shell helix,rimula -rozdil

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gumak741
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 05 črc 2010, 08:47

shell helix,rimula -rozdil

Příspěvek od gumak741 »

zdravim, jaky je rozdil ve složeni shell helix diesel a shell rimulou, oba 5w30 Proč nejezdit na rimulu v TDIčku ?
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

Jednoducho preto, že rimula nemá uvedené požadované vw špecifikácie, potrebné pre TDIčka. TDIčko nie je nákladné auto. Požiadavky na olej pre nákladné automobily, ktoré vyplývajú zo samotnej konštrukcie motora, zaťaženia, spôsobu prevádzky sú jednoducho - iné. To že majú rovnakú viskozitu hovorí len o tom, že pri rovnakých teplotách sú približne rovnako tekuté, alebo husté.
Ak vezmeme do úvahy, že motorový olej je "tekutým konštrukčným prvkom" motora, je len normálne, že výrobca požaduje, aby zodpovedal parametrom, ktoré stanovil. Dodržať ich sa naozaj oplatí.
gumak741
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 05 črc 2010, 08:47

Příspěvek od gumak741 »

tomu rozumim, ale neni to jen marketinkova strategie ? cena rimuli je třetinova proti helixu. mazani- čišteni složky třeba stejny až na otačky motoru, ty jsou jiny . :?:
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Zatížení motoru os. auta a nákl. je naprosto v jiných dimenzích a jak jsi sám zmínil tak i otáčky jsou jiné, a je dost rozdíl, zda motor pracuje v rozmezí otáček 1000-1400 ot/min nebo od 1900-4000 ot/min, nákl motory mají zcela jinou konstrukci (nízkootáčkové) tzn. na olej jsou zde kladeny zcela jiné nároky. Pokud ti odpověď od takového zkušeného rádce jako je STRÝCO nepřipadne jako dost dobrá, dej si do TDI jaký olej chceš, ale pak bys zřejmě zaplakal nad náklady na opravu, které by byly mnohonásobně vyšší než pár stovek za olej, který dle specifikací do TDI patří. ;)
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Kamopaja
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 04 srp 2010, 16:53

Příspěvek od Kamopaja »

Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???

Konkrétně nevím o žádném případě, spíš jak se říká jedna paní povídala :) , ale stejně tak ty víš, že ony dvě vozidla ty stovky tisíc km najely jen na olej pro nákl. vozidla bez problémů? Samozřejmě ať si každý do auta dá co chce, mluvím za sebe a zřejmě i za kolegu STRÝCA,že jsme tu vyjádřili názor v diskuzi, a byl to názor, který určitě neublíží ;) . Konstrukce nízkootáčkových motorů nákl. vozidel klade jiné nároky než vysokootáčkové naftové motory osobních aut, takže proto jsou asi oleje různé pro tyto dvě kategorie aut, to je můj názor.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Pokud na oleji neni uvedena VW specifikace, pak motorove oleje urcene pro nakladni automobily jsou naprosto nevhodne pro osob. vozy.
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Ale veď si do motora nalej to, čo uznáš za vhodné. Keď je olej ako olej, kľudne aj fritovací a ekológovia budú krochkať blahom. Ak si nikdy "nekoukal na specifikaci", ktoré asi poznáš, nesvedčí to o prílišnej profesionalite. Nevhodným (neschváleným) olejom motor odrovnáš relatívne jednoducho. Stačí použiť olej ACEA A1/B1 (znížená HTHS viskozita) do motora, ktorý na to nie je konštrukčne uspôsobený a nechcený výsledok sa dostaví rýchlo. A pritom to môže byť olej za 770/liter. (Ak toľko stojí tak predsa musí byť sakra dobrý :D )
Aj toto je dostatočným dôvodom, že "mrknúť na špecifikáciu" sa oplatí.
Tvoje "porovnanie" prevádzky nákl. vozu a Tdi-čka je (bez urážky) porovnávaním "hodinek a holinek".
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To srovnání je naprd zejména z toho důvodu, že jsi nenapsal jaký olej tam ty léta chodil, osobně si myslím že tam nakonec stejně přišel nějaký, který normu vw splňuje byť byl zalevno neb šetřit se musí.

