Rozhovor so sefom vyvoja SKODA AUTO o novych motoroch
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 05 říj 2006, 16:28
- Bydliště: Ružomberok / SK
- Kontaktovat uživatele:
jo, ale tu sa nejedna o rotačné TDi a SDi aby som dal 800.000kč za niečo čo vydrzi 300.000km. Nech si to niekam strčia! neviem ako vy ale ja si radsej kupim poslednú rotačku z 2004 a spokojne na tom spravím ešte 2x tolko km ako nejaká nová škodovka za melon....
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
no me se spis libili ti odbornici v diskuzi, ze oni maji japonce co, nezere "ani 1 mm oleje" kdezto Skodovka, zere 1L na 1000 km, ze jejich 20 let stary auto ma najeto 400t kdezto skodovka se rozpadne uz po 250t ..no des
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Už jsem to tady psal několikrát životnost u G3 - 200 000km. takže je to rezerva. Jiná věc je, že generace těchhle aut byla vyvíjená na výdrž. U nových aut jsou už i ve vývoji dělány záměny materiálů za méně kvalitní pokud je životnost dílu příliš velká - proto jsou auta levnější a levnější a životnost se shora blíží předpokládané. tj dřív se dosáhne hranice, kdy se nevyplatí autíčko servisovat, což je cílem.midnight_man píše:jo, ale tu sa nejedna o rotačné TDi a SDi aby som dal 800.000kč za niečo čo vydrzi 300.000km. Nech si to niekam strčia! neviem ako vy ale ja si radsej kupim poslednú rotačku z 2004 a spokojne na tom spravím ešte 2x tolko km ako nejaká nová škodovka za melon....
Jinak s P306 jsem najezdil 300 000km v otáčkách od 1200, s R21 to samé a obě auta mají kolem 700 000km teď a jezdí dál. Jediné co je třeba respektovat - motor nesmí být příliš zatížen v nízkých otáčkách, musí jít lehce. A samozřejmě dobře mazat

Proto budu svého golfíka držet co to půjde, a budu mít klid.
G3 Variant synchro
Motor taky drží podle toho, co se vyskytuje mezi volantem a sedačkou...někdo oddělá motor po 100tis. a někomu to slouží i půl miliónu. Ale nesouhlasím s tím, že poslední dobrý diesel je rotačka, jedni známí jezdí s pd oktávkou, která natočí za chvíli 350tis. a zatím se nic nestalo. Chce to trochu myslet a nelejt tam místo nafty olej, petrolej, a já nevím co ještě. Chce to trochu péče..
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Tak to je určitě nejpodstatnější aspekt. Pokud je někdo magor, místo hnáty má kopyto a má jak já říkám "motorový hluch", je jasná věc, že motor exne dřív než v případě, že majitel vozu ví, co se sluší a patří.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ale také to chce mít štěstí na benz. pumpu a na to,že auto nebylo vyrobeno v pátek,nebo v pondělí..
Anebo,když šli hoši stávkovat a pak jej dodělali..Dobrý kup je rozhodující..Já osobně na rekordy najetých kilometrů moc nevěřím...jde o to ,co vše bylo na motoru při 500000 vyměněno...např.hydroštely začnou nejdřív ,pumpa H20 při každém rozvodu,kopice dvouhmoty o vstřikovačích nemluvě...Kolik prasklých pístů a ometených vaček se nepočítá do najetého rekordu....Jsou případy,že nebožák koupil auto,které se cítilo nejlépe v servisu...Čím víc ventilů,víc turb ,větších a větších výkonů s množstvím serepetiček k udržení motoru v chodu,tím větší poruchovost ať již vývoj došel kam chtěl...Zatím se jen vylepšuje vše dávno vymyšlené a stvořily se nové materiály...atˇse pan inženýr neurazí,ale rád bych jej viděl,jak by vytvářel nové výrobky na úrovni , bez počítačové simulace jen se šuplerou ,logaritmickým pravítkem a namáčeným redisperem...A na jízdní zkoušky měl stopky ..Na to jaké možnosti mají nic moc...

nepropadat panice...
Dnešní motory spolehlivý ale náhradní díly katastrofa
Vývojář ŠKODY má pravdu v tom, že dnešní motory jsou spolehlivější a i úspornější, ale je to relativní ta úspora. Měli jsme v rodině Mercedes 240 D W123 a 250 TD W 124 a známej měl 300 D šestiválec.
