Nitro do TDi?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Golf-GT píše: to je originál intercoooler na tý alfině? proč to není obrácený trychtýř aby nahnali co nejvíc vzduchu? má to nějaký význam?
Trychtyr by byl k prdu ... vice vzduchu tim nepojmes, protoze to tim neprotlacis a ono to ma pak tendence "pretykat", tedy se vracet zpet.

Jinak 50kg je "jen" 1/30 vahy u G4 a (?kolik?) 1/20 u G1? ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

Forest píše:
Golf-GT píše: to je originál intercoooler na tý alfině? proč to není obrácený trychtýř aby nahnali co nejvíc vzduchu? má to nějaký význam?
Trychtyr by byl k prdu ... vice vzduchu tim nepojmes, protoze to tim neprotlacis a ono to ma pak tendence "pretykat", tedy se vracet zpet.

Jinak 50kg je "jen" 1/30 vahy u G4 a (?kolik?) 1/20 u G1? ;)
já chtěl přez celý nárazník udělat trychtýř na intercooler, tak to asi nemá cenu?
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

Golf-GT píše:
Forest píše:
Golf-GT píše: to je originál intercoooler na tý alfině? proč to není obrácený trychtýř aby nahnali co nejvíc vzduchu? má to nějaký význam?
Trychtyr by byl k prdu ... vice vzduchu tim nepojmes, protoze to tim neprotlacis a ono to ma pak tendence "pretykat", tedy se vracet zpet.

Jinak 50kg je "jen" 1/30 vahy u G4 a (?kolik?) 1/20 u G1? ;)
já chtěl přez celý nárazník udělat trychtýř na intercooler, tak to asi nemá cenu?
http://www.esetuning.com/v/vspfiles/ass ... 7-pic6.jpg tu máš jeden zaujímaví obrázok :) je to sice o toku v zduchu do IC
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Golf-GT píše:já chtěl přez celý nárazník udělat trychtýř na intercooler, tak to asi nemá cenu?
To vskutku nema, protoze to nemas sanci procedit, navic ty dalsi pruduchy tam nejsou jen tak ... treba u ARL G4 je te levy sveden na ochlazovani prevodovky, jindy se tyto pruduchy svadeji na chlazeni brzd.

Obrázek

Obrázek

... aneb trochu te seriozni literatury at to nevypada, ze si to cucam z prstu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

Forest píše:
Golf-GT píše:já chtěl přez celý nárazník udělat trychtýř na intercooler, tak to asi nemá cenu?
To vskutku nema, protoze to nemas sanci procedit, navic ty dalsi pruduchy tam nejsou jen tak ... treba u ARL G4 je te levy sveden na ochlazovani prevodovky, jindy se tyto pruduchy svadeji na chlazeni brzd.

Obrázek

Obrázek

... aneb trochu te seriozni literatury at to nevypada, ze si to cucam z prstu.

vou, to je dost dobry :D mas to v e podobe ?? to by som prehrabal :P

mna skor napada ako vytvorit za ic podtlak... aby sa ten vzduch rychlejsie odpratal
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Schéma by možná platilo pokut by se vlastní FMIC pohyboval volně vzduchem . :)
V reálu je za něm 1-2 chladiče, sahara a motorovej prostor plnej ( mírně stlačeného ) vzduchu, vzduch před FMIC stojí ve frontě jak na banány :(

Čím se víc cpeš ,tím víc banánů dostaneš. (noteeth)

PS. můj názor
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

toby66kw píše: PS. můj názor
Vhodna poznamka.

Uvedom si, ze vzduch obepinajici auto vytvari podtlak, ktery ma tendence odsavat ten tlak, ktery se vytvari naporem. A cim vetsi je napor, tim vetsi je i ten podtlak. Mozna by sis mel sehnat nejaky velice citlivy tlakomer, ktery bys umistil pod kapotu a tam zmeril ten (pod)tlak, abys pochopil jak tomu je.

Ver mi, ze tvuj nazor je vzdalenejsi od pravdy, nezli to "teoreticke" schema, ktere jsem postnul.

Podtlak za IC lze udelat velice jednoduse, staci udelat kapsu do kapoty - ne tu nasavaci (kapku) ale tu odsavaci (zaborenou kapsu) ... viz. prilozene foto.

Obrázek

Obrázek
... idealni reseni

Obrázek
... hardcore reseni pro extremni teploty ... ktere se ovsem vyskytuji pouze u turbodmychadla a vzhledem k tomu, ze my (s napric umistenym motorem) mame turba za motorem, tak nam by to bylo naprd.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

nevim zda budu presny, ale v F1 platil istu dobu fakt, ze cim rychlejsie pretekal vzduch popod formulu tym viac ju to tlacilo k zemi ( prísavný efekt )

mam pocit ze pod autom pri jazde vznika podtlak... ale pri aero ake ma auto to bude podlak bliziaci sa 0 :D takze ak by si "uzavrel" priestor za ic /chladicmi do hadice a vyviedol ho pod auto aby bol vyvod v tom smere co vyfuk, mozno by to "odsalo" teplo prec pod auto ale teplo stupa nahor takze asi by to bolo ucinejsie vyvies na kapote :D ( ohrev celneho skla? :P )
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Uživatelský avatar
rege245
Přispěvovatel
Příspěvky: 192
Registrován: 08 kvě 2008, 11:06
Odpovědi: 0
Bydliště: PresoVW (Sk)

