BMW 525 tds výměna oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
neide o cenu, ten olej spĺňa špecifikácie BMW LL 04, takže určený pre commonrailové motory v E60 a tak, TDSká motory sa vyrábali tuším od 91 do 99 a vtedy ešte tá špecifikácia ani nebola, a keď ani nevieš presne čo tam predtým bolo a zrejme ako každé TDsko aj to tvoje už má čosi za sebou tak ja by som sa priklonil k nejakému 10W40, maximálne 5W40 keby som mal zgenerálkovaný motor a vedel by som že je všetko nové, aby sa ti nestalo že ten 5W30 za pár tis. km celý zožerie
Táta dal do Opel Kadeta 1,6D taky lepší olej...(s vidinou,že "mladíka" oživý)dejv2005 píše:To ze je to drazsi olej je mi jedno, uz mam 5W30, tak snad tim nic nezkazim.viktorddd píše:podľa stavu motora, najazdených km, ja dávam 10W40 castrol diesel ale motor má podľa tachometra už 200tis. za sebou a v skutočnosti asi 2x toľko, od výmeny do výmeny čiže na 15tis. km mi zmizne asi necelý liter oleja, ale môžeš tam dať aj 5W40 ak je motor v dobrom stave tak sa s tým nič nestane, 5W30 sa už dáva skôr do commonrailu
Premejslel sem nad tim cisticem motoru, abych ho zbavil tech sracek co tam sou usazeny....
Ty usazeniny se rozpustily a ten motor oddělal...
Když jsme ho chtěli vypustit,tak NIC



BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
modriblesk píše:...rodicom mechanik poradil daco velmi kvalitne a uvolnene usadeniny zo stien motora im zapchali kanalik.
všiml si tohoto blábolu ještě někdo jiný?modriblesk píše: ak mas pochybnosti, co tam bolo do teraz, tak kup za cca 10€ preplach na motorovy olej. ja som to robil uz 2-krat a nebol s tym problem. uvolni ti to vsetky usadeniny a nemusis sa ich potom obavat...


jinak abych nebyl úplně o.t. Tak já do m21 i m51 liju 10w 40,která tam má patřit podle mně
jo a ještě jedna věc - motor m51, tzn. TDS nevychází podle mně z motoru 524(324)td ale spíš s benzínového motoru m50,stejně jako motor m21 vychází z benzínového motoru m20. Je na něm v bloku i dokonce zaslepená díra pro rozdělovac v místě pod vstřikovacím čerpadlem. M 51 a m21 mají společné snad jenom to, že se do obou motorů lije nafta

O olejoch sa to tu v podstate stale opakuje. Tie mazivarske myty su tu http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Doporucujem prestudovat, motor ma predsa len nejaku hodnotu
Viskozita oleja udavana symbolmi napriklad 10W/40 este neurcuje, ake ma olej mazacie vlastnosti a ake ma schopnosti rozpustat usadeniny. Symbol 10W/40 nam povie len o hustote (viskozite) oleja. Hustotu oleja si ma moznost urcit uzivatel v relativne sirokom rozmedzi podla vlastneho uvazenia. Ja v lete davam olej hustejsi, v zime redsi. Samozrejme je NUTNE dodrzat vykonnostnu triedu oleja udavanu vyrobcom automobilu, ktora je udavana napriklad podla API ako SJ/CF.
Nikdy nemiesajme viskozitu oleja s vykonnostnou triedou oleja. Absolutne spolu nesuvisia.
Ak sa pozriete do akejkolvek uzivatelskej prirucky pre vas automobil, zistite, ze viskozitu oleja mozte pouzit v relativne sirokom rozmedzi, zalezi len na vas, v akych podmienkach chcete svoj automobil prevadzkovat, ci v lete, ci v zime, ci na sport, na Sibiri, v Afrike,...
Ale vykonnostna trieda je vyrobcom urcena presne a len jedna.
Ak tam nalejete kvalitnejsi olej z pohladu vykonnostnych parametrov, su to vase peniaze
Doporucujem prestudovat, motor ma predsa len nejaku hodnotu

Viskozita oleja udavana symbolmi napriklad 10W/40 este neurcuje, ake ma olej mazacie vlastnosti a ake ma schopnosti rozpustat usadeniny. Symbol 10W/40 nam povie len o hustote (viskozite) oleja. Hustotu oleja si ma moznost urcit uzivatel v relativne sirokom rozmedzi podla vlastneho uvazenia. Ja v lete davam olej hustejsi, v zime redsi. Samozrejme je NUTNE dodrzat vykonnostnu triedu oleja udavanu vyrobcom automobilu, ktora je udavana napriklad podla API ako SJ/CF.
Nikdy nemiesajme viskozitu oleja s vykonnostnou triedou oleja. Absolutne spolu nesuvisia.
Ak sa pozriete do akejkolvek uzivatelskej prirucky pre vas automobil, zistite, ze viskozitu oleja mozte pouzit v relativne sirokom rozmedzi, zalezi len na vas, v akych podmienkach chcete svoj automobil prevadzkovat, ci v lete, ci v zime, ci na sport, na Sibiri, v Afrike,...
Ale vykonnostna trieda je vyrobcom urcena presne a len jedna.
Ak tam nalejete kvalitnejsi olej z pohladu vykonnostnych parametrov, su to vase peniaze

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 srp 2010, 13:37
- Bydliště: SR Nitra
Míšánek píše:modriblesk píše:...rodicom mechanik poradil daco velmi kvalitne a uvolnene usadeniny zo stien motora im zapchali kanalik.všiml si tohoto blábolu ještě někdo jiný?modriblesk píše: ak mas pochybnosti, co tam bolo do teraz, tak kup za cca 10€ preplach na motorovy olej. ja som to robil uz 2-krat a nebol s tym problem. uvolni ti to vsetky usadeniny a nemusis sa ich potom obavat...Trochu si protiřečiš,ne?
![]()
cim si protirecim?
mojim rodicom nalial mechanik do motora plnu sintetiku a uvolnene usadeniny im upchali kanaliky.
ja som pouzil preplachovy prostriedok ktory sa pouziva pri vymene oleja. ten pripravok som (podla navodu) nalial do zohriateho motora pokial v nom bol stary olej, nechal som ho bezat asi 5 minut a vypustil som stary olej spolu s tym pripravkom a usadeninamy.
potom som do motora nalial novy olej.
E39 525tds + Ford Transit 2,5D
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Jestli ten Castrol 5W30 od Forda ma specifikaci ACEA A1/B1, tak chudaka TDSko oddelas, protoze neni staven na olej se snizenou viskozitou...Pokud ma A3/B3 bude ho maximalne vic zrat a teoreticky by se nemelo nic stat...Pokud jezdilo do ted na dnesni kvalitni oleje a nebyly pretahovany intervaly vymen zadny usazeniny v motoru nemas, cili se nema co rozpusit..Radeji pouzij olej SAE 10W40 popr. 5W40 nebo 5W50 co plni API CF ACEA B3 a motor bude spokojenej..Prvni vymenu pro jistotu udelej uz po 7tis km a pak kazdejch 10tis km...
Do tds lejem 10W/60. Kúpil som ho s 260 000 km (reál asi 2x). Po kúpe hneď nový, ďalšia výmena po 5 000, ďalšia po 8 000, teraz spokojne pár rokov po 15 000. Motor ide pekne ticho (oproti iným tds). Od výmeny do výmeny nedolievam nič, nalejem tam miesto 6,75 rovných 7 litrov a pri výmene mám olej tesne pod hornou ryskou.
2,5TDS E34