
První rozbor - olej splňující předepsanou specifikaci, značkový
olejový filtr Mann, vzduchový filtr originál Peugeot
Druhý rozbor - Olej značková polosyntetika, cenově o cca 50 % dražší, snížené opotřebení čepů klikového hřídele, a válců i pánví ložisek.Olej filtr Mann, vzduchový filtr cca o 40% levnější - zvýšil se obsah cizího křemíku.
Třetí rozbor - olej stejný, značka vzduchového filtru taky, zajímavé je, že se opotřebení dále snižovalo, výhodná koupě levnější nafty mi přinesla zanesení a netěsnost trysek, zvýšenou kouřivost motoru. Těsnící kroužky hůř těsnily saze se dostávaly do oleje. Situaci jsem se ze zvědavosti rozhodl řešit dle doporučení a zakoupil jsem přípravek .

Čtvrtý rozbor - byl nabídnut olej stejného výrobce, který měl šetřit palivo, zachovat mazací vlastnosti s označením Economy, tzv lehkoběžný. Opotřebení se změnilo nepatrně, co se zvýšilo rasantně byla spotřeba oleje - cca z 3dl na 10k km na 2,5 - 3 l . Čistící přípravek zabral, horní skupina pístu se začla uvolňovat - viz saze.
Rozbory jsem nechával dělat od 180k km do cca 480k km, zpočátku při každé výměně, později 2x za rok.
Ve 180k km měl motor kompresní tlaky 29,5 - 30 atm. V 490k km měl motor kompresní tlaky28,5 - 29 atm. Dnes má cca cca 650k km - bez problémů.
Stejný motor, najeto cca 220k km, tlaky 19 - 24atm - provoz na levné oleje, filtry atd.
Chvíli trvalo pár rozborů sehnat, dal jsem je s autem nebo vyhodil, nepotřeboval jsem je - závěry jsou totiž velmi jednoduché - za stejné peníze (pokud vyloučíte vlivy trhu) dostanete podobnou kvalitu a to nejen u olejů ale i u filtrů.
Sám používám u auta, které najede 5000 km ročně Starline, u Golfa, kde najedu necelých 40k km Mobil.
Značky oleje neuvádím, důvody jsou snad každému jasné.