
Kolísají otačky polo 1.4
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07 kvě 2009, 11:03
- Bydliště: Wenclovice u FM
Tenhle problém ti způsobují výpary benzínu , který se v zimním provozu kondenzuje v oleji - zkus odpojit od vzduchového filtru hadici odvzdušnění kliky (tu silnou vzadu na bloku) a nechat ji dýchat volně pod motor. Pokud se motor začne chovat kultivovaně , volnoběh je zpět v normě a po deceleraci nechcípá - vyměň olej a zkontroluj termostat. Toto je běžný problém při podchlazeném motoru - časté starty a neprohřátý motor podporují ředění oleje zvlášť v zimě. Lambda nemá šanci ovlivnit bohatost směsi nad určitou mez a motor se zahlcuje. Po dlouhé jízdě - např. po dálnici problém na čas zmizí - benzín se odpaří a motor ho s nasávaným vzduchem sežere. Doporučuji alespoň na zimu hadici odvzdušnění kliky stáhnout pod motor a náustek na filtru vzduchu zaslepit. Kontrola teploty motoru vagem je samozřejmostí a naředěný olej bych radil vyměnit. Čím víc je v autě elektroniky - tím víc se zapomíná na to , že banální příčinu neodstraníme vagem, ale hlavou. 

Mirek Wenclovice
Diky moc to je zajimave reseni to vyzkousim a uvidime co to bude delat az se motor zahreje. Netusil sem ze takova hadice by na to mohla mit vliv.Mirek Berger píše:Tenhle problém ti způsobují výpary benzínu , který se v zimním provozu kondenzuje v oleji - zkus odpojit od vzduchového filtru hadici odvzdušnění kliky (tu silnou vzadu na bloku) a nechat ji dýchat volně pod motor. Pokud se motor začne chovat kultivovaně , volnoběh je zpět v normě a po deceleraci nechcípá - vyměň olej a zkontroluj termostat. Toto je běžný problém při podchlazeném motoru - časté starty a neprohřátý motor podporují ředění oleje zvlášť v zimě. Lambda nemá šanci ovlivnit bohatost směsi nad určitou mez a motor se zahlcuje. Po dlouhé jízdě - např. po dálnici problém na čas zmizí - benzín se odpaří a motor ho s nasávaným vzduchem sežere. Doporučuji alespoň na zimu hadici odvzdušnění kliky stáhnout pod motor a náustek na filtru vzduchu zaslepit. Kontrola teploty motoru vagem je samozřejmostí a naředěný olej bych radil vyměnit. Čím víc je v autě elektroniky - tím víc se zapomíná na to , že banální příčinu neodstraníme vagem, ale hlavou.
Jeste vyzkousim to odpojeni baterky a ten filtr az na jare protoze ho nemam jak udelat. Ale dekuju moc za vsechny rady behem tydne vam reknu vysledek

ahoj, nechcem zakladať novú tému (tých je tu už dosť) tak to skúsim tu
mám polo class. 1.4 44kw 1997 najazdených cc250tis, za posledné dva roky sa mi niekoľkokrát stalo, že keď som vošiel do väčšej mláky tak motor začal byť nestabilný hlavne na voľnobehu a takmer vždy to skončilo zdochnutím a opätovným korektným naštartovaním až po cca 0,5-1hod, tento trend sa v poslednej dobe zhoršuje, napr. stačí hmlisté počasie a problém je späť, tiež som si všimol, že aj pri zohriatom motore otáčky voľnobehu niesu stabilné, je to síce len také jemné kmitanie okolo nejakej hodnoty (trepnem cca 850) ale vidieť na ručičke to je a cítiť na chode motora tiež, pred cca rokom ani náznak - otáčky po zohriatí stáli ako pribité.
pravideľne dodržujem údržbu a jediné čo som neskúsil je dokonalé prečistenie klapky, ale potreboval by som k tomu nejaký detail. postup
neviem či ste sa týmto problémom už stretli, ale minimálne ja poznám dvoch kolegov so SEATom Cordoba (motor "jedna guta") a tí sú na tom podobne
vopred ďakujem za skoré rady
už som to doriešil, možno pomôže iným, zobral som rozstrekovač s vodou a skúšal som rôzne miesta, až na záver keď sa nič neprejavovalo a už už som to chcel vzdať som striekol na indukč. cievku a motor skapal (obdobným spôsobom, ako som popisoval vyššie), nechal som auto cca 30min postáť potom som to znova opakoval ešte 2* a cievka sa potvrdila, po demontáži som zistil, že má zospodu trhliny, po výmene cievky zatiaľ OK

mám polo class. 1.4 44kw 1997 najazdených cc250tis, za posledné dva roky sa mi niekoľkokrát stalo, že keď som vošiel do väčšej mláky tak motor začal byť nestabilný hlavne na voľnobehu a takmer vždy to skončilo zdochnutím a opätovným korektným naštartovaním až po cca 0,5-1hod, tento trend sa v poslednej dobe zhoršuje, napr. stačí hmlisté počasie a problém je späť, tiež som si všimol, že aj pri zohriatom motore otáčky voľnobehu niesu stabilné, je to síce len také jemné kmitanie okolo nejakej hodnoty (trepnem cca 850) ale vidieť na ručičke to je a cítiť na chode motora tiež, pred cca rokom ani náznak - otáčky po zohriatí stáli ako pribité.
pravideľne dodržujem údržbu a jediné čo som neskúsil je dokonalé prečistenie klapky, ale potreboval by som k tomu nejaký detail. postup
neviem či ste sa týmto problémom už stretli, ale minimálne ja poznám dvoch kolegov so SEATom Cordoba (motor "jedna guta") a tí sú na tom podobne
vopred ďakujem za skoré rady
už som to doriešil, možno pomôže iným, zobral som rozstrekovač s vodou a skúšal som rôzne miesta, až na záver keď sa nič neprejavovalo a už už som to chcel vzdať som striekol na indukč. cievku a motor skapal (obdobným spôsobom, ako som popisoval vyššie), nechal som auto cca 30min postáť potom som to znova opakoval ešte 2* a cievka sa potvrdila, po demontáži som zistil, že má zospodu trhliny, po výmene cievky zatiaľ OK
