Cidlo teploty - odběr proudu?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- romk52
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 28 úno 2010, 17:01
- Bydliště: Bratislava, Praha, Kralův Dvůr
Jajaykay píše:by me zajimalo, jak si prisel na proud 5A?romk52 píše:Neviem ako je to v tomto pripade, ale najcastejsie je snimac (jeho odpor), sucastou odporoveho delica, ktory je napajany konstantnym napatim a vyhodnocuje sa napatie na delici. Inac by bolo dost nezodpovedne od vyrobcu ECU aby posielal na vystup 5V priamo zo zdroja konstantneho napatia. V pripade akehokolvek skratu voci kostre by tiekol z ECU spominany prud 5A.


to by byl jeste milosrdnej kratasromk52 píše:Jajaykay píše:by me zajimalo, jak si prisel na proud 5A?romk52 píše:Neviem ako je to v tomto pripade, ale najcastejsie je snimac (jeho odpor), sucastou odporoveho delica, ktory je napajany konstantnym napatim a vyhodnocuje sa napatie na delici. Inac by bolo dost nezodpovedne od vyrobcu ECU aby posielal na vystup 5V priamo zo zdroja konstantneho napatia. V pripade akehokolvek skratu voci kostre by tiekol z ECU spominany prud 5A.blbec som si vsugeroval pri skrate jeden ohm. Strasne sa hanbim



VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Tak jsem to dneska vymyslel jinak. Mohli by ste se k tomu vyjádřit?
Asi takto:
Jedno relé je napojené na vývod z ECU(relé), které spíná žhavení motoru. "Moje" relé sepne až nebude motor žhavit (kvůli nadměrnému zatížení alternátoru)
Druhé "moje" relé je napojené na snímač tlaku oleje. Sepne se až když je tlak oleje - je nastartováno.
Termostat (bimetalový rozpínací při 70°C)je sepnutý až do doby než je teplý motor. (přidělán na vývod vody z motoru)
Všechny tři spínače (2xrelé + termostat) musí být všechny sepnuté, aby došlo k příhřevu.
Ráno otočím klíčkem (termostat sepnutý, obě relé neseplé). Nastartuju(termostat a relé od snímače tlaku sepnuté), ale motor dožhavuje (třetí relé rozeplé). Až teprve když přestane motor dožhavovat jsou všechny tři spínače sepnuté a tím dojde k sepnutí relé od příhřevu motoru. Při dosažení požadované teploty se termostat rozepne a příhřev skončí. Napájení pro relé bude samostatně přes vlastní pojistku.

Asi takto:
Jedno relé je napojené na vývod z ECU(relé), které spíná žhavení motoru. "Moje" relé sepne až nebude motor žhavit (kvůli nadměrnému zatížení alternátoru)
Druhé "moje" relé je napojené na snímač tlaku oleje. Sepne se až když je tlak oleje - je nastartováno.
Termostat (bimetalový rozpínací při 70°C)je sepnutý až do doby než je teplý motor. (přidělán na vývod vody z motoru)
Všechny tři spínače (2xrelé + termostat) musí být všechny sepnuté, aby došlo k příhřevu.
Ráno otočím klíčkem (termostat sepnutý, obě relé neseplé). Nastartuju(termostat a relé od snímače tlaku sepnuté), ale motor dožhavuje (třetí relé rozeplé). Až teprve když přestane motor dožhavovat jsou všechny tři spínače sepnuté a tím dojde k sepnutí relé od příhřevu motoru. Při dosažení požadované teploty se termostat rozepne a příhřev skončí. Napájení pro relé bude samostatně přes vlastní pojistku.

Passat 4motion AVF
Pravda je že ECU sleduje napätie na snímači teploty motora, studený motor cca:4Važ 3,5V motor zohriaty na cca:85°C = asi 1V až 0,5V ak sa my podarí nájsť grafi z meraní osciloskopu zavesím to sem.majkl1 píše:Tak a teď mi řekněte, kdo říká bludy. Ten kdo tvrdí, že ECU sleduje proud nebo ten, kdo tvrdí že se sleduje napětí?
Ospravedlňujem sa voľajako som prehliadol str. 2 a 3. takže bezpredmetný príspevok k téme druhý krát si dám väčší pozoromas1977 píše:Pravda je že ECU sleduje napätie na snímači teploty motora, studený motor cca:4Važ 3,5V motor zohriaty na cca:85°C = asi 1V až 0,5V ak sa my podarí nájsť grafi z meraní osciloskopu zavesím to sem.majkl1 píše:Tak a teď mi řekněte, kdo říká bludy. Ten kdo tvrdí, že ECU sleduje proud nebo ten, kdo tvrdí že se sleduje napětí?

Tak teď nechci zklamat tebe. Už jsem to udělal. Celkově to je celé automaticky. Vždy se sepne kdykoliv je teplota motoru pod 70°C, je nastartováno a nejde žhavení motoru.misa.89 píše:jinak nechci tě zklamat, ale už se to tu řešilo, někdo měl udělanej výhřev vody normálně přes relátko na vypínač a moc to prý znát nebylo:(((
Příhřev je znát. I při velkých mrazech pod -10°C se motor ohřeje na budíkových 90°C na volnoběh a to do cca 12 minut!!!
Snímání teploty jsem nakonec vyřešil jinak. Udělal jsem si odporový termostat a jeho čidlo jsem umístil na přívodní trubku do radiátoru, schovanou pod husím krkem. Při přidělání na přírubu s čidlem teploty se teplota hodně měnila vlivem proudění vzduchu kolem hlavy.
Passat 4motion AVF