemáte někdo schema el. zapojení klimy?
Díky moc za pomoc už su fakt bezradnej. :?
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Rodiče mají to samí auto,výbava Magnus.Tam prozměnu odešel chladič klimy.To cvaknutí při zapnutí je el.mag.spojka na kompresoru,ne relé to slyšet moc není.Schema nemám,ale jak sem na tu klimu koukal tak je vcelku trivialní,(oproti mému sharanu).I tak je víc možností.Chce to postupovat systematicky a postupně vše proměřit a vylučovat závady.Začal bych u tlak.spínače.Jestli je 4vývodový tak jsou tam 2páry spínacích kontaktů.Potom to chce vyskoušet jestli cvaká spojka na kompresoru,konektor-2kontakty-je tam plus a minus 12V.Dále by se měly při zapnutí klimy rozběhnout větraky na chladiči.Já bych sázel na ten tlak.spínač.Je to častá závada.No ale možné je vše. (LOL)
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

díky za rady, jo to cvakání bylo spíš v oblasti motoru než z kabiny kde sou relé, takže by to mohl byt ten spínač na kompresoru.
Ten tlakovej spínač se dá normálně koupit kde? a kolik zhruba stojí?
plysak
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 čer 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Seat Toledo nejede klima:(

Příspěvek od plysak »

Alien píše:čau, z ničeho nic mne nefunguje klima. Mám auto Seat Toledo 1,9TDi, 81kW,r.v. 1998, je to manuální klima.
Když zmáčknu spouštěcí čudl, tak to nic nedělá proste se ta klima nesepne. Kontrolka na čudlu se ale rožne. Tlak je OK. Nově naplněno. Jetli si dobře pamatuju taky když se normalně zmačkl čudl klimy AC tak bylo slyšet sepnutí relé. To teď slyšet není. Do tlakovýho spínače vedou 4 dráty a ani na jeden nejde napětí ( v žádným případě ani když je vyplej motor ani když motor běží., což je asi chyba co? Takže předpokládám chybu v relé nebo pojiskách. pojistky sou Ok. Takže relé, jenže tady nastává hlavní problém. Nemám a nejsu schopnej sehnat schema zapojení klimy pro mý auto takže prostě nevím který relé je to od klimy (wallbash). Nemůžete někdo prosím poradit který relé to je nebo jestli třeba není chyba v něčem jiným nebo nemáte někdo schema el. zapojení klimy?
Díky moc za pomoc už su fakt bezradnej. :?
A) ke kompresoru klimy jdou dva kabílky,tak je zkontroluj. Mel jsem jeden uklepanej... (wallbash)

B) na Octavii je relé ovládání umístěnný tak KRAVSKY pod baterií, takže pokud to nebude jeden z kabelů na kompresoru klimy, demontuj to relé (mohlo by to bejt na stejným místě) opatrně sundej ten dekl (je olepenej silikonem) a očisti kontakty. Bude tam pecka. Mě to relé stálo 5tis a to starý jsem takhle očistil a chodilo po montáži normálně. Pěknej vopruz.
plysak
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 čer 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od plysak »

Alien píše:díky za rady, jo to cvakání bylo spíš v oblasti motoru než z kabiny kde sou relé, takže by to mohl byt ten spínač na kompresoru.
Ten tlakovej spínač se dá normálně koupit kde? a kolik zhruba stojí?

Jo to relé je asi o vejikosti krabičky cigaret.
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

OK diky mrknu na to. Ten kablik si mel upalenej tesne u kompresoru jo??

a to rele je kde pod baterii? to se musí oddělat baterie a pak je teprve vidět?
plysak
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 čer 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od plysak »

Alien píše:OK diky mrknu na to. Ten kablik si mel upalenej tesne u kompresoru jo??

a to rele je kde pod baterii? to se musí oddělat baterie a pak je teprve vidět?
Jo jo přesně,ten kablík je přesně u kompresoru. byl tak blbě schovanej a já to přehlídl. Upozornil mě na to až kamarád. (to jsem byl tenkrát za pěknýho slepejše)
A relé je pod tim plechovým podstavcem na baterii,ale je to tak u Octavie a nevim jestli je to tak i u Toleda. Musíšdemontovat baterii a ten plech co na nem je baterie uchycená.
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

tak to relé má seat někde jinde:(
ani kabliky nejsou v prdeli u kompresoru, holt musím sehnat někoho kdo má stejný auto jako já a vyzkoušet proměnit relátka.
plysak
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 čer 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od plysak »

Alien píše:tak to relé má seat někde jinde:(
ani kabliky nejsou v prdeli u kompresoru, holt musím sehnat někoho kdo má stejný auto jako já a vyzkoušet proměnit relátka.
K tomu relátku jdou dva konektory a jsou poměrně velký a i celkem silný kabely
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

ale já v prostoru motoru mám jenom jedno relé, a to je od hlavního zapalování, takový veliky. ostatní relé sou umístěný u sebe pod palubní deskou ale je jich tam 20 a nevim který z nich to je (wallbash)
plysak
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 čer 2006, 23:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od plysak »

Alien píše:ale já v prostoru motoru mám jenom jedno relé, a to je od hlavního zapalování, takový veliky. ostatní relé sou umístěný u sebe pod palubní deskou ale je jich tam 20 a nevim který z nich to je (wallbash)
To relé určitě nebude v kabině. Nemá ho tam ani žádný VW. Měl jsi sondanou tu podestu co je pod baterkou?
Je to tak 100x50x50mm velká krabice, žádný malý relátko..
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

já pod baterkou žádnou podestu nemám, leží přímo na plechu kterej je součástí karoserie a pod tím nic rozhodně není
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Měl jsem Toledo Magnus a relé klimatizace je na 100% v pojistkovém boxu v kabině jak jsou pojistky. Pod baterkou to má až Octavia atd.
TDi
Alien
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 říj 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alien »

a nevíš prosímtě kde přesně to relé je v tom pojistkovým boxu? jaký má číslo nebo prostě jak ho poznám? mám taky magnusa
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

To už teď právě nevím. O víkendu má s Toledem kluk dojet co to ode mě koupil na výměnu oleje tak jestli vydržíš tak se o víkendu podívám a zjistím ti to.
TDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“