Olej a opotřebení

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

bobG3 píše:Strýco:
Ty rozbory oleje se dělají pro velké aplikace - minimálně pro TIRáky, motor má cca 60l oleje, tam se to vyplatí prodlužovat podle analýzy. U mých 5l je to úsměvné, to je levnější vyměnit, to máš pravdu. Já jsem to dělal proto, abych věděl jak to s oleji a opotřebením je, chtěl jsem s tím trochu vydrbat a mít za stejné peníze víc muziky. Možná bych našel olej, který Ti za menší peníze nabídne víc, ale ten výzkum by mě stálvíc než oleje , které budu potřebovat 309 let dopředu. (noteeth)
Nikdy jsem nenapsal, že je špatné používat levnější oleje, jen je hloupost tvrdit, že jsou stejně dobré jak ty dražší, ale pokud mám auto na pár let a nezáleží mi na stavu, v jakém ho budu prodávat, tak je to vcelku šumák. Vím, že tahle diskuse se odehrává na poměrně tenkém ledě, záleží totiž na tom, co od oleje kdo očekává. Já očekávám minimální opotřebení za rozumnou cenu a spolehlivost v tomto opotřebení po celou dobu intervalu, rezervu pokud kousek přerazím km. Vůbec není špatně, když má někdo očekávání jiná, protože tato očekávání vychází ze způsobu používání našich plechovek. Nemyslím, že bychom se lišili, jen tady o tom píšem, abychom se poučili od druhých, toť vše.
Ano, to se shodneme, já raději měním o něco dříve než uplyne interval - v mém případě max. 15000 km, ale to jsem snad ještě nenajel, měním spíše po 10000km, proto mám ten názor, který znáš. Se zvoleným olejem jde ruku v ruce správná a zodpovědná údržba té plechovky. ;)
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Stejsky77 píše:
bobG3 píše:Strýco:
Ty rozbory oleje se dělají pro velké aplikace - minimálně pro TIRáky, motor má cca 60l oleje, tam se to vyplatí prodlužovat podle analýzy. U mých 5l je to úsměvné, to je levnější vyměnit, to máš pravdu. Já jsem to dělal proto, abych věděl jak to s oleji a opotřebením je, chtěl jsem s tím trochu vydrbat a mít za stejné peníze víc muziky. Možná bych našel olej, který Ti za menší peníze nabídne víc, ale ten výzkum by mě stálvíc než oleje , které budu potřebovat 309 let dopředu. (noteeth)
Nikdy jsem nenapsal, že je špatné používat levnější oleje, jen je hloupost tvrdit, že jsou stejně dobré jak ty dražší, ale pokud mám auto na pár let a nezáleží mi na stavu, v jakém ho budu prodávat, tak je to vcelku šumák. Vím, že tahle diskuse se odehrává na poměrně tenkém ledě, záleží totiž na tom, co od oleje kdo očekává. Já očekávám minimální opotřebení za rozumnou cenu a spolehlivost v tomto opotřebení po celou dobu intervalu, rezervu pokud kousek přerazím km. Vůbec není špatně, když má někdo očekávání jiná, protože tato očekávání vychází ze způsobu používání našich plechovek. Nemyslím, že bychom se lišili, jen tady o tom píšem, abychom se poučili od druhých, toť vše.
Ano, to se shodneme, já raději měním o něco dříve než uplyne interval - v mém případě max. 15000 km, ale to jsem snad ještě nenajel, měním spíše po 10000km, proto mám ten názor, který znáš. Se zvoleným olejem jde ruku v ruce správná a zodpovědná údržba té plechovky. ;)
3 výměny místo 2, tj. náklady na 1 výměnu navíc, nebylo by tam lepší dát pořádný olej co vydrží spolehlivě těch 15k i s rezervou? ;)
G3 Variant synchro
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

bobG3 píše:
Stejsky77 píše:
bobG3 píše:Strýco:
Ty rozbory oleje se dělají pro velké aplikace - minimálně pro TIRáky, motor má cca 60l oleje, tam se to vyplatí prodlužovat podle analýzy. U mých 5l je to úsměvné, to je levnější vyměnit, to máš pravdu. Já jsem to dělal proto, abych věděl jak to s oleji a opotřebením je, chtěl jsem s tím trochu vydrbat a mít za stejné peníze víc muziky. Možná bych našel olej, který Ti za menší peníze nabídne víc, ale ten výzkum by mě stálvíc než oleje , které budu potřebovat 309 let dopředu. (noteeth)
Nikdy jsem nenapsal, že je špatné používat levnější oleje, jen je hloupost tvrdit, že jsou stejně dobré jak ty dražší, ale pokud mám auto na pár let a nezáleží mi na stavu, v jakém ho budu prodávat, tak je to vcelku šumák. Vím, že tahle diskuse se odehrává na poměrně tenkém ledě, záleží totiž na tom, co od oleje kdo očekává. Já očekávám minimální opotřebení za rozumnou cenu a spolehlivost v tomto opotřebení po celou dobu intervalu, rezervu pokud kousek přerazím km. Vůbec není špatně, když má někdo očekávání jiná, protože tato očekávání vychází ze způsobu používání našich plechovek. Nemyslím, že bychom se lišili, jen tady o tom píšem, abychom se poučili od druhých, toť vše.
Ano, to se shodneme, já raději měním o něco dříve než uplyne interval - v mém případě max. 15000 km, ale to jsem snad ještě nenajel, měním spíše po 10000km, proto mám ten názor, který znáš. Se zvoleným olejem jde ruku v ruce správná a zodpovědná údržba té plechovky. ;)
3 výměny místo 2, tj. náklady na 1 výměnu navíc, nebylo by tam lepší dát pořádný olej co vydrží spolehlivě těch 15k i s rezervou? ;)
Nuž teda daj tip na ten poriadny olej. Jeden pre rotačku a druhý pre PD, ktoré jazdia prevažne mesto /20000ročne/. Nech to nie je stále iba v teoretickej rovine.
Martin RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 26 črc 2009, 06:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martin RS »

