Plnící tlaky turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Moc jsem to překombinoval. Omlouvám se.
Jenom jsem tvrdil, že z pohledu na turbo jako na zdroj výkonu je ten výkon danej tlakem a množstvím co prochází. A trvám na tom, že při dodávání většího výkonu se při udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

origoš píše:
spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku
To bych rád věděl, jak to dokáže, že dá větší množství a tlak nestoupne. Potřeboval bych dát do pneumatiky větší množství, ale tak, aby tlak nestoupnul. (LOL)
Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.

Myslim,ze ste zabudli na hlavnu velicinu a to je priemer daneho komponentu,cez ktory vzduch preteka.
Pneumatiky su dost rozdielny priklad.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
hm,1749V v serii netlaci 0,95 bar?
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
RomanT
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 13 bře 2008, 08:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od RomanT »

origoš píše:To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.
větší průtok při stejném tllaku s tím, že bude větší objem trubek jsem samozřejmě nemyslel se stejným turbem, ale s věcí, který dodá více vzduchu - určitě jsem to nemyslel tak, že ve stejném systému stačí rozšířit trubky a průtok vzroste při stejném tlaku, to ne :)
Octavia business 2002, ALH + noname chip
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
Není! Pokud stoupne někde průtok, tak se přepraví větší objem do stejného prostoru a to je možné pouze zvýšením tlaku. Při stejném tlaku se přepraví stejný objem.
Jestli tomu nevěříš, tak si to budeš muset změřit. A nebo tam někde navrtat díru, aby ten větší objem měl kam jít a nezvedl se tlak. Potom se větší objem přepraví i nižším tlakem.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

A v tom to je, já o žádným prostoru nemluvím. Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní. Neberu to jako statickou veličinu, ale jako dynamickou-žádnej omezenej prostor kam ten vzduch nafoukám a on tam zůstane a tím se zvedne tlak. Já mluvím o průtoku-proudu vzduchu, který je dále spotřebováván. Když už nějaká analogie, tak já nemluvím o pneumatice, ale třeba pneumatickým nářadí. Kompresor je zdroj výkonu a třeba utahovačka nebo bruska je spotřebič.
Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Turbo taky nenafouká tlak(množství) do uzavřeného prostoru.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

eazy20 píše:
1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
hm,1749V v serii netlaci 0,95 bar?[/quote

na ASV nie :O) je tam 11 lopatkove a dava 1.05
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Nevíš vůbec nic. Kolega nade mnou Ti to jasně vyčíslil. Rád poučím, ale přemlouvat? HOWG.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

origoš píše:Nevíš vůbec nic.
Dobrá, bohužel nevím vůbec nic. Omlouvám se.
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od 100kurev »

Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní
A na tos přišel jak? Plní se pokud je otevřenej ssací ventil. A pokud je otevřenej, tak obsah je plocha pístu x zdvih x počet válců a to je konstantní. Jak píše Origoš když chceš nacpat víc vzduchu, tak musíš zvednout tlak.
Lepší se zeptat než něco po....
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

V prvopočátku jsem to turbo popisoval jako samostatnou komponentu. Takže žádný napojení na motor. A za těchto podmínek byly vedeny všechny moje myšlenky.
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od 100kurev »

Aha, a když není napojeno na motor, tak fouká do volného prostoru a kde se změří tlak? Vzhledem k tomu, že je vstupní a výstupní potrubí ve stejném prostředí, tak se všude vyskytuje atmosférický tlak.
V tom případě mlácení prázdné slámy které nemá nic společného s VW group a měl by to celé admin smazat.
Lepší se zeptat než něco po....
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Měl by to smazat admin. Několikrát jsem se omluvil za zkomplikování této debaty.
Foukání do volného prostoru to taky nemělo být. Popisoval jsem to výše.
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od 100kurev »

Abych nekřivdil, tak jsem si to přečet slovo od slova od začátku do konce.
představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu
Tohle;s napsal, tak né, že není napojeno na motor, ale je. A potom zase není? Urob si už konečně jasno jak tyhle věci fungujou! Omluvit se je slušnost to beru, ale dobré je se poučit.
Lepší se zeptat než něco po....
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“