Mínění o 1.9 D

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

ok, o víkendu vyhodím EGR, katalizátor, vyčistím celé sání a uvidím co to řekne :) má cenu sahat na koncový tlumič?
Alficek
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2010, 09:10

Příspěvek od Alficek »

Ten kat lze dobastlit koupením univerzálního, cena kolem 3tis Kč.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Felicia pickup 1.9D každý den přetěžovaná, oleje ta prasata dělala možná jednou za 15 000. 487 000 km a jede stále dále :-)
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

kat nepotřebuju, zbytečně vyhozené peníze :D raději to nechám na gumy... Příjde trubka... ja olej cca po 9 000 :) jak jsem už psal, ten motor mě přižije :D
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5026
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

nahradni.dily píše:ok, o víkendu vyhodím EGR, katalizátor, vyčistím celé sání a uvidím co to řekne :) má cenu sahat na koncový tlumič?
EGR jen zaslep na přívodu od výfuku a odpoj taky zdechací klapku,asi ji to už má(příp.mě opravte).Přivírá se podobně,jak otvírá EGR.A bez KATu jen s trubkou ti to bude asi rezonovat nad 3000ot ale zvuk jak závoďák.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

martinsidlo píše:
nahradni.dily píše:ok, o víkendu vyhodím EGR, katalizátor, vyčistím celé sání a uvidím co to řekne :) má cenu sahat na koncový tlumič?
EGR jen zaslep na přívodu od výfuku a odpoj taky zdechací klapku,asi ji to už má(příp.mě opravte).Přivírá se podobně,jak otvírá EGR.A bez KATu jen s trubkou ti to bude asi rezonovat nad 3000ot ale zvuk jak závoďák.
Může to někdo objasnit s tou klapkou a egr??? Já nedávno dával záslepku do EGR u 1.7SDi, ale s klapkou sem nic nedělal, jen sem ji vyčistil... Jinak to resonování- já teda nevím, zda tam kat ještě mám nebo ne, ale mě když jedu tak přesně při 2850ot. se změní zvuk motoru (na kterýkoliv kvalt), jako by něco začne hučet... Může to dělat ten kat off, nebo to má co dočinění se zacpaným egr, nebo tou klapkou??? (Bohužel už si nevzpomínám, zda ta změnu zvuku byla i před ucpáním toho EGR))
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5026
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Rider.23 píše:
martinsidlo píše:
nahradni.dily píše:ok, o víkendu vyhodím EGR, katalizátor, vyčistím celé sání a uvidím co to řekne :) má cenu sahat na koncový tlumič?
EGR jen zaslep na přívodu od výfuku a odpoj taky zdechací klapku,asi ji to už má(příp.mě opravte).Přivírá se podobně,jak otvírá EGR.A bez KATu jen s trubkou ti to bude asi rezonovat nad 3000ot ale zvuk jak závoďák.
Může to někdo objasnit s tou klapkou a egr??? Já nedávno dával záslepku do EGR u 1.7SDi, ale s klapkou sem nic nedělal, jen sem ji vyčistil... Jinak to resonování- já teda nevím, zda tam kat ještě mám nebo ne, ale mě když jedu tak přesně při 2850ot. se změní zvuk motoru (na kterýkoliv kvalt), jako by něco začne hučet... Může to dělat ten kat off, nebo to má co dočinění se zacpaným egr, nebo tou klapkou??? (Bohužel už si nevzpomínám, zda ta změnu zvuku byla i před ucpáním toho EGR))
To hučení dělá trubka,která nahrazuje KAT.Při vymlácení KATu (jen vnitřku)to nehučí.Ta chcípací klapka se při zátěži přivírá,jak se EGR otvírá,aby se tam dostal správný poměr "plynu"a nevracely se výfuk.plyny do filtru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