Všechny žraly tak o 2 litry víc než dnešní TDI. Švagr má teď TDI AUDI 2,5 6V a to auto ho skoiro zruinovalo. Váhy vzduchu nepočítám, pořád nějáký cukání, pak odešla 2 x vačka v hlavě, něco na TIPTRONICU... ty 2 litry spotřeby míň než u mechanickýho Mercedesu se mu dávno NEVYPLATILY.
U MB 25O TD jsem neměnil žádnej rozvoďák, žádnou váhu vzduchu, nic. P/řidal sem mechanickýmu čerpadlu a jelo to jak bejk. Co je mi platný 2,0 TDI, když už mi měnily 1 vstřik ( 10.000,- Kč.....)...u Mercedesu trysky do vstřikovačů stály jedna 500,-- ...... dvouhmotnostní setrvačník mlátil...dalších 10.000,-- ........ tolik nafty jsem na TDI čku oproti MB neušetřil. A co dkyž odejdou další vstřikovače ? Je to nehoráznost...cena za 4 vstřikovače přes 50.000,-- Kč !!! Tolik nestála ani GO na Mercedesu po 600.000 km.
Pořád svítila kontrolka filtru pevných částic...že mám jít do servisu. Blbě se to vypalovalo, asi že městskej provoz. Ve valstní režii neopravitelný a hlavně když to svítilo razantně se snížil výkon. Poprvé jsme zaplatilů asi 5000,-- a podruhé 7.500,-- . Auto s filterm už enchci----tolik by mě v Mercedesu 250 TD stál vejfuk, ale nerez !!!
Tohle by se mělo pánům inženýrům u VW vysvětlit. Jenže zákazník je tupej a kupuje a kupuje šmejdy....a pak když se něco podělá je to nehorázně drahý !!!
Všechny žraly tak o 2 litry víc než dnešní TDI. Švagr má teď TDI AUDI 2,5 6V a to auto ho skoiro zruinovalo. Váhy vzduchu nepočítám, pořád nějáký cukání, pak odešla 2 x vačka v hlavě, něco na TIPTRONICU... ty 2 litry spotřeby míň než u mechanickýho Mercedesu se mu dávno NEVYPLATILY.
U MB 25O TD jsem neměnil žádnej rozvoďák, žádnou váhu vzduchu, nic. P/řidal sem mechanickýmu čerpadlu a jelo to jak bejk. Co je mi platný 2,0 TDI, když už mi měnily 1 vstřik ( 10.000,- Kč.....)...u Mercedesu trysky do vstřikovačů stály jedna 500,-- ...... dvouhmotnostní setrvačník mlátil...dalších 10.000,-- ........ tolik nafty jsem na TDI čku oproti MB neušetřil. A co dkyž odejdou další vstřikovače ? Je to nehoráznost...cena za 4 vstřikovače přes 50.000,-- Kč !!! Tolik nestála ani GO na Mercedesu po 600.000 km.
Pořád svítila kontrolka filtru pevných částic...že mám jít do servisu. Blbě se to vypalovalo, asi že městskej provoz. Ve valstní režii neopravitelný a hlavně když to svítilo razantně se snížil výkon. Poprvé jsme zaplatilů asi 5000,-- a podruhé 7.500,-- . Auto s filterm už enchci----tolik by mě v Mercedesu 250 TD stál vejfuk, ale nerez !!!
Tohle by se mělo pánům inženýrům u VW vysvětlit. Jenže zákazník je tupej a kupuje a kupuje šmejdy....a pak když se něco podělá je to nehorázně drahý !!!
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Re: Dnešní motory spolehlivý ale náhradní díly katastrofa
No bavíme se o VW, ale ostatní automobilky jsou na tom ještě hůř, někdy mě připadá že auto je za hubičku, ale pak si to vyberou v náhradních dílechDani34el píše:Vývojář ŠKODY má pravdu v tom, že dnešní motory jsou spolehlivější a i úspornější, ale je to relativní ta úspora. Měli jsme v rodině Mercedes 240 D W123 a 250 TD W 124 a známej měl 300 D šestiválec.
