Jaký dáváte olej do TDI?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Flery
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 25 bře 2006, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery »

vlada5506 píše:Já tam mám Valvoline, je dobrý?Plnou syntetiku.
ja tam davam taky valvoline special pro turbodiesel specifiakcne 10W40 vzhledme k tomu ze motor ma minimalne 200 tisic spis bych rek ze 300 a menim ho po 10 000 km jinak pred tim v benzin bmw 10w60 valvoline super olej takze znacku ponechavam dal.
cena je u nej velice pekna kolem 600-5 litranku 8) me stoji kolem 450
Škoda Roomster 1,9 TDi 77 KW Sportline
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Ten umí to,že na sebe zachytí malé,železné šupinky a usazuje se na dno vany...To je jeho výhoda..
teda větší blbost jsem ještě neslyšel, ještě že máš hliníkovou vanu, jinak by ten olej zůstal přimagnetovanej v motoru a těžko by se měnil (LOL)
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

teabe píše:Já jedině Castrol Magnatec 5W-10W...Nejlepší olej co jsem kdy viděl....Ale co jsem slyšel,tak by se tam neměl lejt pořád jeden a ten samej..Viskozita ale musí být pořád stejná! Každej výrobce má totiž svoje +.Takže třeba příklad Magnatec:Ten umí to,že na sebe zachytí malé,železné šupinky a usazuje se na dno vany...To je jeho výhoda..Mno,kdo se mnou souhlasí? (hm)
Přesně jak říká Huml, člověče neříkej, že ses tím magnatecem taky nechal napálit... Jinak ani tohle v té reklamě nepíšou. Tam říkají, že se pomocí nějakého esteru drží na stěnách a nestéká a to pak eliminuje opotřebení při studeném motoru. Ale že by na sebe přichytával železné šupinky, to teda slyším poprvé v životě. A pokud si nějaké špony našel ve vypuštěným oleji, tak to by asi potřebovovalo rychle řešit...
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Arnošt
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 03 lis 2006, 22:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Arnošt »

Tak jsem tam nalil ten olej Liqui Moly MOS2. Je to znatelně tiší a má to lehčí chod, aspon´se zdá :-) Takže najedem pár kyláků a uvidíme co na to motůrek.
ŠKODA OCTAVIA II COMBY
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Arnošt píše:Tak jsem tam nalil ten olej Liqui Moly MOS2. Je to znatelně tiší a má to lehčí chod, aspon´se zdá :-) Takže najedem pár kyláků a uvidíme co na to motůrek.
Cituji zdroje z webu:

"Titan Fuchs se svými MoS2 oleji na Ostravsku u velkých provozovatelů automobilových parků „padl na ústa“, protože se molybdensulfid usazoval na dně sudů a nebylo jej možné jednoduchým způsobem dostat do vznosu. Ze sudů vytekl prakticky čistý olej a na dně zůstala silná vrstva prakticky neodstranitelné usazeniny molybdensulfidu."

"Svého času (konec šedesátých a začátek sedmdesátých let minulého století) byla na základě zkušeností z II. světové války vyvolána diskuze o používání molybdensulfidu v motorech motorových vozidel, do které se zapojilo i několik automobilek a vesměs závěr vyzněl v neprospěch používání MoS2. Osobně bych do motorových a převodových olejů molybdensulfid nepřidával, ovšem netvrdím, že je to špatné a nepřípustné. Mazací přípravky s molybdensulfidem ve spreji poslouží k promazání různých mechanizmů (panty dveří atd.) s velkým úspěchem, často se používají na uvolňování zarezlých šroubů."

Títo nevyjadřuji svůj názor, jen upozorňuju na problematiku MoS2
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Arnošt
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 03 lis 2006, 22:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Arnošt »

Tak teda nevím co si mám o tom MOS2 myslet. Na letáku firmi to vychvalují jak můžou, ukazují tabulky jak to maže za studena a v zátěži no a jiní že je to na prd. Tak fakt nevím.
ŠKODA OCTAVIA II COMBY
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Joo, papír snese všechno. Ukaž mi firmu která si na reklamní leták napíše, že jejich olej stojí za hovno ;) Každá liška si chválí svůj ocas.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
haldex
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 02 lis 2006, 21:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od haldex »

Co Texaco diesel extra 10W - 40 ?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“