
LACNY OSCILOSKOP
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pravdaze moze byt aj takyto priebeh.Kazdy postreh a rada vytana.Vela zalezi na tom na akom zapalovani to meras a hlavne aka je sviecka.roman píše:Nechci být "válečný štváč", ale neměl by průbeh na svíčce vypadat třeba takto:
Roman
Naucna literatura popisuje tento priebeh ako spravny ale merany na jednokontaktovej sviecke.
Ignition coil circuits – 18:

Ono nakoniec ten tvoj screen je taky isty ako moj len tvoj je presnejsi a je dost natiahnuty lebo mas nastavenu nizku casovu zakladnu.
Ale dnes pri vsetkych tych roznych druhoch svieckach viac bodovom zdruzenom zapalovani aplazivych iskrach je uz dost tazke posudit ktory priebech je spravny.
Kazdopade pre nas mechanikov je to dobra pomocka na zistenie stavu zapalovacej sustavy.Na druhej strane auta ktore este maju zapalovacie kable je uz pomenej takze sa budeme musiet poobzerat po indukcnych snimacoch na zistovanie priebehov priamo na zapalovacej cievke.Pred casom som mal problem na zapalovani BMW 740 iL.Pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu preblikla kontrolka motora a bolo pocut vynechanie motora.Potom sa chytil a uz isiel ako ma.Diagnostika: Vynechanie zazehu.Vymenene sviecky a stale ten isty problem.Chybne tri zapalovacie cievky.Najvetsi problem bol ze to urobilo len pri zatazenom motore.Pomohol mi indukcny snimac (snimac otacok z octavie) a osciloskop.Snimac som prikladal na zapalovacie cievky a tak som prisiel na to ktore cievky su vadne.
Rombi:
Davaj pozor aby si neposkodil vstup na zvukovej karte.Na zapalovacom kabli je zopar desiatok tisic voltov a ten impulz moze poskodit vstup.Hlavne vtedy ked je poskodena sviecka. Zapalovaci transformator nema zataz tak ten ipulz moze mat dost vysoku amplitudu.Aj tento vyrobeny vn snimac som mal pripojeny cez delic 1:100.V tvojom pripade je dobre pouzit nejaku ochranu na vstupe.
Nieco taketo:

Maju spolocnu zem ale nemusis sa bat.Bez problemu pomeras aj snimace ktore su zapojene symetricky.V podstate su zapojene symetricky preto ze maju vysoku impedanciu a nizku uroven signalu v takom pripade nehrozi rusenie z inych zdrojov ako je zapalovacia sustava generator dobijania rozne servo a krokove motory na akcnych clenoch.Staci ak zapojis zem osciloskopu na minus pol akumulatora a meras bud to jeden koniec snimaca alebo druhy.Rozdiel bude len vo fazovom posuve signalu 180 stupnov.V kazdom pripade uvidis ci je snimac OK alebo KO.tibi píše:zdravím, chci koupit osciloskop S530 od Jantoláka, rád bych se zeptal majitelů tohoto osciloskopu jestli jednotlivé vstupy mají společnou nebo oddělenou zem.
Vrtá mi totiž hlavou jak je to s měřením na několika čidlech které nemají společný bod na kostře, jsou proti kostře symetrické.
děkuji
díky za reakci.
Snímač polohy kliky je cívka, tj nízká impedance, nebo ne ?
Obávám se že když budu měřit současně více symetrických snímačů tak udělám binec v zemích ŘJ. Nevím totiž jak jsou vstupy řj ošetřeny ale předpokládám že jeden konec ze snímače se stejně na zem nějak dostat musí, nebo se pletu a je tam kapacitní vazba ? Schema ŘJ jsem nikdy neviděl a v autoelektrice dost plavu, tak prosím o trpělivost.
Snímač polohy kliky je cívka, tj nízká impedance, nebo ne ?
Obávám se že když budu měřit současně více symetrických snímačů tak udělám binec v zemích ŘJ. Nevím totiž jak jsou vstupy řj ošetřeny ale předpokládám že jeden konec ze snímače se stejně na zem nějak dostat musí, nebo se pletu a je tam kapacitní vazba ? Schema ŘJ jsem nikdy neviděl a v autoelektrice dost plavu, tak prosím o trpělivost.
Re: LACNY OSCILOSKOP
mne ten osciloskop od jantolaka dosiel v piatok a v sobotu som sa tomu povenoval nezdalo sa mi to problematicke pomeral so snimac otacok nejake vstrekovace a aj signal na inducku od rj... absolutne bez problemov.. mozem odporucit za tie peniaze sa to oplati...
Re: osciloskop
Toto je 2 kanal a od tolaka 5 kanal.
Este by som doplnil, ze rozdiel je tam sposobeny aj typom snimania- drahe osciloskopy maju kapacitne ktore snimaju napatie a doma si vieme vyrobit skor indukcny, ktory odsnima jeho zmenu. Rozdiel vo vyslednom signale bude hlavne v tom, ze pri merani indukcnym sposobom bude vysledny priebeh v castiach, kde sa nemeni napatie priblizne na rovnakej urovni s vodorovnou osou. Nic to ale nemeni na tom, ze z nameraneho signalu mozeme spravne odcitat dolezitu dobu horenia. V dnesnych DIS systemoch (kazda cievka priamo na sviecke) uz ale ani drahe osciloskopy nenameraju konkrentne hodnoty VN, pretoze ide len o snimanie na dialku prikladanim snimaca okolo casti cievky, ktora trci z hlavy. Niekedy je problem namerat vobec nieco ak nema dostatocne vyzarovanie. Vtedy pomahaju predlzovacie VN kable.
Dobře, tak mě vysvětli, jak z toho signálu rozpoznáš třeba tuto závadu.tunerX píše:Kdyby ses na ten průběh pořádně podíval a znal problematiku pořádně tak bys zjistil že signál z VN kabelu je správný akorát má skutečnou polaritu tzn. je otočenýroman píše:Nechci být "válečný štváč", ale neměl by průbeh na svíčce vypadat třeba takto:
Roman

