Jak na to muže mít ta hlava vliv, že je srovnana, vemou ti ji o 0,15mm a zhruba o to samý ti zapustí ventily. To slo u Skodovek 120 kde si snižil hlavu o 1mm a kompresní pomer se zvetsil a s ventilama se nic delat nemuselo.jericho-3 píše:Vypadá to, že to je překompresováno..viz.mistrkutil, stalo se mi asi 2krát u předkomůrek, že byla hodně vzatá hlava a vyšší těsnění již nebylo..Motor potom mlátil, ubíral jsem fora a hovno platné...Je divné, že v pohodě točí startér ..Ale chytá to na bžunk, co?
Roztahující se hydra,už jsme na stopě:-)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí
jo, chytá to pěkně, tu hlavu když mě ji rovnali tak museli vzít 0,6 mm a pak ještě rovnat uložení pro vačku aby se nekroutila a později nepraskla, zkusím teda podle výše uvedené doměnky změřit tlaky - to by mohlo odhalit teda příčinu. Kdyby byly velký tak bych sice měl radost čím to je, ale pak zase hlava dolů a něco vymyslet, utopit ventily už asi nepůjde. dík za tip. jo jinak jsem sledoval to klepání a dělá to i na volnoběhu za studena a má to takový nepravidelný klep, jakoby sinusový a klepe to i při akceleraci ale to se schová za jiný zvuk.
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
Je to kolikrát podivné,u některé hlavy,když nemá značku, člověk nepozná, kolikrát již byla broušená, ale montoval jsem hlavu, kde brus již bral ventily a nebyl žádný problém a naopak, hlava krásná, a byl problém..A vzít hlavu o o,6 je moc,ta hlava je na vyhození a nějaké zapouštění ventilů je prasárna, protože by museli ventily i zakrátit,kvůli hydrům a při zakrácení by zas byl malý přesah přes hrneček..Nevím, možná u TDI to jde..Ale ne nadarmo továrna určuje o kolik se hlava může brát a někde se to ani nesmí..Tolerance u komprese směrem nahoru není moc velká, u přímého vstřiku zvlášt´..Jestli je to jak říkáš, že při broušení hlavy se zapouští ventily, tak je to fušeřina..A nepleť sem benzínáka š 120.
nepropadat panice...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí
dobře, řekněme, že hlava je vzatá moc. kde je ale ten zakopanej pes? vyloučím hydroštely, vyloučím že je blbě nastavený rozvod, předvstřik to ovlivní minimálně, ventily zabroušeny, nová guferka, těsnění 3 dírky, písty se snad taky s ničím nepotkávají-to by byla jiná, ???... jsem z toho jelen jericho má asi pravdu. shánet jinou hlavu by už bylo asi nad moje síly a hlavně peněženku
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
Nevím, třeba bude mít někdo nějaký nápad, ale osobně bych ověřil, zda opravdu motor není moc natlakovaný a proto je hlučný a nemůže to ustát při plném tlaku turba..Všeho moc škodí a osobně si myslím, že ani přiblížení vstřik trysek ke dnu spalováku není nic dobrého..Ne nadarmo je dávkování komprese při výměně těsnění a měření přesahu pístů tak důležité...Ale třeba je všechno jinak.. 

nepropadat panice...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí
No třeba to jinak bude, jinak já turbo nemám (1,9D). Pořád to teď sleduju jak idiot a ono se to chová asi jinak než jsem psal poprvé. Takže takový to klepání to dělá pořád a při všech otáčkách, dříve jsem to znal z escorta kde byly zdvihátka vyběhaný ale ty moje byly teď před srovnáním ok; za další a to je mě záhadnější jak mě to nechce pustit přes ty 3000 tak to dělá světe podrž se jen tak každý druhý pokus ale ve všech případech to tam je stejně nějak povadlý ale jak se přehoupnu přes 3500 tak už vše ok. Napadlo mě taky nějaká číhošť v Lukasoj??..
