teplota motora po zaslepení EGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

MirekX píše:
libor.98 píše:dávate ten karton přez celí chladič nebo třeba jen půlku?
asi tak půlku na straně kde je motor
není jedno kde je? jde hlavně o chladič, nebo ne? dnes v hospodě se o tom dva dohadovali :o (LOL)
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Neřekl bych, klukům jde o to, aby studený vzduch neochlazoval přímo blok motoru, chladič když motor nemá provozní teplotu / za předpokladu že funguje dobře termostat / se stejně ohřívat nebude :)
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepiknet »

tak určitě je poznat zda-li tam máš spodní kryt motoru nebo ne :o
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

Tomas.cz píše:Neřekl bych, klukům jde o to, aby studený vzduch neochlazoval přímo blok motoru, chladič když motor nemá provozní teplotu / za předpokladu že funguje dobře termostat / se stejně ohřívat nebude :)
aha aha, díky za vysvětlení, jsem dycly myslel že se dává dektura jen kuli chladiči :o já ji tam nikdy neměl a ani jsem s tím nikdy nelaboroval
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

na doporuceni jsem tak tyden kdysi laboroval s kartonem taky a rozdil jsem nepoznal.. Nebo aspon ne tak zasadni abych ho postrehnul.. Ale to sem byl mlady jelito a tedka kdyz vidim kartonarem,cuka mi koutek,jak se chci zasmat :-D Me se to ohriva bez EGR uplne stejne.. Obcas jezdime z lyzovani z Obertauernu a prusmyk dolu ma tak 15km + dalsich 10-15 rovina na dalnici. Kdyz bylo -18,tak se az na dalnici raficka pohla tak o milimetr. A to to tak ctvrt hodiny mlatilo na volnobeh,nez jsme vyjeli. Jinak se egr i bez pres zimu kolem tech 12-15km nez to vyleze na 90,kde to stoji z kopce i do kopce,na volnobeh,ale i v lete v +35..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Klidně se směj, já mám krabici každou zimu a není nad to.Je to sice benzin ze staré školy, který Egr a jiné píčoviny trápící a zasírající motor nemá, ale má jinou botu, pitomci kvůli úsporám zrušili teploměr a mám tam jen kontrolku přehřátí..Nejlepší doba pro pozorné řidiče byla ,když měly vozy žaluzie..,to byl komfort..Termostat není dokonalý a topilo to tak rychle, že na rozdíl od netopících TDI, které musejí mít oheň pod podlahou, aby nepřimrzly ruce k volantu, byla ve voze lázeń...Tdi bez přídavného topení topí asi jako Malucha/osobní zkušenost/.. :)
nepropadat panice...
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

jericho-3 píše:Klidně se směj, já mám krabici každou zimu a není nad to.Je to sice benzin ze staré školy, který Egr a jiné píčoviny trápící a zasírající motor nemá, ale má jinou botu, pitomci kvůli úsporám zrušili teploměr a mám tam jen kontrolku přehřátí..Nejlepší doba pro pozorné řidiče byla ,když měly vozy žaluzie..,to byl komfort..Termostat není dokonalý a topilo to tak rychle, že na rozdíl od netopících TDI, které musejí mít oheň pod podlahou, aby nepřimrzly ruce k volantu, byla ve voze lázeń...Tdi bez přídavného topení topí asi jako Malucha/osobní zkušenost/.. :)
TDI topí krásně :) nemáš fiata? těm taková věc jako je budík teploty chybí
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Zajímavé čtení. Papundekl měl smysl jenom když nebyla nemrznoucí směs aby nezamrznul chladič. Pokud funguje termostat, tak do chladiče nic neteče a není důvod bránit průchodu vzduchu. A že by proudící vzduch ochlazoval motor zvenku? Trochu ho určitě ochlazuje, ale je to nepodstatné. Měl jsem Mercedesy, Fordy, Fiaty, Citroeny, Felicie diesel, Octavia TDI a všechno topilo dobře a bez papundeklu. Pokud nějaké auto netopí, tak má buď špatný termostat, nebo zanesený radiátor topení, nebo jiný problém. 30%výkonu se musí odvést chlazením, tak to je u TDI AGR 20 kW. To je výkon, který má kotel pro rodinný domek. Připusťme, že nejedeme na plný výkon, ale vytápíme malý prostor, asi jako záchod v tom domku. Pokud to netopí, tak to teplo jde jinam než do kabiny. Odstranit se musí příčina a né následek. Tím papundeklem se může dobře uvařit auto při popojíždění v koloně, až bude potřeba aby chladič chladil.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Zimní clona masky chladiče Škoda Octavia I 2000> ADC02080
Cena s DPH: 520 CZK




--------------------------------------------------------------------------------

Zimní clona na přední masku chladiče Škoda Octavia I.


Určeno pro vozy: Škoda Octavia 2000> (nový typ Octavie s čirou optikou)


Materiál: plast

Montáž: naklapnutím do přední masky


Clony slouží především pro zimní období, zaručuje rychlejší zahřátí motoru a uchování tepla pod kapotou.

Výhody zimních clon:

1. Rychlejší zahřátí motoru

2. Delší uchování již zahřatého motoru

3. Zaručuje rychlejší vytopení vozu

4. Rychlejším zahřátím motoru snižuje mírně spotřebu


Raději popundekl a ne hejla u nosu a zamlžený okna. :-D
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

Zlatuška Eduard píše:Zimní clona masky chladiče Škoda Octavia I 2000> ADC02080
Cena s DPH: 520 CZK




--------------------------------------------------------------------------------

Zimní clona na přední masku chladiče Škoda Octavia I.