Už jsem mu taky psal SZ at mi něco doporučí pro PD
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

bobG3 píše:
Stejsky77 píše:
bobG3 píše:Strýco:
Ty rozbory oleje se dělají pro velké aplikace - minimálně pro TIRáky, motor má cca 60l oleje, tam se to vyplatí prodlužovat podle analýzy. U mých 5l je to úsměvné, to je levnější vyměnit, to máš pravdu. Já jsem to dělal proto, abych věděl jak to s oleji a opotřebením je, chtěl jsem s tím trochu vydrbat a mít za stejné peníze víc muziky. Možná bych našel olej, který Ti za menší peníze nabídne víc, ale ten výzkum by mě stálvíc než oleje , které budu potřebovat 309 let dopředu. (noteeth)
Nikdy jsem nenapsal, že je špatné používat levnější oleje, jen je hloupost tvrdit, že jsou stejně dobré jak ty dražší, ale pokud mám auto na pár let a nezáleží mi na stavu, v jakém ho budu prodávat, tak je to vcelku šumák. Vím, že tahle diskuse se odehrává na poměrně tenkém ledě, záleží totiž na tom, co od oleje kdo očekává. Já očekávám minimální opotřebení za rozumnou cenu a spolehlivost v tomto opotřebení po celou dobu intervalu, rezervu pokud kousek přerazím km. Vůbec není špatně, když má někdo očekávání jiná, protože tato očekávání vychází ze způsobu používání našich plechovek. Nemyslím, že bychom se lišili, jen tady o tom píšem, abychom se poučili od druhých, toť vše.
Ano, to se shodneme, já raději měním o něco dříve než uplyne interval - v mém případě max. 15000 km, ale to jsem snad ještě nenajel, měním spíše po 10000km, proto mám ten názor, který znáš. Se zvoleným olejem jde ruku v ruce správná a zodpovědná údržba té plechovky. ;)
3 výměny místo 2, tj. náklady na 1 výměnu navíc, nebylo by tam lepší dát pořádný olej co vydrží spolehlivě těch 15k i s rezervou? ;)
I při používání oleje Mobil 1 ESP Formula 5W 30 jsem jej měnil po max 12000 km, tak to prostě dělám já, takže ty náklady bych pocítil v dost velký míře ;)
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Strýco: psal jsem zde několikrát, že nejde o konkrétní značky, ale podle toho, co od oleje očekáváš a jak auto provozuješ volíš specifikaci a olej, jen - podle mě - se nedá čekat, že olej za 100,- má 100%ně stejné vlastnosti při provozu motoru jak olej za 200,-. To jsem zkoušel a podle výsledků se zařídil.
O tomhle je řeč. Za málo peněz málo muziky. Stejně tak jsem ale psal, že pokud to někomu stačí ať šetří. Výrobce ať si každý zvolí podle dostupnosti.
Stejsky. Když jsi měnil Mobil po 12k tak na jakém základě? Jak jsi poznal, že je to potřeba? Možná by bylo lepší obětovat litr za měření a měl bys jasno a v konečném důsledku bys možná i ušetřil nebo aspoň měl jasno.
Jinak každý z renomovaných výrobců má zákaznický servis a olej pro Vaše konkrétní potřeby doporučí (zvlášť pokud berete po soudkách ;) ).
Martin - jestli to bylo na mě, tak SZ nemám, nebo jsem odpověděl.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Už jsem někde zmiňoval, že při náročnějším provozu a hl. studených startech dochází k brzké degradaci oleje, ať je sebelepší, proto ta výměna tak brzy. Tuším, že v nějakém časopisu (AutoDiesel??) jsem četl rozhovor s ing. Jandou - Cimbu Motorsport, který otevřeně řekl, že 15000 km je opravdu horní hranice intervalu výměny,ať je olej sebedražší a nadopovaný aditivy. Otevřeně přiznávám, že jsem vůbec nevěděl, že lze rozbory provést (wallbash) . Už jsem v kontaktu s příslušnými institucemi kvůli rozboru oleje Q8, který vychází dva až třikrát levněji než uvedený mobil, takže uvidíme. Jen, jako praktikovi, ovšem neodborníkovi v tribotechnice mi řekni, na co se zejména zaměřit při rozboru oleje, dík :) .
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

To Stejsky :
Pozri si tieto odkazy, na zorientovanie pomôžu a sú tam aj iné zaujímavosti, prípadne odkazy na odbornú literatúru.

http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-35-37.pdf
http://www.tribotechnika.cz/
kliknúť na časopis / číslo 1, ročník 2007 - náhled časopisu str. 13/ číslo 2, ročník 2008 - náhled časopisu str. 26


http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-32-34.pdf
http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/ ... 58-362.pdf
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

To STRYCO: :worthy: Díky, rád se budu dál vzdělávat.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

STRÝCO píše:To Stejsky :
Pozri si tieto odkazy, na zorientovanie pomôžu a sú tam aj iné zaujímavosti, prípadne odkazy na odbornú literatúru.

http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-35-37.pdf
http://www.tribotechnika.cz/
kliknúť na časopis / číslo 1, ročník 2007 - náhled časopisu str. 13/ číslo 2, ročník 2008 - náhled časopisu str. 26


http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-32-34.pdf
http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/ ... 58-362.pdf
Pěkné, dal sis práci
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“