Skoky do nouzáku při plném zatížení u BMW 325 tds

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Skoky do nouzáku při plném zatížení u BMW 325 tds

Příspěvek od picimuri »

Čus draci. Tak mám problém se svim bavorákem a to takový: na jedničku, dvojku, trojku i čtyřku auto nemá jakýkoliv problém táhnout. Ale na pětku, když ji držim dlouho na plnej kotel(třeba na dálnici) tak po určitý době auto přestane táhnout. ne postupne. proste to kopne.(už se mi to stalo i na 4ku když sem ji drtil do hodně dlouhýho kopce takže se motor vytáčel pomalu) Na ekoměru(ukazatel spotreby) je při plnym plynu na 5ku nějákejch 16l/100km. Jakmile to cukne, spotreba spadne na 11l/100km a tam se drží. auto furt jede ale nezrychluje, prostě s plnym jedu jako na pul plynu. Auto zacne tahnout jen tehdy pokud pustim plyn a znovu ho zmacknu. To potom spotreba leze pomalu nahoru(pomaleji nez normalne) az do maximalnich 16/100. a auto jede zase normalne, ale jen 10 sec. potom zase cukne. Funguje ale to ze kdyz pustim a zmacknu plyn tesne před tim nez ubehne 10 sec tak auto jede normalne. Ale musim pouštet a mačkat plyn každejch 10 sec. (Docela vopruz) Když sem to hodil do servisu na diagnostiku tak mi rekli že to hlásí závadu na snímači průtoku paliva na čerpadle, který tam teda vůbec není a tu věc na kterou mi ten servisák ukazoval že to je, je čidlo teploty paliva. že by po dosažení nějáké hodnoty najednou z ničehonic ukázal moc velkou? nevim... Taky mě napadlo že by to mohlo dělat turbo... Že by se přefouklo. ale je mi divný že 'skok' nastane vždy po 10 sec. Žádné úpravy na motoru sem nedělal, a myslím že ani předchozí majitel. Chlapi raďte!
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Může to s největší pravděpodobností mít na svědomí ventil regulace turba. Zkus ho přehodit s ventilem pro AGR, jsou stejné. Na jednom autě se mi stalo, že byl špatný ventil pro turbo, tak jsem koupil nový a jezdilo to OK. Druhý den to zase "uhnilo" a odešel ten pro AGR. Tak jsem ho taky koupil, smazal chyby a zas to jelo jako raketa.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Takže sem dnes zjistil že 'ona věc' na čerpadle není ani snímač průtoku ani snímač teploty ale je to nějákej solenojdovej switch. To mě utvrdilo v názoru že turbo to nebude protože ten skok je fakt docela kopanec. což by se myslím při poklesu tlaku nedělo. Co vy na to?
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

picimuri píše:Takže sem dnes zjistil že 'ona věc' na čerpadle není ani snímač průtoku ani snímač teploty ale je to nějákej solenojdovej switch. To mě utvrdilo v názoru že turbo to nebude protože ten skok je fakt docela kopanec. což by se myslím při poklesu tlaku nedělo. Co vy na to?
Mě to Omega dělala taky..uplně to stejný a bylo to velkým tlakem turba. Měl jsem tam 1,6 bar a jezdilo to parádně dokud jsem se nedostal na dálnici...5 plnej a kolem 16km jako by mi došla nafta...pustil jsem plyn a hned přidal a fičel jsem dál.Já to stáhl na tyčce u turba na 1,4 bar a je to v pohodě. Takže máš buď to čidlo tlaku turba v řiti a nebo třeba prasklou hadičku od regulace westgate a tím turbo dává víc.Tyhle motory mají v jednotce ochranu proti přetočení turba a jakmile je ten tlak velkej,tak to odstaví ropu.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

No paráda! Konečně sem našel nekoho kdo s tim měl tak problém! Tak jo! zkusim se na to podívat Moc děkuju za pomoc! Dám vědet jestli to bylo ono.
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
mikysedliste
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 lis 2009, 21:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od mikysedliste »

Zdarec mám Opla Omegu 2,5Td r.v.2001 96kw a mám ty samé potíže.Koukam,že jste to už vyřešily,ale já nejsem zas takový odborník,tak se chci zeptat.Kde to mám na autě hledat?
Jestli je to na tom obrázku ono,tak mi písněte co je co a jakou to má funkci.Do té jedničky vede jedna hadička a zásuvka.Do té dvojky vedou asi čtyři hadičky a zásuvka.
Předem dík za info.Obrázek
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

mikysedliste píše:Zdarec mám Opla Omegu 2,5Td r.v.2001 96kw a mám ty samé potíže.Koukam,že jste to už vyřešily,ale já nejsem zas takový odborník,tak se chci zeptat.Kde to mám na autě hledat?
Jestli je to na tom obrázku ono,tak mi písněte co je co a jakou to má funkci.Do té jedničky vede jedna hadička a zásuvka.Do té dvojky vedou asi čtyři hadičky a zásuvka.
Předem dík za info.Obrázek
Ta "jednička" je čidlo tlaku turba a ta "dvojka" je nějaký ovládání na EGR ventil.Pokud Ti to skáče do nouzáku,tak zkus to čidlo tlaku turba vyměnit za jiný (zaručeně dobrý) jinak nejlepší by bylo napojit na sání budík a změřit kolik Ti to turbo tlačí.Pokud nemáš chip,tak by tam mělo být kolem 1,0-1,1 bar s chipem 1,3-1,4.
Jinak kdyby něco napiš.
V tom svím autě se dost hrabu a tak o tom něco vím a rád pomůžu.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
mikysedliste
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 lis 2009, 21:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od mikysedliste »

No já když jedu,tak mi vypadne výkon,jako,když mi někdo začne brzdit za jízdy.No tak jedu třeba do kopce jede to a najednou to ubere a i když budu přidávat tak to nic nedělá.Tak pustím plyn a zase ho sešlápnu,tak za 3 vteřiny mi to znovu začne táhnout.A občas,když pustím plyn,tak mi problikne kontrolka,ta oranžová.
Takhle mi to blbne a je to děs.A nemusím jet ani do kopce.Stačí,když jedu v obci a na konci obce přidám,tak v prvním chvíli to zabere a pak to hned zas ubere a nechce se to rozjet.Byl jsem v servisu Opel tam na to koukali :? (wallbash) a nejsou si jisti co to dělá. Říkali,že to může dělat ten řídicí vstřik. Jenže neví to jistě.Prý to může dělat víc věcí.
Takže jsem tam kde jsem byl.
Tady jak jsem se dočetl,tak to odstranily.Ale já nevím jak to vypadá a kde to hledat,to o čem tam mluví.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

V Tvým případě bych udělal jednu věc.Odšrub tu přívodní hadici co jde do toho plastovýho sání (viz obrázek) a namontuj tam 6-7cm dlouhou trubku o průměru 55mm a do ní provrtat dírku na bezdušovej autoventilek.Z té už jen natáhneš hadici přes okno do auta atam to chce nějakej budík...myslím,že to někdo dává z flašek z acetylenu.prostě aby na něm bylo pěkně vidět kolik to tlačí.Pak už stačí mírnej kopec 3ka a plnej a uvidíš kam to až půjde...pokud to bude tlačit třeba 1,0 bar a spadne Ti to do nouzáku,tak to velikým tlakem nebude.Ale raději si vem zpolujezdce a koukej na cesti ať to někam nenakouříš při koukání na budík :D
Já to takhle měl a ako orientační zkouška Ti to postačí.
Obrázek
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“