Octavia 1,9 Tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 1,9 Tdi
Prosím poraďte!!Mám Octavii 1,9 TDI a olej polosyntetiku,kolega mi furt tvrdí že plná syntetika je pro diesel lepší prý je na mazacím místě daleko rychleji atd.Do výměny oleje mi chybi par km. a a tak se rozhoduji plnou nebo pokračovat v polo??!!A jestli plnou tak na poprve zkrátit výměnu??Plná pry více rozpouští karbon!!
Re: Octavia 1,9 Tdi
Kravina jak barák!!! Kdo Tě krmí takovými blbinami, člověče???Namit píše:Plná pry více rozpouští karbon!!
Jestli použiješ olej s plně syntetickou nebo částečně syntetickou základovou složkou je naprosto jedno - klidně můžeš použít i minerál. Pro letní provoz to je naprosto jedno. V zimě je olej s nižší viskozitou malinko rychleji na mazacích místech, nicméně pokud máš dobře těsnicí zpětný ventil ve filtru, olej v mazacím systému zůstává i po vypnutí motoru a tudíž je na mazacích místech prakticky okamžitě po startu, bez ohledu na jeho tekutost.
Pro naše zeměpisné podmínky je naprosto jedno, jestli používáš SAE 10W/40 nebo 5W/40, rozdíl je zanedbatelný (řekl bych že žádný).
Jediné důležité upozornění - olej, který chceš použít do motoru, musí splňovat danou specifikaci VW, nic jiného Tě nemusí zajímat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nechcem zakladat new temu mam otazku...
mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
Re: Octavia 1,9 Tdi
Marku kraviny zde píšeš Ty, trochu si to prostuduj nejen na WWW. oleje, kde jsou populárně zaměřená vysvětlení, ale i jinde.Marek77 píše:Kravina jak barák!!! Kdo Tě krmí takovými blbinami, člověče???Namit píše:Plná pry více rozpouští karbon!!
Jestli použiješ olej s plně syntetickou nebo částečně syntetickou základovou složkou je naprosto jedno - klidně můžeš použít i minerál. Pro letní provoz to je naprosto jedno. V zimě je olej s nižší viskozitou malinko rychleji na mazacích místech, nicméně pokud máš dobře těsnicí zpětný ventil ve filtru, olej v mazacím systému zůstává i po vypnutí motoru a tudíž je na mazacích místech prakticky okamžitě po startu, bez ohledu na jeho tekutost.
Pro naše zeměpisné podmínky je naprosto jedno, jestli používáš SAE 10W/40 nebo 5W/40, rozdíl je zanedbatelný (řekl bych že žádný).
Jediné důležité upozornění - olej, který chceš použít do motoru, musí splňovat danou specifikaci VW, nic jiného Tě nemusí zajímat.
1/Rozpustnost úsad - dost to závisí na tom, co tam bylo před tím a co tam dáváš. Základnové PAO oleje mají sníženou rozpustnost tvrdých úsad, oproti esterovým olejům, takže se kombinují
2/ Syntetické oleje - nižší teplota ložisek, lepší mazivost, schopnost pracovat s větším množstvím vody(dobré u motorů které jezdí krátké trasy s vychladnutím)
3/Opotřebení motoru nastává z 80% v první minutě provozu. Pokud plná syntetika namaže motor cca za míň než poloviční dobu za každé teploty, je její výhodnost jasná. To že tam olej zůstává je nesmysl, - možná tak minutu, dvě, nevím kde jsi to sebral, nikdo z techniků olejářů mi to kromě útrpného úsměvu nepotvrdil.
Jestli je v autě provozovaném na plnou syntetiku použita polosyntetika dvě sezóny a dáš zpátky plnou asi nic nehrozí. Pokud použiješ v autě které má 200k najeto na polo plnou syntetiku, koleduješ si o problémy, ale u různých výrobců to asi nebude stejné.
Proplach tedy výrobce oleje doporučuje, zejména když jsou oleje od různých výrobců. Chce to zkonzultovat na technické podpoře u výrobce oleje.
G3 Variant synchro
Pochybuji, že by změna na 10W něco vyřešila, jestli chceš snížit spotřebu oleje, je potřeba zjistit, kde to spotřebovává - pokud přes gufera, jde tam dát přípravek na obnovení těsnění - vyzkoušel jsem ho, fungovalo to. Na svém autě bych vyměnil gufera/manžety na ventilech - to je častá závada. Jinak 0,7l od výměny do výměny je nic. Fakt je, že změna oleje může pomoct, ale nemusí.scott píše:nechcem zakladat new temu mam otazku...
mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
G3 Variant synchro
bobG3
turbo som mal cistene februar-unor 2009 pri 147 000km motor ide pekne nedymi original bez cipu som s nim max spokojny... jasne ze tie gufera kupim znackove 20-30€ nehra rolu chcem aby mi auto sluzilo aj nadalej ako doteraz... inac este jedna otazka mechanik vidi ci su tie gufera poskodene alebo to zistim az po vymene ze nebude ubudat olej???
turbo som mal cistene februar-unor 2009 pri 147 000km motor ide pekne nedymi original bez cipu som s nim max spokojny... jasne ze tie gufera kupim znackove 20-30€ nehra rolu chcem aby mi auto sluzilo aj nadalej ako doteraz... inac este jedna otazka mechanik vidi ci su tie gufera poskodene alebo to zistim az po vymene ze nebude ubudat olej???
Dělal jsem to jen párkrát na různých autech, a nikdy nebylo opotřebení vidět. Samozřejmě je potřeba se podívat i na vodítka. Podle mě zjistíš až po výměně, jestli to bylo ono, nebo ne. Ty tlaky si ale změřit nech, je to dobré vodítko o stavu motoru. Turbo - myslel jsem zkontrolovat, jestli Ti nepouští olej turbo - do mezichladiče, nemyslel jsem čištění turba.
G3 Variant synchro
No pokud já vím, tak je tam obtok, aby se filtr neroztrhnul, když se to ucpe, ale ne u všech. Při viskozitě oleje u zahřátého motoru vyteče olej během krátké doby mazacími místy, která jsou nejníž.STIB píše:Většina olejovych filtrů má zpětnou klapku: zajišťuje, aby se filtr a olejové vedení při vypnutém motoru nevyprázdnily a při startu motoru byl zaručen okamžitý rozvod oleje.A kdo nevěří ať si prd.........
G3 Variant synchro