martinsidlo píše:
Rider.23 píše:
martinsidlo píše:EGR jen zaslep na přívodu od výfuku a odpoj taky zdechací klapku,asi ji to už má(příp.mě opravte).Přivírá se podobně,jak otvírá EGR.A bez KATu jen s trubkou ti to bude asi rezonovat nad 3000ot ale zvuk jak závoďák.
Může to někdo objasnit s tou klapkou a egr??? Já nedávno dával záslepku do EGR u 1.7SDi, ale s klapkou sem nic nedělal, jen sem ji vyčistil... Jinak to resonování- já teda nevím, zda tam kat ještě mám nebo ne, ale mě když jedu tak přesně při 2850ot. se změní zvuk motoru (na kterýkoliv kvalt), jako by něco začne hučet... Může to dělat ten kat off, nebo to má co dočinění se zacpaným egr, nebo tou klapkou??? (Bohužel už si nevzpomínám, zda ta změnu zvuku byla i před ucpáním toho EGR))
To hučení dělá trubka,která nahrazuje KAT.Při vymlácení KATu (jen vnitřku)to nehučí.Ta chcípací klapka se při zátěži přivírá,jak se EGR otvírá,aby se tam dostal správný poměr "plynu"a nevracely se výfuk.plyny do filtru.


Aha, tak to v mém případě katem není, protože já ho tam mám (tedy nevím, jestli v něm něco je, ale to pouzdro tam je)... Takže pokud sem jen zaslepil egr, ale nic nedělal s tou klapkou, tak ta klapka ten motor vlastně přidušuje, jestli tomu dobře rozumím, protože přes egr nic nejde a klapka se přivírá a omezuje přívod čerstvého vzduchu???
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Felda Pickup 1,9D 97 - najeto 290 tacho a vím že má navíc asi 150 utočeno...
Jezdí super (v zimě stačí OK žhaviče a dobrá baterka a nafta a ani -20 není prolém), olej po 10tkm měním, čerpadlo a vše původní (akorát "trochu" rezaví :-( ). Jen převodovka je už druhá. Bezvadný stroj se super motorem....
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

Mne zas huci moje SDI vzdy pri 2000 otackach...je to normalne?este som nemal moznost porovnat to s nejakym inym SDI tak neviem ci to takto robilo od nova...a co sa da s tym robit?
Cordoba coupé tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2010, 11:33
Bydliště: slovensko,Nitra

Re: Mínění o 1.9 D

Příspěvek od Cordoba coupé tdi »

nahradni.dily píše:čaute, chci se zeptat jaké máte názory na tento motor (1.9 D) jde mi o údržbu, poruchovost, atd... Jestli se toho mám zbavovat, když má nalítáno 170 000.
mal som 2x motor 1.9 D ,nikdy som nič nemenil (rozvody + náplne + filtre-samozrejmosť) okrem toho nič neodišlo... Je to nezmar (LOL)
ex 2x seat ibiza mkII 96 a 98 1,9 D,seat cordoba SX MKII tdi,VW passat variant 1,8T ,seat cordoba gt Tdi,seat toledo 1,9tdi 81kw,2x seat toledo 66kw,VW vento tdi,aktualne seat cordoba gt tdi
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

Jak je to teda s tou zdechací klapkou?? Kde ji najdu, atd... a co by se stalo kdyby tam zůstala
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

nahradni.dily píše:Jak je to teda s tou zdechací klapkou?? Kde ji najdu, atd... a co by se stalo kdyby tam zůstala
To nic, kolega se přepsal :D Mas 1,9D ten žadnou klapku v saní nemá. on měl předtím SDI a to ji má ;)
nahradni.dily
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 13 dub 2010, 09:35

Příspěvek od nahradni.dily »

jo takhle :) a mám jenom ucpat podtlakovou hadičku, nebo demontovat celý ventil a místo něj dát jenom záslepku?
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

nahradni.dily píše:jo takhle :) a mám jenom ucpat podtlakovou hadičku, nebo demontovat celý ventil a místo něj dát jenom záslepku?
Hadicku ucpi urcite, bud zaslepis tu trubku k EGR (ten přivod spalin) u toho EGR nebo ho vyndas a zaslepis na saní, je to jedno.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“