shell helix,rimula -rozdil
Moderátoři: šulda, Moderátoři
shell helix,rimula -rozdil
zdravim, jaky je rozdil ve složeni shell helix diesel a shell rimulou, oba 5w30 Proč nejezdit na rimulu v TDIčku ?
Jednoducho preto, že rimula nemá uvedené požadované vw špecifikácie, potrebné pre TDIčka. TDIčko nie je nákladné auto. Požiadavky na olej pre nákladné automobily, ktoré vyplývajú zo samotnej konštrukcie motora, zaťaženia, spôsobu prevádzky sú jednoducho - iné. To že majú rovnakú viskozitu hovorí len o tom, že pri rovnakých teplotách sú približne rovnako tekuté, alebo husté.
Ak vezmeme do úvahy, že motorový olej je "tekutým konštrukčným prvkom" motora, je len normálne, že výrobca požaduje, aby zodpovedal parametrom, ktoré stanovil. Dodržať ich sa naozaj oplatí.
Ak vezmeme do úvahy, že motorový olej je "tekutým konštrukčným prvkom" motora, je len normálne, že výrobca požaduje, aby zodpovedal parametrom, ktoré stanovil. Dodržať ich sa naozaj oplatí.
Zatížení motoru os. auta a nákl. je naprosto v jiných dimenzích a jak jsi sám zmínil tak i otáčky jsou jiné, a je dost rozdíl, zda motor pracuje v rozmezí otáček 1000-1400 ot/min nebo od 1900-4000 ot/min, nákl motory mají zcela jinou konstrukci (nízkootáčkové) tzn. na olej jsou zde kladeny zcela jiné nároky. Pokud ti odpověď od takového zkušeného rádce jako je STRÝCO nepřipadne jako dost dobrá, dej si do TDI jaký olej chceš, ale pak bys zřejmě zaplakal nad náklady na opravu, které by byly mnohonásobně vyšší než pár stovek za olej, který dle specifikací do TDI patří. 

Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Konkrétně nevím o žádném případě, spíš jak se říká jedna paní povídala


Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Pokud na oleji neni uvedena VW specifikace, pak motorove oleje urcene pro nakladni automobily jsou naprosto nevhodne pro osob. vozy.Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Ale veď si do motora nalej to, čo uznáš za vhodné. Keď je olej ako olej, kľudne aj fritovací a ekológovia budú krochkať blahom. Ak si nikdy "nekoukal na specifikaci", ktoré asi poznáš, nesvedčí to o prílišnej profesionalite. Nevhodným (neschváleným) olejom motor odrovnáš relatívne jednoducho. Stačí použiť olej ACEA A1/B1 (znížená HTHS viskozita) do motora, ktorý na to nie je konštrukčne uspôsobený a nechcený výsledok sa dostaví rýchlo. A pritom to môže byť olej za 770/liter. (Ak toľko stojí tak predsa musí byť sakra dobrýKamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???

Aj toto je dostatočným dôvodom, že "mrknúť na špecifikáciu" sa oplatí.
Tvoje "porovnanie" prevádzky nákl. vozu a Tdi-čka je (bez urážky) porovnávaním "hodinek a holinek".
Znám taky pár případů, kdy řidiči lili to samé co do svého náklaďáku i do osobáku a pohoda. To že olej nemá specifikaci znamená jen to že ji nikldo nezaplatil, třeba je horší, třeba stejný, je velká šance že i lepší. Samozřejmě to laborování může něco stát, na druhou stranu bych měl větší obavy z levného oleje který má normu, než ze značkového do nákladních dieselů, který má stejné zákl. parametry. Chtělo by to ale trochu zapátrat - tech. listy, srovnat požadavky atd. Zkusím zjistit rozdíl.Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
G3 Variant synchro
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Odpovědi: 0
Všechny popisovaná vozidla jsem přebíral jako nová a po celou dobu jsem byl s nimi v denní kontaktu. Navíc s benzinovým Passatem jsem celou dobu jezdil pouze já. Taky jsem netvrdil, že jezdily stále na oleje bez specifikace VW ! Kolik výrobců má podle Tebe svoje specifikace na obalech olejů???
Když jsem jezdil před revolucí s Karosou turbo tak můj VAZ 1500 jezdil jenom na oleji pro bus a bez sebemenších problémů.
Zato když jsem dal diessel olej jedné removované značky do Passata diessel 1.9D v cca 50.000 ujetých km, tak olej "odešel" po 3.500 km. Přestal mít plný výkon a byl hlučnější. Po výmeně bez problémů další statisíce km!
To jsou moje zkušenosti.
Když jsem jezdil před revolucí s Karosou turbo tak můj VAZ 1500 jezdil jenom na oleji pro bus a bez sebemenších problémů.
Zato když jsem dal diessel olej jedné removované značky do Passata diessel 1.9D v cca 50.000 ujetých km, tak olej "odešel" po 3.500 km. Přestal mít plný výkon a byl hlučnější. Po výmeně bez problémů další statisíce km!
To jsou moje zkušenosti.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08 srp 2010, 19:28
- Bydliště: Čáslav (Středočeský)
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 115
- Registrován: 01 bře 2010, 13:46
Odpovědi: 0