Dobíjení Zafira B rok 2006
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dobíjení Zafira B rok 2006
Zdarec, potřebuji se poradit ohledně dobíjení své Zafiry B CDTI 110kW rok 2006 najeto 160000 km. Když napíchnu diagnostiku a vlezu do akčních členů, tak pokud mi běží auto na volnoběh a mám puštěné pouze rádio a běží s ním displej CID, tak mám palubní napětí 13,8V. Pokud zapnu bixenony na potkávací už jsem jen na 13,1V a pokud zapnu všechno co se v autě dá, tak jsem na volnoběh jen na 11,7V. Pokud přidám plyn, tak se napětí zdvihne i z těch 11,7V na 13,5V. Je to normál nebo se mám připravovat na nový regulátor napětí na altíku? Kolik na toto auto přijde? P.S. po nabití baterky bylo napětí na kontaktech při usnutým autě 13,2V. Jo a při startu byl pokles palubního napětí až někam k 9,5V.
Re: Dobíjení Zafira B rok 2006
Bude Altik KO, nejspis regulator uvnitr,na nekterý typy se neda sehnat a vide levnejs celej altik od Opla. Sou to regulatory řizený jednotkou motoru.Jirka156 píše:Zdarec, potřebuji se poradit ohledně dobíjení své Zafiry B CDTI 110kW rok 2006 najeto 160000 km. Když napíchnu diagnostiku a vlezu do akčních členů, tak pokud mi běží auto na volnoběh a mám puštěné pouze rádio a běží s ním displej CID, tak mám palubní napětí 13,8V. Pokud zapnu bixenony na potkávací už jsem jen na 13,1V a pokud zapnu všechno co se v autě dá, tak jsem na volnoběh jen na 11,7V. Pokud přidám plyn, tak se napětí zdvihne i z těch 11,7V na 13,5V. Je to normál nebo se mám připravovat na nový regulátor napětí na altíku? Kolik na toto auto přijde? P.S. po nabití baterky bylo napětí na kontaktech při usnutým autě 13,2V. Jo a při startu byl pokles palubního napětí až někam k 9,5V.
Tak mám zjištěný, že opravdu u Opela nejde sehnat střeva altíku, ale celý nový kupovat za 16,5tis.Kč po 20% slevě nebudu určitě. Ještě to nechám do jara pokud to vydrží a dám to nějakému elektrikáři co dělá altíky. Ty si prý dokážou ledaccos sehnat i když to nelze u origo servisu. Jo a údajně odcházejí diodové můstky u těchto motorů 1,9CDTI.
Diody odchazej na 1,7CDTI , sou tam ty altiky slabí, 80A bez klimy a 100A s klimou. Když mas vybitou baterku, tak po startu je hladova a když to este dožhavuje, tak to mas 50A na volnobeh , tak se to proste neuchladí a diody se prorazej, nekdy se posere i to relatko. pokud ti to startuje jako když to mele s posledniho a vis že to je baterkou, tak dej rovnou novou, jinak je to cesta pro altik do vecnýh lovist. Pak bud novej, nebo z vrakoviste, nebo oprava diody se na nekerý sehnat daj ale relatka bejvaj problem. Sou tam Delco remy a poslední dobou je delaj vic a vic neopravitelný.Jirka156 píše:Tak mám zjištěný, že opravdu u Opela nejde sehnat střeva altíku, ale celý nový kupovat za 16,5tis.Kč po 20% slevě nebudu určitě. Ještě to nechám do jara pokud to vydrží a dám to nějakému elektrikáři co dělá altíky. Ty si prý dokážou ledaccos sehnat i když to nelze u origo servisu. Jo a údajně odcházejí diodové můstky u těchto motorů 1,9CDTI.
Jestli se dá aspoň trochu spolehnout na zelený oko baterie nebo jak se to odborně jmenuje , tak mi svítí zeleně. Baterka je ještě originál GM 70Ah. Když ji nabiju, tak má 13,2V v klidu a usnuté. Auto je z přelomu 2005/2006. Myslel jsem, že se dneska podívám co mám za altík, ale je tak výborně za motorem, že vím prd. Ale dávali se tam 105, 120 a 140A altíky. Nevím, jestli ještě ne 130A. Mám auto s full výbavou a tak myslím, že mám ten nejsilnější. Až bude lepší počasí tak tam zalezu se zrcátkem. Měli by být od Denso.
altiky od densa su totalne shitoviny maju hlboko poddimenzovany mostik cinania konecne zacali don vyrabat posilnene creva tj silnejsi mostik a regulator ,origo denso veci nema vyznam ani don davat odidu velmi rychlo-denso vyuziva technologiu zameranu na usporu nakladov a potom to takto vyzera
k tomuto zaveru som sa dopatral po troch vystrielanich mostikoch na f focus
Jo je to tak, je tam Denso no, a sou tam ty diody poddimenzovaný, na Focusu už je ani nespravuju, je tam relatko řizený pocitacem, který nejde sehnat a od forda vymenou za 9000kc. V tom Oplu je za motorem a užasne se vyndava. V tej 1,9 bude asi 120Astefi píše:altiky od densa su totalne shitoviny maju hlboko poddimenzovany mostik cinania konecne zacali don vyrabat posilnene creva tj silnejsi mostik a regulator ,origo denso veci nema vyznam ani don davat odidu velmi rychlo-denso vyuziva technologiu zameranu na usporu nakladov a potom to takto vyzerak tomuto zaveru som sa dopatral po troch vystrielanich mostikoch na f focus
uz sa da zohnat ak myslis regulator aj silnejsi cinsky
mostik,nedavno som riesil nekonecny pribeh z jednym fokusom akurat sa prezmenu hreje trosku viac vynutie,a podobny pripad som riesil na jednej astre do nej bol silnejsi mostik od anglickeho mobiletronu a teraz v pohode a este u forda my tvrdili ze som prvy co ma z altikom problem
asi chlapcom do sevisu chodi malo fordov

asi chlapcom do sevisu chodi malo fordov Ty Fordy sou fakt ksunty, jak das silnejsí diody tak schoří statorstefi píše:uz sa da zohnat ak myslis regulator aj silnejsi cinskymostik,nedavno som riesil nekonecny pribeh z jednym fokusom akurat sa prezmenu hreje trosku viac vynutie,a podobny pripad som riesil na jednej astre do nej bol silnejsi mostik od anglickeho mobiletronu a teraz v pohode a este u forda my tvrdili ze som prvy co ma z altikom problem
asi chlapcom do sevisu chodi malo fordov
![]()
![]()
, rovnou celej jinej, od Forda vymenou a je klid.neje ten potrat uz zozral tri nove densa
teraz je v nom ten cinsky megawat mostik zatial dobija ale stator sa hreje jak svina zatial to funguje ale dlho asi nebude
,neda sa nahradit altikom od boscha co je v 1-kovom fokuse v tddi?a co mi je cudne tak odber mi merak ukazuje pri normalnom rezime zo zap svetlami cca 30A?
teraz je v nom ten cinsky megawat mostik zatial dobija ale stator sa hreje jak svina zatial to funguje ale dlho asi nebude
,neda sa nahradit altikom od boscha co je v 1-kovom fokuse v tddi?a co mi je cudne tak odber mi merak ukazuje pri normalnom rezime zo zap svetlami cca 30A?Pokud je to TDCI tak ty žerou proud jak svině, kvuli tem vstrikum, od Bosche když bis tam ten altik dostal tak bi nefungoval, musel bis tam navest dodatecnou kontrolku. Ty focusi se nedaj skouset, maj ty relatka rizený jednotkou motoru, ktera když zjisti že je nízký napetí, tak posle signal do altíku -Přikrmit!stefi píše:neje ten potrat uz zozral tri nove densateraz je v nom ten cinsky megawat mostik zatial dobija ale stator sa hreje jak svina zatial to funguje ale dlho asi nebude
,neda sa nahradit altikom od boscha co je v 1-kovom fokuse v tddi?a co mi je cudne tak odber mi merak ukazuje pri normalnom rezime zo zap svetlami cca 30A?
do Focusa II sa da napchat aj altik z focusa I .... staci tam vyrobit podlozku pod drziak a sadne tam ako nic ... dokonca aj fungujestefi píše:neje ten potrat uz zozral tri nove densateraz je v nom ten cinsky megawat mostik zatial dobija ale stator sa hreje jak svina zatial to funguje ale dlho asi nebude
,neda sa nahradit altikom od boscha co je v 1-kovom fokuse v tddi?a co mi je cudne tak odber mi merak ukazuje pri normalnom rezime zo zap svetlami cca 30A?
Alternator z elektronickou regulaciou nieje problem vyskusat na zatazovej stolici..vseky ford..Zdeněk M píše:Pokud je to TDCI tak ty žerou proud jak svině, kvuli tem vstrikum, od Bosche když bis tam ten altik dostal tak bi nefungoval, musel bis tam navest dodatecnou kontrolku. Ty focusi se nedaj skouset, maj ty relatka rizený jednotkou motoru, ktera když zjisti že je nízký napetí, tak posle signal do altíku -Přikrmit!stefi píše:neje ten potrat uz zozral tri nove densateraz je v nom ten cinsky megawat mostik zatial dobija ale stator sa hreje jak svina zatial to funguje ale dlho asi nebude
,neda sa nahradit altikom od boscha co je v 1-kovom fokuse v tddi?a co mi je cudne tak odber mi merak ukazuje pri normalnom rezime zo zap svetlami cca 30A?
, ti predchudci mely stridavý relatko, který se taky neda skouset, ma v sobě vlastní usměrnovac a je napajený ze stridaviny z nejaký faze-fazý. Navíc když bi tam ten Bosch byl, tak to bude psat chybu v motoru a Can Bus, ty srace sou vetsinou v C Max a posledníh Focuseh.
stefi píše:uz sa da zohnat ak myslis regulator aj silnejsi cinskymostik,nedavno som riesil nekonecny pribeh z jednym fokusom akurat sa prezmenu hreje trosku viac vynutie,a podobny pripad som riesil na jednej astre do nej bol silnejsi mostik od anglickeho mobiletronu a teraz v pohode a este u forda my tvrdili ze som prvy co ma z altikom problem
asi chlapcom do sevisu chodi malo fordov
![]()
![]()
Asi mysleli prvy v ten tyzden, bol si tam asi v pondelok rano