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
Jo až teď jsem si všiml, že je to Felicie 1,9 d..,ještě jsi nám neřek/nebo jsem to přehlédl/ jak ten motor kouří, jak chytá teplý a jestli se nehřeje..Kdysi jsem dělal potkaného golfa, kterému se vytahovali svorníky vačky z hlavy a bylo to velice hlučné..a vy jste rovnaly uložení vačky..ta hlava se prohnula přehřátím motoru..?Musela být prohnutá dost, když šla ztuha vačka..
nepropadat panice...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí
motor nekouří, v celém režimu otáček se chová korektně - kromě 3000-3500, hodně teplý chytá až tak po 5 vteřinách, studený ihned, normálně teplý po nažhavení(žluté čidlo) taky hned. hlava byla rovnána protože jsem č...k jel bez vody asi 8 km(kuna prohryzla hadici;absence čidla hladiny). museli to vzít 0,6mm a taky urovnat uložení vačky(dělala to firma která se tím zabývá,ne amatéři). Takže to bylo přehřátý a první příznak tenkrát byl že to začlo klepat jako když jsem měl na starým autě vyběhaný hydroštely- na vodě však mylně 70 stupňů protože čidlo už nebylo ve vodě o je mimo hlavu v plastu. Pak tlaky do vody a oprava. od té doby hluk z hlavy. A jelikož to bylo tak rozpálený tak olej řidký a mám obavy ještě o Lukase protože je prý na olej citlivý, to zas kvůli tomu mrtvýmu bodu 3000-3500. Někdy mrtvý bod nepřekonám kvůli totálnímu rozhození chodu( jakoby na jeden válec) po klesnutí otáček trochu pod volnoběh strašný(motor se chce urvat ze silentbloků) stačí ťuknout o plyn a okamžitě vše ok. To jsem dnes zkoušel i na studeným(omlouvám se motoru) a špatný, pak teplý jsem ho rval (normálně jezdím tak do 2500) a překonal jsem ten bod několikrát. Co říká elektronika když 3000 ot?? Něco se mění? Je to přeci ještě jednoduchá komůrka. Děkuji za vaše názory.
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
To sem přehlíd, řeší se to na 1,9Dpan Lorenc píše:motor nekouří, v celém režimu otáček se chová korektně - kromě 3000-3500, hodně teplý chytá až tak po 5 vteřinách, studený ihned, normálně teplý po nažhavení(žluté čidlo) taky hned. hlava byla rovnána protože jsem č...k jel bez vody asi 8 km(kuna prohryzla hadici;absence čidla hladiny). museli to vzít 0,6mm a taky urovnat uložení vačky(dělala to firma která se tím zabývá,ne amatéři). Takže to bylo přehřátý a první příznak tenkrát byl že to začlo klepat jako když jsem měl na starým autě vyběhaný hydroštely- na vodě však mylně 70 stupňů protože čidlo už nebylo ve vodě o je mimo hlavu v plastu. Pak tlaky do vody a oprava. od té doby hluk z hlavy. A jelikož to bylo tak rozpálený tak olej řidký a mám obavy ještě o Lukase protože je prý na olej citlivý, to zas kvůli tomu mrtvýmu bodu 3000-3500. Někdy mrtvý bod nepřekonám kvůli totálnímu rozhození chodu( jakoby na jeden válec) po klesnutí otáček trochu pod volnoběh strašný(motor se chce urvat ze silentbloků) stačí ťuknout o plyn a okamžitě vše ok. To jsem dnes zkoušel i na studeným(omlouvám se motoru) a špatný, pak teplý jsem ho rval (normálně jezdím tak do 2500) a překonal jsem ten bod několikrát. Co říká elektronika když 3000 ot?? Něco se mění? Je to přeci ještě jednoduchá komůrka. Děkuji za vaše názory.

A podobný přiznaky ma i čerpadlo když je v prdeli, pokud mas rozvody jak maj být, carku na setrvaku ve stredu okýnka, vacku na pravítko a kolik na cerpadle jde volně vyndat ale motor ma po spustění na volnobeh tvrdý chod a pri přidaní plynu neskutecný rachot, tak je cerpadlo KO.
- mistrkutil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 čer 2008, 22:50
No já bych měl nápadů spoustu škoda že jsi tu hlavu hned nevyhodil a nesehnal jinou jinak ojnice a písty předpokládám OK i ojniční pánve.
