Octavia 1,9 Tdi

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Namit
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 pro 2008, 11:22
Odpovědi: 0

Octavia 1,9 Tdi

Příspěvek od Namit »

Prosím poraďte!!Mám Octavii 1,9 TDI a olej polosyntetiku,kolega mi furt tvrdí že plná syntetika je pro diesel lepší prý je na mazacím místě daleko rychleji atd.Do výměny oleje mi chybi par km. a a tak se rozhoduji plnou nebo pokračovat v polo??!!A jestli plnou tak na poprve zkrátit výměnu??Plná pry více rozpouští karbon!!
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od wojto33 »

to ako myslis ze kolega ti hovori aby si daval 5w40 a ty tam lejes 10w40 ??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10331
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Octavia 1,9 Tdi

Příspěvek od Marek77 »

Namit píše:Plná pry více rozpouští karbon!!
Kravina jak barák!!! Kdo Tě krmí takovými blbinami, člověče???



Jestli použiješ olej s plně syntetickou nebo částečně syntetickou základovou složkou je naprosto jedno - klidně můžeš použít i minerál. Pro letní provoz to je naprosto jedno. V zimě je olej s nižší viskozitou malinko rychleji na mazacích místech, nicméně pokud máš dobře těsnicí zpětný ventil ve filtru, olej v mazacím systému zůstává i po vypnutí motoru a tudíž je na mazacích místech prakticky okamžitě po startu, bez ohledu na jeho tekutost.

Pro naše zeměpisné podmínky je naprosto jedno, jestli používáš SAE 10W/40 nebo 5W/40, rozdíl je zanedbatelný (řekl bych že žádný).
Jediné důležité upozornění - olej, který chceš použít do motoru, musí splňovat danou specifikaci VW, nic jiného Tě nemusí zajímat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

nechcem zakladat new temu mam otazku...

mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Re: Octavia 1,9 Tdi

Příspěvek od bobG3 »

Marek77 píše:
Namit píše:Plná pry více rozpouští karbon!!
Kravina jak barák!!! Kdo Tě krmí takovými blbinami, člověče???



Jestli použiješ olej s plně syntetickou nebo částečně syntetickou základovou složkou je naprosto jedno - klidně můžeš použít i minerál. Pro letní provoz to je naprosto jedno. V zimě je olej s nižší viskozitou malinko rychleji na mazacích místech, nicméně pokud máš dobře těsnicí zpětný ventil ve filtru, olej v mazacím systému zůstává i po vypnutí motoru a tudíž je na mazacích místech prakticky okamžitě po startu, bez ohledu na jeho tekutost.

Pro naše zeměpisné podmínky je naprosto jedno, jestli používáš SAE 10W/40 nebo 5W/40, rozdíl je zanedbatelný (řekl bych že žádný).
Jediné důležité upozornění - olej, který chceš použít do motoru, musí splňovat danou specifikaci VW, nic jiného Tě nemusí zajímat.
Marku kraviny zde píšeš Ty, trochu si to prostuduj nejen na WWW. oleje, kde jsou populárně zaměřená vysvětlení, ale i jinde.
1/Rozpustnost úsad - dost to závisí na tom, co tam bylo před tím a co tam dáváš. Základnové PAO oleje mají sníženou rozpustnost tvrdých úsad, oproti esterovým olejům, takže se kombinují
2/ Syntetické oleje - nižší teplota ložisek, lepší mazivost, schopnost pracovat s větším množstvím vody(dobré u motorů které jezdí krátké trasy s vychladnutím)
3/Opotřebení motoru nastává z 80% v první minutě provozu. Pokud plná syntetika namaže motor cca za míň než poloviční dobu za každé teploty, je její výhodnost jasná. To že tam olej zůstává je nesmysl, - možná tak minutu, dvě, nevím kde jsi to sebral, nikdo z techniků olejářů mi to kromě útrpného úsměvu nepotvrdil.
Jestli je v autě provozovaném na plnou syntetiku použita polosyntetika dvě sezóny a dáš zpátky plnou asi nic nehrozí. Pokud použiješ v autě které má 200k najeto na polo plnou syntetiku, koleduješ si o problémy, ale u různých výrobců to asi nebude stejné.
Proplach tedy výrobce oleje doporučuje, zejména když jsou oleje od různých výrobců. Chce to zkonzultovat na technické podpoře u výrobce oleje.
G3 Variant synchro
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

scott píše:nechcem zakladat new temu mam otazku...

mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
Pochybuji, že by změna na 10W něco vyřešila, jestli chceš snížit spotřebu oleje, je potřeba zjistit, kde to spotřebovává - pokud přes gufera, jde tam dát přípravek na obnovení těsnění - vyzkoušel jsem ho, fungovalo to. Na svém autě bych vyměnil gufera/manžety na ventilech - to je častá závada. Jinak 0,7l od výměny do výměny je nic. Fakt je, že změna oleje může pomoct, ale nemusí.
G3 Variant synchro
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Většina olejovych filtrů má zpětnou klapku: zajišťuje, aby se filtr a olejové vedení při vypnutém motoru nevyprázdnily a při startu motoru byl zaručen okamžitý rozvod oleje.A kdo nevěří ať si prd.........
OCTAVIA- ALH
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

bobG3

dikk za odpoved neviem co stoja tie gufera ale zistim v pondelok u mechanika idem menit rozvody ale nieco na tom bude lebo predtym som dolial iba cca 2dcl oleja a teraz mi to stuplo na tych 7dcl inac motor je suchy bez vyditelnych unikov oleja...
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

200 - 500,- Kč, kup radši dražší, ale zkontroloval bych ještě kompresní tlaky, kvůli tomu jak asi vypadají kroužky a jestli to nejde přes turbo - kolik je v mezichladiči oleje.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

bobG3

turbo som mal cistene februar-unor 2009 pri 147 000km motor ide pekne nedymi original bez cipu som s nim max spokojny... jasne ze tie gufera kupim znackove 20-30€ nehra rolu chcem aby mi auto sluzilo aj nadalej ako doteraz... inac este jedna otazka mechanik vidi ci su tie gufera poskodene alebo to zistim az po vymene ze nebude ubudat olej???
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Dělal jsem to jen párkrát na různých autech, a nikdy nebylo opotřebení vidět. Samozřejmě je potřeba se podívat i na vodítka. Podle mě zjistíš až po výměně, jestli to bylo ono, nebo ne. Ty tlaky si ale změřit nech, je to dobré vodítko o stavu motoru. Turbo - myslel jsem zkontrolovat, jestli Ti nepouští olej turbo - do mezichladiče, nemyslel jsem čištění turba.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

bobG3

ok dikk za ochotu rad si necham poradit ked vidim ze je to k veci uvidime dam ti vediet ako som dopadol len teraz neviem ked napr vymenim gufera ci ma zmysel zmenit olej alebo ostat u povodneho castrol magnatec 5W40
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

STIB píše:Většina olejovych filtrů má zpětnou klapku: zajišťuje, aby se filtr a olejové vedení při vypnutém motoru nevyprázdnily a při startu motoru byl zaručen okamžitý rozvod oleje.A kdo nevěří ať si prd.........
No pokud já vím, tak je tam obtok, aby se filtr neroztrhnul, když se to ucpe, ale ne u všech. Při viskozitě oleje u zahřátého motoru vyteče olej během krátké doby mazacími místy, která jsou nejníž.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

bobG3

este sa chcem opytat pri vymene gufera ventilov je potrebne davat dole hlavu motora?
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Hlavu dolů jsem dával když byly potřeba vyměnit vodítka, dá se to.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“