Kdyby si napsal rovnou, že tam leješ olej, co patří do kamionu tak to je jiná, ale takhle :)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Kamopaja píše:Tak nevím v které době se pohybujete. Dnešní motory náklaďáků a autobusů se v provozu točí 1200 - 1800 otáček (max cca 2.200)neboť turbo spíná v cca 1100 ot. TDI jezdí nejčastěji 1.800 - 2.500, na dálnici pak i maximum. Specifikace je hezká věc ale taky jde o to, zda si ji nechal výrobce oleje schválit od např.VW . Nikdy jsem nekoukal na specifikaci a přesto dva příklady: VW Passat 2l benzin bez problémů 485.000 km a v plné síle a s vypnutým omezovačem rychlosti, druhý příklad Octa TDI 66kw + Powerbox 365.OO0 km bez závad a opět v plné síle se spotřebou vč.města 5,2 l/100km.Další: kamion jede plně naložený na dálnici kopec např 10 minut naplno, TDI stejný kopec 3-4 minuty a vetší rychlostí a ím i lepším chlazením.
Máte ještě nějaký důvod pro používání olejů se schválenou specifikací???
Víte o někom kdo neschváleným olejem udělal motor???
Znám taky pár případů, kdy řidiči lili to samé co do svého náklaďáku i do osobáku a pohoda. To že olej nemá specifikaci znamená jen to že ji nikldo nezaplatil, třeba je horší, třeba stejný, je velká šance že i lepší. Samozřejmě to laborování může něco stát, na druhou stranu bych měl větší obavy z levného oleje který má normu, než ze značkového do nákladních dieselů, který má stejné zákl. parametry. Chtělo by to ale trochu zapátrat - tech. listy, srovnat požadavky atd. Zkusím zjistit rozdíl.
G3 Variant synchro
machal22
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Odpovědi: 0
Registrován: 29 črc 2010, 16:17

Příspěvek od machal22 »

Já mám trochu jiný dotaz co se týče oleje. Jakou má trvanlivost olej v originál neotevřeném obalu. Jde mi o, to že jsem dostal olej HELIX ULTRA do své OII a mám ho asi rok doma. A tet mám trochu brouka v hlavě. Zjišťoval jsem nějaké informace ale nikde se mi nedostalo pořádné odpovědi.
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2007, 16:51

Příspěvek od DonSalieri »

Vetsinou se uvadi minamalne 5 let...Muze to byt i vic, mrkni na obal melo by to tam byt uvedeno, pokud neni tak ber tech 5 let od data plneni...
Kamopaja
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 04 srp 2010, 16:53

Příspěvek od Kamopaja »

Všechny popisovaná vozidla jsem přebíral jako nová a po celou dobu jsem byl s nimi v denní kontaktu. Navíc s benzinovým Passatem jsem celou dobu jezdil pouze já. Taky jsem netvrdil, že jezdily stále na oleje bez specifikace VW ! Kolik výrobců má podle Tebe svoje specifikace na obalech olejů???
Když jsem jezdil před revolucí s Karosou turbo tak můj VAZ 1500 jezdil jenom na oleji pro bus a bez sebemenších problémů.
Zato když jsem dal diessel olej jedné removované značky do Passata diessel 1.9D v cca 50.000 ujetých km, tak olej "odešel" po 3.500 km. Přestal mít plný výkon a byl hlučnější. Po výmeně bez problémů další statisíce km!
To jsou moje zkušenosti.
www.olejebrabec.cz
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 08 srp 2010, 19:28
Bydliště: Čáslav (Středočeský)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od www.olejebrabec.cz »

Pro Machal22:
Ano motorové oleje v neporušeném balení mají trvanlivost 5let.
Spectre868
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2010, 13:46

Příspěvek od Spectre868 »

Ja som dával Rimullu 15w 40 do Transita DI, a nebol sebamenší problém....do Passata by som si to ale netrúfol...
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“