To těsnění pod hlavu se silnější sehnat dá i když komplikovaně a pozor na to od jakého výrobce ono totiž ne vždy jsou tloušťky těsnění podle počtu děr už jsem se setkal i se značením 2 díry nejslabší 1 střední a 3 nejsilnější vždy je lepší si u prodejce dle katalogu ověřit sílu těsnění a také jednotliví výrobci mají silnější a slabší těsnění dle materiálu chce to trpělivost a hledat teď si přesně nepamatuju u feldy jakou sílu má mít těsnění dle přesahu pístu a ventilů, ale taky jsem si jednou vypomohl že jsem staré těsnění rozebral a použil část jako podložku pod nové bylo 3dílné kovové, je to sice ta nejhorší prasárna ale podložku dej mezi blok motoru a těsnění protože blok se nekroutí, jinak podle tloušťky materiálu na hlavě by šlo ne odvrtat ale odfrézovat dohladka část materiálu v prostoru válce na hlavě klidně i přímo v komůrce tak aby zátky šly zpátky pozor na stěny komůrky jsou tenké jen dno, před montáží hlavy doporučuju přebrousit spíš přeleštit i blok motoru stačí koupit v železářství carborundum brousek ten dvoubarevný zrnitost tuším 280/420 a tím přetáhnout blok motoru je to sice dřina ale aspoň se ukážou nerovnosti.
Ještě kontrolní otázka olej je měněný nebo zůstal původní uvařený?
To těsnění pod hlavu se silnější sehnat dá i když komplikovaně a pozor na to od jakého výrobce ono totiž ne vždy jsou tloušťky těsnění podle počtu děr už jsem se setkal i se značením 2 díry nejslabší 1 střední a 3 nejsilnější vždy je lepší si u prodejce dle katalogu ověřit sílu těsnění a také jednotliví výrobci mají silnější a slabší těsnění dle materiálu chce to trpělivost a hledat teď si přesně nepamatuju u feldy jakou sílu má mít těsnění dle přesahu pístu a ventilů, ale taky jsem si jednou vypomohl že jsem staré těsnění rozebral a použil část jako podložku pod nové bylo 3dílné kovové, je to sice ta nejhorší prasárna ale podložku dej mezi blok motoru a těsnění protože blok se nekroutí, jinak podle tloušťky materiálu na hlavě by šlo ne odvrtat ale odfrézovat dohladka část materiálu v prostoru válce na hlavě klidně i přímo v komůrce tak aby zátky šly zpátky pozor na stěny komůrky jsou tenké jen dno, před montáží hlavy doporučuju přebrousit spíš přeleštit i blok motoru stačí koupit v železářství carborundum brousek ten dvoubarevný zrnitost tuším 280/420 a tím přetáhnout blok motoru je to sice dřina ale aspoň se ukážou nerovnosti.
Ještě kontrolní otázka olej je měněný nebo zůstal původní uvařený?
T4+B5,5
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Na mne to dělá dojem, žes to nastavil na nesprávnou značku na setrvačníku. Máš to na tu malou, co není skoro vidět? Nebylo by to u Feldy poprvé, ani naposled, co se to někomu podařilo. To potom klepou písty do ventilů.dělá to i na volnoběhu za studena a má to takový nepravidelný klep, jakoby sinusový a klepe to i při akceleraci ale to se schová za jiný zvuk.
Taaaak to je ono, taky mi jedna stímto přijela, že od rozvodu to je hlucný a klepavý ale že sou na 1000% dobře nastavený. Samozřejmě že to bylo blbě, na tu pres setrvak, ne na tu malou u středu. A skutecne klepou ventily o píst!origoš píše:Na mne to dělá dojem, žes to nastavil na nesprávnou značku na setrvačníku. Máš to na tu malou, co není skoro vidět? Nebylo by to u Feldy poprvé, ani naposled, co se to někomu podařilo. To potom klepou písty do ventilů.dělá to i na volnoběhu za studena a má to takový nepravidelný klep, jakoby sinusový a klepe to i při akceleraci ale to se schová za jiný zvuk.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí
olej je novej 10w40 i filtr. vzhledem k těm kritickým otáčkám posazenejm pořád do stejný roviny se bojím spíš o toho Lukase, kdyby bylo něco špatně s kompresním prostorem tak by to spektrum krize bylo asi ůplně jinak posazený ne? jak se přehoupnu přes 3500 tak jde pěkně až do asi5500 ale to už brečím a dělám to jen kvůli tomuto výzkumu. Možná to klepání a ty otáčky jsou dvě věci na sobě nezávislé a při tom maléru odešli dvě věci-zdvihátka a Lukas nebo jestli, teď mě ještě napadlo zapojit zpátky ERG, když není zaslepený. Třeba elektronika v těch 3000 něco vyšle a když tam něco není jak má tak se to hádá. Zk.....á kuna už mě vyšla na 6000,- a vzhledem k situaci to asi nejsou poslední. Tak pěkně si před tím brumlala..
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 črc 2010, 22:01
- Bydliště: Zádolí