Plnící tlaky turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Moc jsem to překombinoval. Omlouvám se.
Jenom jsem tvrdil, že z pohledu na turbo jako na zdroj výkonu je ten výkon danej tlakem a množstvím co prochází. A trvám na tom, že při dodávání většího výkonu se při udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
Jenom jsem tvrdil, že z pohledu na turbo jako na zdroj výkonu je ten výkon danej tlakem a množstvím co prochází. A trvám na tom, že při dodávání většího výkonu se při udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
origoš píše:To bych rád věděl, jak to dokáže, že dá větší množství a tlak nestoupne. Potřeboval bych dát do pneumatiky větší množství, ale tak, aby tlak nestoupnul.spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku
Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.
Myslim,ze ste zabudli na hlavnu velicinu a to je priemer daneho komponentu,cez ktory vzduch preteka.
Pneumatiky su dost rozdielny priklad.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Passat Variant 1.8T APU
větší průtok při stejném tllaku s tím, že bude větší objem trubek jsem samozřejmě nemyslel se stejným turbem, ale s věcí, který dodá více vzduchu - určitě jsem to nemyslel tak, že ve stejném systému stačí rozšířit trubky a průtok vzroste při stejném tlaku, to neorigoš píše:To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.

Octavia business 2002, ALH + noname chip
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Není! Pokud stoupne někde průtok, tak se přepraví větší objem do stejného prostoru a to je možné pouze zvýšením tlaku. Při stejném tlaku se přepraví stejný objem.udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
Jestli tomu nevěříš, tak si to budeš muset změřit. A nebo tam někde navrtat díru, aby ten větší objem měl kam jít a nezvedl se tlak. Potom se větší objem přepraví i nižším tlakem.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
A v tom to je, já o žádným prostoru nemluvím. Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní. Neberu to jako statickou veličinu, ale jako dynamickou-žádnej omezenej prostor kam ten vzduch nafoukám a on tam zůstane a tím se zvedne tlak. Já mluvím o průtoku-proudu vzduchu, který je dále spotřebováván. Když už nějaká analogie, tak já nemluvím o pneumatice, ale třeba pneumatickým nářadí. Kompresor je zdroj výkonu a třeba utahovačka nebo bruska je spotřebič.
Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Turbo taky nenafouká tlak(množství) do uzavřeného prostoru.
Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Turbo taky nenafouká tlak(množství) do uzavřeného prostoru.
Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní
A na tos přišel jak? Plní se pokud je otevřenej ssací ventil. A pokud je otevřenej, tak obsah je plocha pístu x zdvih x počet válců a to je konstantní. Jak píše Origoš když chceš nacpat víc vzduchu, tak musíš zvednout tlak.
Lepší se zeptat než něco po....
Aha, a když není napojeno na motor, tak fouká do volného prostoru a kde se změří tlak? Vzhledem k tomu, že je vstupní a výstupní potrubí ve stejném prostředí, tak se všude vyskytuje atmosférický tlak.
V tom případě mlácení prázdné slámy které nemá nic společného s VW group a měl by to celé admin smazat.
V tom případě mlácení prázdné slámy které nemá nic společného s VW group a měl by to celé admin smazat.
Lepší se zeptat než něco po....
Abych nekřivdil, tak jsem si to přečet slovo od slova od začátku do konce.
Tohle;s napsal, tak né, že není napojeno na motor, ale je. A potom zase není? Urob si už konečně jasno jak tyhle věci fungujou! Omluvit se je slušnost to beru, ale dobré je se poučit.představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu
Lepší se zeptat než něco po....