Cidlo teploty - odběr proudu?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Mastím nato, koupím bimetalový spínač, spínaný při 70°C a srát na to. Cena 40Kč. Přidělám ho na vývod vody z motoru a jím budu spínat relé. Jednoduché a asi spolehlivé.
Passat 4motion AVF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

někdo psal nahoře, že je to 5V a max. odpor čidla třeba zjistíš - to někde bude. ovšem je to silná teorie a nikde se neprojeví starší dráty apod.

osobně bych to při 70st. snadno změřil voltmetrem na autě.
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

i kdyby to bylo presne 5V (o cemz pochybuju), tak ti stejne chyby dalsi neznama a to odpor ref. rezistoru v delici
nejjednodussi a nejjistejsi je to zmerit na primo na aute - na cidle, pak si to uz dopocitas
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
romk52
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28 úno 2010, 17:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava, Praha, Kralův Dvůr

Příspěvek od romk52 »

jaykay píše:
romk52 píše:Neviem ako je to v tomto pripade, ale najcastejsie je snimac (jeho odpor), sucastou odporoveho delica, ktory je napajany konstantnym napatim a vyhodnocuje sa napatie na delici. Inac by bolo dost nezodpovedne od vyrobcu ECU aby posielal na vystup 5V priamo zo zdroja konstantneho napatia. V pripade akehokolvek skratu voci kostre by tiekol z ECU spominany prud 5A.
by me zajimalo, jak si prisel na proud 5A?
Ja (LOL) blbec som si vsugeroval pri skrate jeden ohm. Strasne sa hanbim (wallbash)
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

romk52 píše:
jaykay píše:
romk52 píše:Neviem ako je to v tomto pripade, ale najcastejsie je snimac (jeho odpor), sucastou odporoveho delica, ktory je napajany konstantnym napatim a vyhodnocuje sa napatie na delici. Inac by bolo dost nezodpovedne od vyrobcu ECU aby posielal na vystup 5V priamo zo zdroja konstantneho napatia. V pripade akehokolvek skratu voci kostre by tiekol z ECU spominany prud 5A.
by me zajimalo, jak si prisel na proud 5A?
Ja (LOL) blbec som si vsugeroval pri skrate jeden ohm. Strasne sa hanbim (wallbash)
to by byl jeste milosrdnej kratas (LOL) (LOL) (LOL)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Tak jsem to dneska vymyslel jinak. Mohli by ste se k tomu vyjádřit?

Asi takto:
Jedno relé je napojené na vývod z ECU(relé), které spíná žhavení motoru. "Moje" relé sepne až nebude motor žhavit (kvůli nadměrnému zatížení alternátoru)
Druhé "moje" relé je napojené na snímač tlaku oleje. Sepne se až když je tlak oleje - je nastartováno.
Termostat (bimetalový rozpínací při 70°C)je sepnutý až do doby než je teplý motor. (přidělán na vývod vody z motoru)
Všechny tři spínače (2xrelé + termostat) musí být všechny sepnuté, aby došlo k příhřevu.

Ráno otočím klíčkem (termostat sepnutý, obě relé neseplé). Nastartuju(termostat a relé od snímače tlaku sepnuté), ale motor dožhavuje (třetí relé rozeplé). Až teprve když přestane motor dožhavovat jsou všechny tři spínače sepnuté a tím dojde k sepnutí relé od příhřevu motoru. Při dosažení požadované teploty se termostat rozepne a příhřev skončí. Napájení pro relé bude samostatně přes vlastní pojistku.
Obrázek
Passat 4motion AVF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

vypadá to tak, že by to mohlo fungovat
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

A co ty dvě diody? Musej tam být? Nevím jak je to uvnitř ECU, zda by sepnutí kostry nedělalo nějakou neplechu. Jestli to má na výstupu nějaké relé, tak by tam být snad nemusely, ale nevím. Co vy na to?
Passat 4motion AVF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

nemusí tam být a neplechu by to dělat nemělo.

jinak v tom schématu jsou dobře pojmenované ty 3 žhavky pod číslem 130 - vyhřívání chlazení (LOL)
omas1977
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 29 kvě 2010, 23:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od omas1977 »

majkl1 píše:Tak a teď mi řekněte, kdo říká bludy. Ten kdo tvrdí, že ECU sleduje proud nebo ten, kdo tvrdí že se sleduje napětí?Obrázek
Pravda je že ECU sleduje napätie na snímači teploty motora, studený motor cca:4Važ 3,5V motor zohriaty na cca:85°C = asi 1V až 0,5V ak sa my podarí nájsť grafi z meraní osciloskopu zavesím to sem.
omas1977
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 29 kvě 2010, 23:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od omas1977 »

omas1977 píše:
majkl1 píše:Tak a teď mi řekněte, kdo říká bludy. Ten kdo tvrdí, že ECU sleduje proud nebo ten, kdo tvrdí že se sleduje napětí?Obrázek
Pravda je že ECU sleduje napätie na snímači teploty motora, studený motor cca:4Važ 3,5V motor zohriaty na cca:85°C = asi 1V až 0,5V ak sa my podarí nájsť grafi z meraní osciloskopu zavesím to sem.
Ospravedlňujem sa voľajako som prehliadol str. 2 a 3. takže bezpredmetný príspevok k téme druhý krát si dám väčší pozor :(
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Jen sem ten graf dej. Bude to zajímat více lidí. Navíc jsme se tu ještě nedohodli, co vlastně ECU měří. Zda napětí nebo proud. A pokud to budeš mít v grafu v závislosti na teplotě, bude to jako když rozhodne porota. :D
Passat 4motion AVF
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

ECU měří napětí. Když už nic, tak to máš napsaný v příspěvku nad tebou
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

misa.89 píše:jinak nechci tě zklamat, ale už se to tu řešilo, někdo měl udělanej výhřev vody normálně přes relátko na vypínač a moc to prý znát nebylo:(((
Tak teď nechci zklamat tebe. Už jsem to udělal. Celkově to je celé automaticky. Vždy se sepne kdykoliv je teplota motoru pod 70°C, je nastartováno a nejde žhavení motoru.
Příhřev je znát. I při velkých mrazech pod -10°C se motor ohřeje na budíkových 90°C na volnoběh a to do cca 12 minut!!!

Snímání teploty jsem nakonec vyřešil jinak. Udělal jsem si odporový termostat a jeho čidlo jsem umístil na přívodní trubku do radiátoru, schovanou pod husím krkem. Při přidělání na přírubu s čidlem teploty se teplota hodně měnila vlivem proudění vzduchu kolem hlavy.
Passat 4motion AVF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“