Detonace při startování
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Detonace při startování
Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
Re: Detonace při startování
dvouhmotak KOPetr Izaj píše:Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu
, ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem
a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů
. Po sešlápnutí spojky byl klid
. Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dvě mouchy jednou ranou
. Jen doplním, že se měnila spojka i setrvačník. Toť moje laická zkušenost .





Naposledy upravil(a) Praetorio dne 04 říj 2010, 15:00, celkem upraveno 1 x.
Seat Toledo III 5P2 r.v.2005 Reference (sociál výbava) 77kw f "povedeným" téé déé íčku pééé-déééé přivlíknutý ze Španěl, už to jede, tak už to neřeším 

Tak tak, hlavne když tu chcipací klapku vypojis a chcipnes bez ní, to pak dvouhmotka pěkne zamlatí,sou to rány že si myslýš že se ta převodovka roztrhne. jen je vydet co ty setrvaky vydržej, 70000km, 85000...........Praetorio píše:Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu, ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem
a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů
. Po sešlápnutí spojky byl klid
. Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dve mouchy jednou ranou
. Toť moje laická zkušenost .
No pěkný tedaalreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33542
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
spíš do pořadu to nevymyslíšTomas.cz píše:No pěkný tedaalreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.

Díky za názory, ale spojku bych pravděpodobně na 99% vyloučil. Tu jsem dělal komplet celou cca v 50t Km, takže k dnešnímu dni má natočeno 19420 Km. Tento jev se mi objevoval i před výměnou, ale jen velmi velmi zřídka a nevěnoval jsem tomu pozornost. Teď je to ale intenzivnější. Co šlo na autě proměřit to jsem vše nechal udělat a na nic se nepřišlo. Dokonce jsem zainvestoval i do startéru a stále to samé. Pár lidí říká, že problém bude se vstřiky a pár zase že je to blbost. Nicméně vstřiky jsou to poslední, co se ještě netestovalo. Co se týče nafty, tankuji pouze u Benziny, velmi zřídka jinde, nikdy však u "JZD". Zkoušel jsem i aditiva VIF a stále to samé.


