Sharan 1.9TDi 81KW netáhne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Sharan 1.9TDi 81KW netáhne

Příspěvek od Ales_BUS »

Prosím o radu. Sharan 1.9TDI 81Kw AFN po výměně turba začal při otáčkách nad 2 500 a zátěži do táhlého kopce padat do nouzového režimu (vyplo turbo). Po vypnutí motoru zase vše OK, ale zabíralo až od 1900-2000tis.ot. Po týdnu přestal mít výkon úplně. Turobo zabírá jen nepatrně okolo 2200-2500ot. Zkontrolováno potrubí a to je těsné. Vyměnil jsem podtlakovou hadičku k turbu. Po připojení na diagnostiku Texa a projetí se ukázaly chyby:
575 Tlak sacího potrubí – horní max
chyba 519 Tlakový snímač (snímač absolutního tlaku v sacím potrubí) – Odpor příliš vysoký.

Co mě ale překvapuje, že i když je překročen maximální tlak turba, tak auto jede téměř jako stále v nouzovém režimu. Dále při sledování hodnot na diagnostice to při vyplém motoru ukazovalo tlak 950mbar (atmosférický?). Po nastartování tlak turba 1050mbar a v sání 950. Po přidání na 1500ot. tlak turba 1080mbar a v sání 925mbar! (tedy skutečný tlak v sání klesnul). Při zátěži do kopce tlak turba 1950mbar a v sání max 1050mbar a pád do nouzového režimu. Pokud fouknu do hadičky ze sání, ufouknu tlak sání cca 1150mbar, tkaže to asi měří. Podtlakový ventil se hýbe, na volnoběh otevřen na 25% při přidávání plynu 30-50% v nouzovém režimu 95%. Nemá někdo nějakou radu?
Naposledy upravil(a) Ales_BUS dne 13 led 2011, 12:33, celkem upraveno 2 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zeptám se jako blbec - proč na motor AFN dáváš turbo s obtokem???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Měníl jsem ho za stejné, jako tam bylo. A co jsem se dočetl, tak některé měly obtok. Nejsem ale odborník a vlastně ani nevím, jak to správně poznat.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Motor AFN 81kW nikdy neměl turbo s obtokem, to v žádném případě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Tak to se omlouvám. Zaslechl jsem to od mechanika a v nějaké dikuzi a tak žiji v tom že mám obtok. Opravil jsem to, aby to případné poradce nemátlo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je samozřejmé, že při překročení maximální hodnoty plnicího tlaku se motor uvede do nouze. Při překročení plnicího tlaku hrozí poškození turba přetočením, prasknutí hadice sání nebo intercooleru - proto jednotka motor uvede do nouze a vyhodnotí chybu.

Jestliže jsou v závadách dvě chyby, je třeba hledat jejich příčinu. Buď je vadný snímač tlaku v sání nebo je něco špatně na ovládání turba (podtlakové hadičky, ventil N75 a podobně).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit :o viz priloha - to uz je extrem
Obrázek
Drag Power
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu (jede jak bez turba) a skutečný tlak v potrubí se téměř nezvedne ani v maximální zátěži. A údajný tlak turba (nevím jak se zjišťuje, když už jiné čidlo na sání ani turbu není) vzrostl dle diagnostiky pouze o 1 bar. Hadice od turba i intercooler těsní.
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Do hadičky za sání do r.j.motoru jsem foukal a nezdála se poškozená. Dokonce ukázala diagnostika zvýšení z 950mbar na cca 1150 mbar.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3661
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nechceš radši udělat log?
Oct asv 2000, DieselPower
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit :o viz priloha - to uz je extrem
Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit :o viz priloha - to uz je extrem
Obrázek
Tak ta je řádně zakonzervovaná (LOL)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

misoVW píše:
chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit :o viz priloha - to uz je extrem
Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?
po vycisteni to sice slo nastartovat , ale byla uz poskozena - musela se dat jina
Drag Power
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

Ales_BUS píše:Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu
nema silu , protoze jednotka pri nedosazeni pozadovaneho tlaku spadne do nouzoveho rezimu a omezi palivo
to ze se ti nezveda tlak,je nekolik moznosti pokud jsou hadice tesne jak pises
1.vadni snimac tlaku v r.j.
2.vadne turbo / mohla se prelomit osa a netoci se /
3.ucpanej kat
Drag Power
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Ale ono to auto nejede hned po nastartování. Ještě před pádem do nouzového režimu. Jka jsem popisoval záber turba je neznatelný a přesto při vytočení motoru nad 2000ot. spadne ještě do nouzového režimu a chyba 575 horní max.
1. snímač nějak funguje (nemám možnost ho zatím změřit (když do něj fouknu, ukáže vyšší tlak
2. Turbo se točí a lehce (zkoušel jsem to ručně)
3. kat nemám a palvový filtr je vyměněný.

Záhoda je že turbo netlačí (respektive motor absolutně nemá sílu i když není v nouzáku) i podle tlaku v potrubí a přesto spadne do nouzáku pro vysoký tlak turba.

Neví někdo jak r.j.motoru měří tlak turba? Tlak potrubí je jasný, ale diagnostika ukazuje i tlak turba (ten roste, tlak v potrubí ne)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“