Jaký dáváte olej do TDI?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To je mi celkem jasny.. menim olej kazdych 15000.. uz mam najeto 228000.. spis mi slo o tu znacku.. kdyz jsem auto kupoval, tak tam byl naposledy davany Magnatec 5W30 a jak mi tady nekdo rekl, tak ten olej neni OK, kdyz to ma tolik najeto, takze jsem tam pri dalsi vymene dal ten Castrol 505.01 5W40, abych alespon zachoval znacku.. Ale kdyz tady ctu, jak tu kazdy na Castrol plive, tak bych rad vedel, jakou lepsi znacku oleje se specifikaci 505.01 tam mam priste dat a te se drzet..
to ze tu kazdej na castrol plive jeste neznamena ze to je horsi olej nez ostatni kdyz tu kazdej bude plivat na VW tak si koupis fiata bo co ? ty mas s castrolem spatny zkusenosti ja teda ne jsem v pohode a davat ho budu dalPampaliny píše:To je mi celkem jasny.. menim olej kazdych 15000.. uz mam najeto 228000.. spis mi slo o tu znacku.. kdyz jsem auto kupoval, tak tam byl naposledy davany Magnatec 5W30 a jak mi tady nekdo rekl, tak ten olej neni OK, kdyz to ma tolik najeto, takze jsem tam pri dalsi vymene dal ten Castrol 505.01 5W40, abych alespon zachoval znacku.. Ale kdyz tady ctu, jak tu kazdy na Castrol plive, tak bych rad vedel, jakou lepsi znacku oleje se specifikaci 505.01 tam mam priste dat a te se drzet..
maroš2611
to si piš, že to není jedno, dělal jsem testy (a nakonec i platil) na P306 v ENACu, rozdíl mezi kvalitním - značkovým minerálem a kvalitní polosyntetikou v opotřebení je cca 60 - 80 % - neznačková polosyntetika je mnohdy stejná nebo horší jak značkový minerál. Důležité je jak se s autem jezdí. Testy jsem nechával dělat po 10k od 160k do 500k, kdy měl motor tlaky 28,5 atm. Kamarád měl stejnej motor s polovičním náběhem a výhodnými oleji a tlaky 19 - 23 atm.......
to si piš, že to není jedno, dělal jsem testy (a nakonec i platil) na P306 v ENACu, rozdíl mezi kvalitním - značkovým minerálem a kvalitní polosyntetikou v opotřebení je cca 60 - 80 % - neznačková polosyntetika je mnohdy stejná nebo horší jak značkový minerál. Důležité je jak se s autem jezdí. Testy jsem nechával dělat po 10k od 160k do 500k, kdy měl motor tlaky 28,5 atm. Kamarád měl stejnej motor s polovičním náběhem a výhodnými oleji a tlaky 19 - 23 atm.......
G3 Variant synchro
to je preci jednoduchy pokud nemas zadny problem s olejem a splnuje specifikace vyrobce pro dany typ auta tak na co menit cena oleju je uz druha vecDavid-pv píše:Od začátku jezdila moje Octavia AHF podle servisní knížky s olejem Shell a po změně majitele a tudíž i servisu posledních přes 100000 km s Castrol Magnatec 5W-40. Změnit další náplň na Mobil1?zdenace píše:Kvalitní je Mobil 1- vlastní zkušenost, hlavně se nedoporučuje to střídat.
staci trochu hledat a cist
Nejlepší motorový olej
Za této situace je tedy zřejmé, že rozhodnout, který motorový olej je nejlepší, nelze. Může nám být sympatický barevný obal oleje, může nám být sympatické jméno či logo výrobce, ale to je tak všechno. Nezbývá nám tedy nic jiného, než spolehnout se na údaje na obalu motorového oleje. A jestliže se rozhodujeme např. mezi třemi nebo více motorovými oleji, které všechny mají specifikaci např. ACEA A3/B3 a VW 502.00/505.00, pak musíme vzít na vědomí, že všechny jsou stejně kvalitní. Všechny tyto oleje prošly výše zmíněnými motorovými testy, všechny splnily podmínky testů a motor zůstal po jejich použití alespoň tak čistý a neopotřebený, jak požadují předpisy testu.
Souhlasím s Phobosem, v octavii najeto 270 000km byl castrol.5w-40. pravidelný servis po 15000 v škodovce. Spotřeba oleje 0,původní hydrostavy. a dávám ji teď Q8 nebo Divinol 10 w -40, a měním ho po 10 000, protože jezdím převážně po městě.Je to levné a hlavně záleží na tom, v jakém provozu to auto jezdí.Jak Huml píše diesel není benzín ,nekarbonuje. Jinak rozhodně nějaký rozdíl v kvalitě určitě bude, ale při pravidelné výměně,(občas neuškodí vyměnit i vzduch filtr),si myslím že může použít olej vcelku jakýkoliv, který splňuje specifikaci daného motoru, a nic tím nezkazí. Nedávno jsem se setkal u známého s olejem Paramo,používá ho již několik let bez jediného problému.Je to jako u čehokoli jiného Sony taky byla nejlepší televize ,a taky se umí posrat.Kdyby ty oleje jak někdo napsal neznačkové(divinol ,Q8, atd...) ,byly tak špatné tak by na trhu asi nebudou.
Souhlasím s Phobosem, v octavii najeto 270 000km byl castrol.5w-40. pravidelný servis po 15000 v škodovce. Spotřeba oleje 0,původní hydrostavy. a dávám ji teď Q8 nebo Divinol 10 w -40, a měním ho po 10 000, protože jezdím převážně po městě.Je to levné a hlavně záleží na tom, v jakém provozu to auto jezdí.Jak Huml píše diesel není benzín ,nekarbonuje. Jinak rozhodně nějaký rozdíl v kvalitě určitě bude, ale při pravidelné výměně,(občas neuškodí vyměnit i vzduch filtr),si myslím že může použít olej vcelku jakýkoliv, který splňuje specifikaci daného motoru, a nic tím nezkazí. Nedávno jsem se setkal u známého s olejem Paramo,používá ho již několik let bez jediného problému.Je to jako u čehokoli jiného Sony taky byla nejlepší televize ,a taky se umí posrat.Kdyby ty oleje jak někdo napsal neznačkové(divinol ,Q8, atd...) ,byly tak špatné tak by na trhu asi nebudou.
-
sharik4x4
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Firma Repsol je OK.Tento olej používám v 1.9PD- a zatím bez problémů.Dobrá cenaladis0001 píše:Zajímal by mě názor na olej REPSOL ELITE 505.01 TDI 5W40 (ale i obecně na oleje Repsol). Jaké máte kdo zkušenosti.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz