Mínění o 1.9 D

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

já teda s tapecem problém nemám, ten drží :) Jinak dutiny jsou stříkány pravidelně :) a díky za pochvalu fotky :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty problémy, co tady jsou u TDI , tento motor nezná./mimokolečka na klice/ Vždy na silvestra si vzpomeň, že jsi ten rok hodně ušetřil....
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 22:50

Příspěvek od mistrkutil »

slovacek.milos píše:mám se serviskou 44O.OOO vše původní i čerpadlo, interval výměny motoru 75OO měním po lO.OOO km,

maximální spokojenost

pro mladého kluka to ale není chybí výkon ;) miloš
No teda ty měníš motor častěji než olej to musí lézt do provozních nákladů :)
T4+B5,5
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

tak to mě těší... kvůli toho oželím i ten výkon :) mě motor běží krásně, nemlátí a nic. jediné závady jsou ten katalizátor a ted mi začal prokluzovat klíňák :D
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 22:50

Příspěvek od mistrkutil »

Jen aby to nebyl klíňák rozvodovej, nezapomeň ho taky zkontrolovat popřípadě vyměnit (noteeth)
T4+B5,5
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

rozvody jsou dělány cca před 1 000 km :) takže rozvodovej to nebude
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 22:50

Příspěvek od mistrkutil »

Tak ten druhej jen napni pokud není popraskanej a nehází a máš pro zatím vystaráno ;)
T4+B5,5
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5031
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

nahradni.dily píše:Obrázek
Hezké,taky jsem měl podobný skvost v popisu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Motory 1,9D považuju za vrchol evoluce. Nikoli technologicky - tam víme, že je to dědek starej - ale především díky spolehlivosti, nenáročnosti a výdrži jsou to motory na vrcholu mého mínění.

Naftová Felda byla motorově nesmrtelná. Čerpadlo není motor, nýbrž příslušenství, takže se o něm nebudu rozepisovat. Motor nezničitelný. Chodil nám na oleji M7ADSIII od Parama, výměnný interval 7500 km (každých šest neděl :wink: ), vzducháč 30.000 km, naftový 60.000 km. Měla přes 700.000 km bez investic (pouze rozvody každých cca 120 - 150.000 km a jedenkráte výměna zdvihátek). V kombíku, rok 1996 (dlouhé převody), dálky ve čtyřech lidech chodila pod pět litrů, město 6-7 (podle počasí).

Žádný novější D ani SDi motor nebyl tak dobrý.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

a nějaké rady, nebo zkušenosti??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Správně nastavit rozvody a nepřetahovat intervaly výměny oleje (při častějších krátkých jízdách zkrátit interval o třetinu). Nic víc není třeba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

co je považováno za krátké trasy? ještě bych se chtěl zeptat, jestli má smysl odpojovat EGR ventil. A co sem všechno EGRem zanaší
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5031
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tady bez problémů odpojit EGR a zanáší se sání,chtělo by vyčistit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

takže vyčistit sání od filtru až k hlavě?
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5031
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ano.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“