megane 1.5 Dci- neohreje se???

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Matrix.23
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2008, 00:01
Odpovědi: 0

megane 1.5 Dci- neohreje se???

Příspěvek od Matrix.23 »

Prosim o radu, megan se neohreje pouze pri vyplem topeni. Termostat je novy.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ucpat půlku chladiče...je to primitivní, ale jeho konstrukce motoru není zimního typu.... :)
nepropadat panice...
Matrix.23
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2008, 00:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matrix.23 »

Ale ja rano nastartuju, 10 minut necham nastartovano pak vyjedu a po 10ti km fouka vlazne.Na miste se ohreje a jak zapnu ventilator tak topi ale jen tak 30 vterin a teplota motoru hned spadne dolu. Ma take predehrev vody???
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

1/ nic horšího, než nechat 10min běžet nafťák na volnoběh dělat nemůžeš, to je u 1,5dci vražda (noteeth) Já pořídím Webasto.
2/ zkus jestli hadice do chladiče není teplá i když motor není zahřát na prov. teplotu, je možné že je termostat špatný /špatně namontovaný.
G3 Variant synchro
bepa
Přispěvovatel
Příspěvky: 491
Registrován: 16 led 2007, 18:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od bepa »

proč nenechávat diesla na volnoběh ohřát?
Uživatelský avatar
JuzekVW
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 03 úno 2010, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JuzekVW »

nedostatočné mazanie pri nízkych otáčkach
Obrázek
Obrázek
Passat 1.8 20V 1/1999 long
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Moderní diesel má takovou účinnost, že jeho ohřátí na volnoběh na provozní teplotu jindy než v parném létě se snad ani nedá. :)
Čím delší je chod neohřátého motoru, tím větší je jeho opotřebení, zakarbonování recirkulace spalin, úsady karbonu, znehodnocení oleje, s mazáním to špatné není, ale je větší zatížení kliky kvůli nerovnoměrnosti chodu. U aut s filtrem DPF si zaděláváme na brzkou výměnu. Kdo chce vědět víc viz internet, popř Svět motorů speciál Diesel
Proto je ideální vydat se půl minuty po nastartování do ulic, otáčky do 2000, 50m zlehka na 1, pak 2 zvolna atd., motor zatížit až po zahřátí.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“