Příklad oscilogramu průběhu výstupního napětí zesilovače zapalování s vadným obvodem proudového omezení.
Ve výše uvedeném obrázku je znázorněn příklad průběhu výstupního napětí zesilovače zapalování s vadným obvodem režimu kontroly omezení proudu v primárním vinutí zapalovací cívky. V oblasti otevřeného stavu zesilovače zapalování „3“ je na výstupu zesilovače zapalování ovládací napětí 4 V namísto 0,5 - 1,5 V, což může způsobit slabé nabití zapalovací cívky a v důsledku toho se sníží výkonnost jiskrového výboje.
K přechodu zesilovače zapalování z otevřeného stavu do režimu omezení proudu „4“ dochází příliš rychle, jak je možné vidět na svislé náběžné hraně napětí v této oblasti. Vytvoření zesilovačem zapalování takové náběžné hrany výstupního napětí může způsobit vysoké napětí sekundárního vinutí zapalovací cívky, která je dostatečné pro vytvoření jiskrového výboje mezi elektrodami zapalovací svíčky. Taková jiskra může způsobit vznícení směsi paliva před požadovaným termínem. Příliš brzké zapálení směsi paliva se vzduchem může způsobit detonační spalování směsi, což může způsobit mechanické poškození součástí motoru, škody na zapalovacích svíčkách motoru, snížení výkonu motoru atd.
V režimu omezení proudu „5“ je zesilovač zapalování nestabilní, tvoří další svislé přední hrany napětí a negativní dopady na motoru jsou uvedeny výše. Kromě toho nesprávná činnost zesilovače zapalování v režimu přepnutí na omezení proudu v primárním okruhu zapalování může vést buď k nedostatečnému nabití zapalovací cívky a v důsledku toho ke snížení výkonu jiskrového výboje, který vede k vynechávání zapálení směsi, nebo naopak - pro zvýšení hodnoty proudu protékajícího primárním vinutím zapalovací cívky, a v důsledku toho, přehřátí zapalovací cívky nebo zesilovače zapalování.
Myslím, že levný osciloskop prostě signál VN nezobrazí tak, aby jsi mohl správně diagnostikovat závadu.
Jo a nemyslím si, že jsem nějaký expert, ale problematice VN signálu trochu rozumím a snažím se pořád učit jak teorii tak i v praxi.
Roman