1,8T 150kW LPG olej Leto/zima
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 kvě 2008, 22:29
1,8T 150kW LPG olej Leto/zima
davam do 1,8T 150kW LPG Mobil1 0W-40 a premyslim o Mobil1 5W-50. V zime bych rad pouzival tu 0W-40 protoze auto je startovano kazdej den v mrazech. V lete zase kuli rychlejm jizdam po dalnici 5W-50. Je dobre mit letni a zimni olej nebo radeji zustat u jednoho?
SAE 0W/40 nebo 5W/50 - Ty řešíš použití v zimě a v létě???
Chlape - oba dva tyto oleje suverénně mohou pracovat jak v hicech, tak v sibiřských mrazech. Je to naprosto jedno.
Pro motor 1,8T je především potřeba dodržet specifikaci výrobce motoru - takže olej by měl plnit VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01).
Při provozu na LPG by se měl zkrátit výměnný interval aspoň o třetinu.
Dodržuj tahle doporučení a nepřemýšlej o blbinách, které nemá smysl řešit
.
Chlape - oba dva tyto oleje suverénně mohou pracovat jak v hicech, tak v sibiřských mrazech. Je to naprosto jedno.
Pro motor 1,8T je především potřeba dodržet specifikaci výrobce motoru - takže olej by měl plnit VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01).
Při provozu na LPG by se měl zkrátit výměnný interval aspoň o třetinu.
Dodržuj tahle doporučení a nepřemýšlej o blbinách, které nemá smysl řešit

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
JJ presne tak klidne bych pouzival ten Mobil 1 5W50 celorocne, myslim si, ze je to nejlepsi volba pro tento motor nic lepsiho mu dat nemuzes...Ale i ten Mobil 1 0W40 je vynikajici, ovsem pro nase klima je ta 0 uz docela zbytecna... Interval vymeny bych dal kolem 10- 12tis podle narocnosti provozu vozidla...
Vím, že i když olej nemá specifikaci, nemusí to znamenat, že ji neplní. Pouze nebyly testované.
Každopádně u LPG zkrátit výměnný interval - to je v tomhle případě asi jediná důležitá informace. Jestli použije 5W/50 nebo 0W/40 je v principu jedno.
Každopádně u LPG zkrátit výměnný interval - to je v tomhle případě asi jediná důležitá informace. Jestli použije 5W/50 nebo 0W/40 je v principu jedno.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
a není ta 5w50 příliš viskozní pro zimní provoz?myslím za studena, protože při 40st.C má pěkně hustých 104,6, je teda pěkně "hustá" než se prohřeje a je určitě hustší/viskoznější, než 10w40, která se pro zimní provoz příliš nedoporučuje, právě pro svou přílišnou hustotu v kritické fázi startu a následně než se prohřeje a začne naplno mazat...DonSalieri píše:JJ presne tak klidne bych pouzival ten Mobil 1 5W50 celorocne, myslim si, ze je to nejlepsi volba pro tento motor nic lepsiho mu dat nemuzes...Ale i ten Mobil 1 0W40 je vynikajici, ovsem pro nase klima je ta 0 uz docela zbytecna... Interval vymeny bych dal kolem 10- 12tis podle narocnosti provozu vozidla...

O1 AHF powered by TDIFun *99kw 350Nm*
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 kvě 2008, 22:29
mozna resim blbosti, ale kdo uz nekdy nalejval 5W50 a 0W40 tak vi, ze tam rozdil je. Nevim ale s 0W40 clovek pri startovni hydrostel neuslysi. Auto je pouzivano zpusobem, ze jezdi kazdej den 2x50km a dvakrat do tydne 1x400km. pak vyjimky 600km po nemecku i dalkove napr 1700km na jeden zatah. Interval rozhodne zkracovat nebudu uz ted menin olej po 3 mesich! Ze 5W50 neplni 502.00 neresim myslim ze kuli par potencialnim kupcum z rad 1,2HTP tento olej vyvijen nebyl, a placeni nejakych testu se proto nevyplati. Spis me reknete jestli je to dobre stridat ruzne oleje, z pohledu tvorby usad. Jinak bohuzel auto najezdilo 150 000km na castrol 5W-30(bohuzel autorizovanej servis) pak bylo nacipovane a kratce na to predelane na LPG a najezdilo 50 000km najeto na Mobil1 0W-40. Krom toho kdy auto jezdi rychle presuny po nemeckych dalnicich ubytek oleje nepozoruju. Takze otazka stridat nestridat 0W-40 a 5W-50 zima/leto. Nebo tam nechat 0W-40 kdyz uz to na ten olej jezdi nebo prejit celorocne na 5W-50?
- e-panolin.cz
- Sběrač informací
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 lis 2010, 19:54
- Bydliště: Ostrava !!!
- Kontaktovat uživatele:
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 kvě 2008, 22:29
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 kvě 2008, 22:29
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 106
- Registrován: 26 říj 2009, 11:31
- Bydliště: Levice
Ahojte, ako som tu na toto pozeral, aj ja mam 1.8T AWT 110kW, 2001, VW passat + LPG.
pisalo sa tu ze VW norma je: VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01)
doteraz som daval olej Valvoline 5W-40 podla triedy VW502.00
ale chcel by som prejst na hustejsi z dovodu stracania sa oleja. A ked by som sa mal drzat tychto VW noriem tak si vyberam medzi:
Total Quartz 7000 10W-40 ktory je VW 500.00
Mobil 1 Rally Formula 5W-50 norma VW nieje alebo nesedi, ale ten olej tu bol odporucany.
Mobil Super 2000 X1 10W-40 norma tiez na ten motor nesedi ale je to daco hustejsie a mobil.
ktory by ste mi odporucili vybrat,...
Treba zvazit ze je v aute LPG, ma to najazdene okolo 300000km, a nejazdi sa na tom lenivou jazdou.
Dakujem.
pisalo sa tu ze VW norma je: VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01)
doteraz som daval olej Valvoline 5W-40 podla triedy VW502.00
ale chcel by som prejst na hustejsi z dovodu stracania sa oleja. A ked by som sa mal drzat tychto VW noriem tak si vyberam medzi:
Total Quartz 7000 10W-40 ktory je VW 500.00
Mobil 1 Rally Formula 5W-50 norma VW nieje alebo nesedi, ale ten olej tu bol odporucany.
Mobil Super 2000 X1 10W-40 norma tiez na ten motor nesedi ale je to daco hustejsie a mobil.

ktory by ste mi odporucili vybrat,...
Treba zvazit ze je v aute LPG, ma to najazdene okolo 300000km, a nejazdi sa na tom lenivou jazdou.
Dakujem.