Detonace při startování

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Petr Izaj
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 04 říj 2010, 13:30
Odpovědi: 0

Detonace při startování

Příspěvek od Petr Izaj »

Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: Detonace při startování

Příspěvek od Zdeněk M »

Petr Izaj píše:Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
dvouhmotak KO
Uživatelský avatar
Praetorio
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 31 bře 2008, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Praetorio »

Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu :-), ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem :-) a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů :-). Po sešlápnutí spojky byl klid :-). Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dvě mouchy jednou ranou :-). Jen doplním, že se měnila spojka i setrvačník. Toť moje laická zkušenost .
Naposledy upravil(a) Praetorio dne 04 říj 2010, 15:00, celkem upraveno 1 x.
Seat Toledo III 5P2 r.v.2005 Reference (sociál výbava) 77kw f "povedeným" téé déé íčku pééé-déééé přivlíknutý ze Španěl, už to jede, tak už to neřeším :-)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Praetorio píše:Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu :-), ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem :-) a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů :-). Po sešlápnutí spojky byl klid :-). Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dve mouchy jednou ranou :-). Toť moje laická zkušenost .
Tak tak, hlavne když tu chcipací klapku vypojis a chcipnes bez ní, to pak dvouhmotka pěkne zamlatí,sou to rány že si myslýš že se ta převodovka roztrhne. jen je vydet co ty setrvaky vydržej, 70000km, 85000...........
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Nevim jestli to je vzdy materialem nebo taky obsluhou. Na FRS mam 180tkm s puvodni spojkou a na O2 mam cca 70tkm a taky s puvodni spojkou. Zadny mlaceni ani nic podobnyho.
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1279
Registrován: 27 črc 2009, 21:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od alreadys »

Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

alreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.
No pěkný teda :(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:
alreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.
No pěkný teda :(
spíš do pořadu to nevymyslíš ;) miloš
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

No já zase cca čtvrt roku pozoruju u frs při chcípání zejména bez vyšlápnutý spojky takový kovový zarachocení... Co by to mohlo bejt?
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ložiska ve venkovním obalu převodovky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Petr Izaj
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 04 říj 2010, 13:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr Izaj »

Díky za názory, ale spojku bych pravděpodobně na 99% vyloučil. Tu jsem dělal komplet celou cca v 50t Km, takže k dnešnímu dni má natočeno 19420 Km. Tento jev se mi objevoval i před výměnou, ale jen velmi velmi zřídka a nevěnoval jsem tomu pozornost. Teď je to ale intenzivnější. Co šlo na autě proměřit to jsem vše nechal udělat a na nic se nepřišlo. Dokonce jsem zainvestoval i do startéru a stále to samé. Pár lidí říká, že problém bude se vstřiky a pár zase že je to blbost. Nicméně vstřiky jsou to poslední, co se ještě netestovalo. Co se týče nafty, tankuji pouze u Benziny, velmi zřídka jinde, nikdy však u "JZD". Zkoušel jsem i aditiva VIF a stále to samé. :? (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“