Všechny žraly tak o 2 litry víc než dnešní TDI. Švagr má teď TDI AUDI 2,5 6V a to auto ho skoiro zruinovalo. Váhy vzduchu nepočítám, pořád nějáký cukání, pak odešla 2 x vačka v hlavě, něco na TIPTRONICU... ty 2 litry spotřeby míň než u mechanickýho Mercedesu se mu dávno NEVYPLATILY.
U MB 25O TD jsem neměnil žádnej rozvoďák, žádnou váhu vzduchu, nic. P/řidal sem mechanickýmu čerpadlu a jelo to jak bejk. Co je mi platný 2,0 TDI, když už mi měnily 1 vstřik ( 10.000,- Kč.....)...u Mercedesu trysky do vstřikovačů stály jedna 500,-- ...... dvouhmotnostní setrvačník mlátil...dalších 10.000,-- ........ tolik nafty jsem na TDI čku oproti MB neušetřil. A co dkyž odejdou další vstřikovače ? Je to nehoráznost...cena za 4 vstřikovače přes 50.000,-- Kč !!! Tolik nestála ani GO na Mercedesu po 600.000 km.
Pořád svítila kontrolka filtru pevných částic...že mám jít do servisu. Blbě se to vypalovalo, asi že městskej provoz. Ve valstní režii neopravitelný a hlavně když to svítilo razantně se snížil výkon. Poprvé jsme zaplatilů asi 5000,-- a podruhé 7.500,-- . Auto s filterm už enchci----tolik by mě v Mercedesu 250 TD stál vejfuk, ale nerez !!!
Tohle by se mělo pánům inženýrům u VW vysvětlit. Jenže zákazník je tupej a kupuje a kupuje šmejdy....a pak když se něco podělá je to nehorázně drahý !!!
G3 Variant synchro
Re: Dnešní motory spolehlivý ale náhradní díly katastrofa
Pěkně děkuju, čtyři vstřikovače čerpadlo-tryska katalogová cena každej kolem 15.000,-- Kč dohormady 60.000,-, dvojitá spojka u některejch novejch převodovek kámo ji měnil....taky skoro 60.000,-- ....... a ta se jendou vyměnit musí. A ty vstřikovače taky, pokud s tim lítám přes 200.000 km a už je to hlučnější a na volnoběh blbě dávkuje...tragédie.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Ale pak je to s těma vstřikama za "jinou cenu stejně jako s tou naftou "za 20 Kč". Já nikde pokoutně kradenou naftu neshánim a shánět nechci a stejně tak vstřiky. Maximálně krom VW tak vylustruju ELIT nebo AUTOBENEX a AUTOKELLY, tam jsou díly někdy levnější, ale vstřiky tam mají taky kolem 10..15.000,-- kč.Smoke píše:vstřiky dle mě jde sehnat za úplně jinou cenu....
Co je to za politiku výrobce vozidel ? přeci nelze od zákazníka spravedlivě očekávat, že bude někde "shánět" vstřiky ? A vůbec, i dkybych je "sehnal" za 6.000,- ks dejme tomu (se zárukou), je to dohbromady 24.000,-- - to je víc než můj měsíční plat.
Uvědomte si že máme 20 let po revoluci. Socialistický shánění pod pultem nebo kde co kde kdo ukradl nebo zbastlil doma to bychom si měli odvyknout. Do firmy nám jezdí hafo Němců a Rakušanu. Každej chodí do servisu. Ale to už je o něčem jinym...
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Je rozdiel keď kecá marketing a keď je motor v praktickej prevádzke. Marketingový pracovník nemá ani len potuchy, aký je rozdiel medzi elektromobilom a spaľovacím motorom. Možno by len zistil, že elektromobil po naštartovaní nevrčí... 
To len hovorím príklad, aby sa niekto nechytil, že kecám.

To len hovorím príklad, aby sa niekto nechytil, že kecám.
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
Dani34el,je to přesně tak,jak říkáš,zdánlivá ůspora se pěkně prodraží..Jsou to auta na 2 - 3 sezony....když to nemají domakaný,nemají to vyrábět ...Modelů je jak nas..no ,a pak neví,kde jim hlava stojí ...Ale lepší to již nebude,začnou hybridy těžšími než aívie hltajícími bionaftu ,na jejíž výrobu se spotřebuje 1,5 litru normální...plné elektroniky, při které při výměně baterie musí asistovat servis....,Sráč na sráč...Ale taková je doba...
nepropadat panice...