Určeno pro vozy: Škoda Octavia 2000> (nový typ Octavie s čirou optikou)


Materiál: plast

Montáž: naklapnutím do přední masky


Clony slouží především pro zimní období, zaručuje rychlejší zahřátí motoru a uchování tepla pod kapotou.

Výhody zimních clon:

1. Rychlejší zahřátí motoru

2. Delší uchování již zahřatého motoru

3. Zaručuje rychlejší vytopení vozu

4. Rychlejším zahřátím motoru snižuje mírně spotřebu


Raději popundekl a ne hejla u nosu a zamlžený okna. :-D
když někdo něco chce prodat tak tam napíše všechno možný, teď jde o to jestli to pomůže
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

jericho-3 píše:Klidně se směj, já mám krabici každou zimu a není nad to.Je to sice benzin ze staré školy, který Egr a jiné píčoviny trápící a zasírající motor nemá, ale má jinou botu, pitomci kvůli úsporám zrušili teploměr a mám tam jen kontrolku přehřátí..Nejlepší doba pro pozorné řidiče byla ,když měly vozy žaluzie..,to byl komfort..Termostat není dokonalý a topilo to tak rychle, že na rozdíl od netopících TDI, které musejí mít oheň pod podlahou, aby nepřimrzly ruce k volantu, byla ve voze lázeń...Tdi bez přídavného topení topí asi jako Malucha/osobní zkušenost/.. :)
nova generacia VAG (OII,GV, atd) ma elektricky vyhrievany obech chladenia. zakuri neskutocne rychlo, setri to aj palivo a motor. myslim ze ani starsie benziny tak rychlo nehreju .... (LOL) ..staci sa previest trebarz na OII TDI ..a pochopis o com pisem :D
GIV var asz 4mot upraveny
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

u SDi mám zadělaný chladič celý význam to asi nemá to už jsme tady jednou testili jen že netáhne domotoru miloš
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Ak V3S-ka alebo Trabant sa uchladil iba vzduchom, tak napor studeneho vzduchu na blok motora a hlavu valcov znacne ochladzuje aj vodou chladeny motor.
Moderny diesel zvykne mat aj intercooler a ked ho v zime nezakryjeme, tak aj tade zbytocne ochladzujeme spalovaci priestor schladenym vzduchom. Zaslepeny EGR zohrievaniu motora tiez neprida, pretoze motor dostava iba cerstvy studeny vzduch.
Diesel s priamym vstrekom ma vysoku ucinnost, takze malo odpadoveho tepla a naviac vacsina odpadoveho tepla vyleti do vyfuku. Vykon motora nikto nevyuziva naplno, takze z papieroveho vykonu napriklad 100kW je vyuzitych pri kludnej jazde okreskami tak 20kW. Na ohrev vody v malom okruhu z toho zostane tak 6kW. Za 10 minut jazdy je to energia iba 1kWh a to chceme mat v interieri z -10°C na +20°C a motor zohriaty na 90°C (crazy)
Porovnanie s 20kW kotlom v rodinnom dome neobstoji, pretoze my chceme za 10 minut rozdiel 30°C a zaroven zohriat obrovsku hmotu motora o 100°C.
Karton pred chladicom pomaha ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

kdyz vezmu sluzebni benzinovou fabii,tak ta je sice ohrata pri dnesnich teplotach po 3km na 90,v zime max.po 5km,ale zima je v ni uplne stejna jako v naftovy octavce,u ktery se po 3km nehne ani budik. Na sundani bundy to je v obou pripadech tak po 15km.. Je fakt ze ve fabii se po kilometru zacina cosi malo dit,za to octavka 3km nic,ale pak z toho leti vzduch mnohem teplejsi nez to dlouhodoby nic ve fobii
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

origoš píše:Zajímavé čtení. Papundekl měl smysl jenom když nebyla nemrznoucí směs aby nezamrznul chladič. Pokud funguje termostat, tak do chladiče nic neteče a není důvod bránit průchodu vzduchu. A že by proudící vzduch ochlazoval motor zvenku? Trochu ho určitě ochlazuje, ale je to nepodstatné. Měl jsem Mercedesy, Fordy, Fiaty, Citroeny, Felicie diesel, Octavia TDI a všechno topilo dobře a bez papundeklu. Pokud nějaké auto netopí, tak má buď špatný termostat, nebo zanesený radiátor topení, nebo jiný problém. 30%výkonu se musí odvést chlazením, tak to je u TDI AGR 20 kW. To je výkon, který má kotel pro rodinný domek. Připusťme, že nejedeme na plný výkon, ale vytápíme malý prostor, asi jako záchod v tom domku. Pokud to netopí, tak to teplo jde jinam než do kabiny. Odstranit se musí příčina a né následek. Tím papundeklem se může dobře uvařit auto při popojíždění v koloně, až bude potřeba aby chladič chladil.
Pokud jezdíš v zimě(-10 a míň) ve městě, tak se ti nezahřeje ani šaran s bufem. Přirovnání k domku sice dobrý, ale doma si neofukuješ radiátor vzduchem -10°, přidám-li k tomu nápor ventilátoru, tak -15°...

Topit jo, to topí, ale musíš motor trochu protáhnout aby tam to ztrátové teplo vzniklo, ale to se lidem s ledovým motorm jaksi nechce. :)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“