Sharan 1.9TDi 81KW netáhne
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sharan 1.9TDi 81KW netáhne
Prosím o radu. Sharan 1.9TDI 81Kw AFN po výměně turba začal při otáčkách nad 2 500 a zátěži do táhlého kopce padat do nouzového režimu (vyplo turbo). Po vypnutí motoru zase vše OK, ale zabíralo až od 1900-2000tis.ot. Po týdnu přestal mít výkon úplně. Turobo zabírá jen nepatrně okolo 2200-2500ot. Zkontrolováno potrubí a to je těsné. Vyměnil jsem podtlakovou hadičku k turbu. Po připojení na diagnostiku Texa a projetí se ukázaly chyby:
575 Tlak sacího potrubí – horní max
chyba 519 Tlakový snímač (snímač absolutního tlaku v sacím potrubí) – Odpor příliš vysoký.
Co mě ale překvapuje, že i když je překročen maximální tlak turba, tak auto jede téměř jako stále v nouzovém režimu. Dále při sledování hodnot na diagnostice to při vyplém motoru ukazovalo tlak 950mbar (atmosférický?). Po nastartování tlak turba 1050mbar a v sání 950. Po přidání na 1500ot. tlak turba 1080mbar a v sání 925mbar! (tedy skutečný tlak v sání klesnul). Při zátěži do kopce tlak turba 1950mbar a v sání max 1050mbar a pád do nouzového režimu. Pokud fouknu do hadičky ze sání, ufouknu tlak sání cca 1150mbar, tkaže to asi měří. Podtlakový ventil se hýbe, na volnoběh otevřen na 25% při přidávání plynu 30-50% v nouzovém režimu 95%. Nemá někdo nějakou radu?
575 Tlak sacího potrubí – horní max
chyba 519 Tlakový snímač (snímač absolutního tlaku v sacím potrubí) – Odpor příliš vysoký.
Co mě ale překvapuje, že i když je překročen maximální tlak turba, tak auto jede téměř jako stále v nouzovém režimu. Dále při sledování hodnot na diagnostice to při vyplém motoru ukazovalo tlak 950mbar (atmosférický?). Po nastartování tlak turba 1050mbar a v sání 950. Po přidání na 1500ot. tlak turba 1080mbar a v sání 925mbar! (tedy skutečný tlak v sání klesnul). Při zátěži do kopce tlak turba 1950mbar a v sání max 1050mbar a pád do nouzového režimu. Pokud fouknu do hadičky ze sání, ufouknu tlak sání cca 1150mbar, tkaže to asi měří. Podtlakový ventil se hýbe, na volnoběh otevřen na 25% při přidávání plynu 30-50% v nouzovém režimu 95%. Nemá někdo nějakou radu?
Naposledy upravil(a) Ales_BUS dne 13 led 2011, 12:33, celkem upraveno 2 x.
Je samozřejmé, že při překročení maximální hodnoty plnicího tlaku se motor uvede do nouze. Při překročení plnicího tlaku hrozí poškození turba přetočením, prasknutí hadice sání nebo intercooleru - proto jednotka motor uvede do nouze a vyhodnotí chybu.
Jestliže jsou v závadách dvě chyby, je třeba hledat jejich příčinu. Buď je vadný snímač tlaku v sání nebo je něco špatně na ovládání turba (podtlakové hadičky, ventil N75 a podobně).
Jestliže jsou v závadách dvě chyby, je třeba hledat jejich příčinu. Buď je vadný snímač tlaku v sání nebo je něco špatně na ovládání turba (podtlakové hadičky, ventil N75 a podobně).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit
viz priloha - to uz je extrem



Drag Power
Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu (jede jak bez turba) a skutečný tlak v potrubí se téměř nezvedne ani v maximální zátěži. A údajný tlak turba (nevím jak se zjišťuje, když už jiné čidlo na sání ani turbu není) vzrostl dle diagnostiky pouze o 1 bar. Hadice od turba i intercooler těsní.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 8061
- Registrován: 24 říj 2007, 08:51
- Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN
Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezditviz priloha - to uz je extrem
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
- lucky.jack
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 30 led 2010, 16:49
- Bydliště: Hradec Králové
Tak ta je řádně zakonzervovanáchiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezditviz priloha - to uz je extrem

- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
po vycisteni to sice slo nastartovat , ale byla uz poskozena - musela se dat jinamisoVW píše:Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezditviz priloha - to uz je extrem
Drag Power
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
nema silu , protoze jednotka pri nedosazeni pozadovaneho tlaku spadne do nouzoveho rezimu a omezi palivoAles_BUS píše:Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu
to ze se ti nezveda tlak,je nekolik moznosti pokud jsou hadice tesne jak pises
1.vadni snimac tlaku v r.j.
2.vadne turbo / mohla se prelomit osa a netoci se /
3.ucpanej kat
Drag Power
Ale ono to auto nejede hned po nastartování. Ještě před pádem do nouzového režimu. Jka jsem popisoval záber turba je neznatelný a přesto při vytočení motoru nad 2000ot. spadne ještě do nouzového režimu a chyba 575 horní max.
1. snímač nějak funguje (nemám možnost ho zatím změřit (když do něj fouknu, ukáže vyšší tlak
2. Turbo se točí a lehce (zkoušel jsem to ručně)
3. kat nemám a palvový filtr je vyměněný.
Záhoda je že turbo netlačí (respektive motor absolutně nemá sílu i když není v nouzáku) i podle tlaku v potrubí a přesto spadne do nouzáku pro vysoký tlak turba.
Neví někdo jak r.j.motoru měří tlak turba? Tlak potrubí je jasný, ale diagnostika ukazuje i tlak turba (ten roste, tlak v potrubí ne)
1. snímač nějak funguje (nemám možnost ho zatím změřit (když do něj fouknu, ukáže vyšší tlak
2. Turbo se točí a lehce (zkoušel jsem to ručně)
3. kat nemám a palvový filtr je vyměněný.
Záhoda je že turbo netlačí (respektive motor absolutně nemá sílu i když není v nouzáku) i podle tlaku v potrubí a přesto spadne do nouzáku pro vysoký tlak turba.
Neví někdo jak r.j.motoru měří tlak turba? Tlak potrubí je jasný, ale diagnostika ukazuje i tlak turba (ten roste, tlak v potrubí ne)