Příspěvek od rege245 »

myslite ze namiesto vtrekovania vody do sania by sa dal pouzit zvlhcovac vzduchu? ultrazvukovy, ktory vytvara studenu vodnu hmlu...

urcite ste si vsimli , ze ked je vonku zysena vlhkost, (hmla, pod mrakom) tak auto lepsie taha...

beriem to len teoreticky... nic nejdem skusat :)
VW Passat Comfortline, AWX, 5/2005, 169HP@MAHA, FMIC, EGR Off, remap
Avatar: VW 1.9TD
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Výparné teplo vody ochladívzduch a do válců se tak dostane ve stejném objemu víc vzduchu a tím i směsi - u benzínu a vzduchu u dieselu.
Než budete někdo s těmi obrázky experimentovat, zkuste si to spočítat jaký přínos to bude mít - aby byl znatelný, je třeba rychlostí kolem 200 minimálně a je třeba to perfektně spočítat a vyřešit. U vzduchu je nejlepší postarat se o dobrý přívod a odvod a kdo chce experimentovat, musí měřit parametry a tlakové poměry.
G3 Variant synchro
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@bobG3: pokud jsi myslel experimenty s vodou, je treba si uvedomit, ze kazde snizeni teploty v sani je vyhodne. Nicmene, je podmineno udrzenim urcite urovne EGT, protoze v pripade, ze ta padne pod urcitou uroven, turbo nepracuje tak efektivne. Dalsi podminkou pro uspesne vstrikovani je tlak. Jinymi slovy, dokud neni dosazeno urciteho tlaku a hodnoty EGT, neni vhodne vodu vstrikovat. A s rychlosti to moc nesouvisi, potrebneho tlaku a EGT lze dosahnout po seslapnuti velice zahy pri sportovni jizde, protoze EGT je zavisle od vzduchu a paliva a tlak od pozadavku.

Navic je potreba zajistit, aby se vsechna voda opravdu dukladne vyparila a "spalila", protoze kdyz k tomu nebude dochazet, co se asi stane, vime-li, ze kapalina je nestlacitelna? Jednoduse dopadnete jako Zizala - s ohnutyma ojnicema :roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
žížala
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 bře 2011, 09:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od žížala »

No ojnice se mi neohly vodou, ale tím, že jsem mám 545Nm a 281PS na malým spodku. Ty to stále nemůžeš překousnout, že se o mě furt otíráš? Fakt mi to nedalo, takže sorry, že jsem vám sem napsal :roll:
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

žížala píše:No ojnice se mi neohly vodou, ale tím, že jsem mám 545Nm a 281PS na malým spodku. Ty to stále nemůžeš překousnout, že se o mě furt otíráš? Fakt mi to nedalo, takže sorry, že jsem vám sem napsal :roll:
Koukam, ze zde plati "vyhodis dvermi, vleze oknem" ;)

Kdyztak me oprav, ale netvrdil jsi mi ciste nahodou, ze tam tu vodu strikas neustale, tim myslim v prubehu cele doby provozu? Ja jsem se nad tim pozastavoval a rikal jsem, ze to nebude asi spravne - ty ses jen pousmal.

Jinak co nedokazu prekousnout je fakt, ze mi ses stale dluzny jedno turbo a vymyslis si stale a dokola nejaky duvody, ktere by te z tveho subjektivniho pohledu meli vyvinit. A vskutku to, co jsi prezentoval na tom videu neni nic, co by bylo potreba prekousnout, protoze takovou prasarnu jsem dlouho, hodne dlouho nevidel a rozhodne se nejedna o zavidenihodnou zalezitost. Uvidime s cim prijdes tento rok, tesime se ... snad to tentokrat i uvidime (narazka na oblaka dymu).

A jentak mimochodem, ja jsem na AJMku provozoval nitro a s ojnicema problem nebyl. Asi to bude tim, ze nitro se uvolnuje lip nezli voda (vzhledem k tomu, ze se jedna o plyn, nikoliv kapalinu) ;)

Nicmene mozna mas pravdu, nebylo to tou vodou, bylo to tou nespalenou a nestlacitelnou naftou, ktera v tech valcich nejspis splouchala (rofl)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
žížala
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 bře 2011, 09:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od žížala »

Máš nějakej graf? Nemáš nic a jen tlacháš. Jestli někdo někomu něco dluží, tak ty mě. Na tdiclubu píšeš něco o zlodějích a nesplněných závazcích, ale přitom by jsi si měl zamést před svým prahem. Hele hádat se s tebou fakt nemá cenu. Vodu tam neleju kýblem, ale používám Snowperformance a používám pokaždý když dám plnej plyn. Když máš všechen rozum světa, tak pro tebe asi nebude problém si spočítat kolik má objem můj spalovací prostor a kolik tam leze vody. Pak mluv o ohnutí ojnice vodou ;) A dávku nafty mi nezáviď když jsis koupil malý trysky. Měj se hezky.
500Nm 265PS tdi-jiný kmen
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

žížala píše:Máš nějakej graf? Nemáš nic a jen tlacháš. Jestli někdo někomu něco dluží, tak ty mě. Na tdiclubu píšeš něco o zlodějích a nesplněných závazcích, ale přitom by jsi si měl zamést před svým prahem. Hele hádat se s tebou fakt nemá cenu. Vodu tam neleju kýblem, ale používám Snowperformance a používám pokaždý když dám plnej plyn. Když máš všechen rozum světa, tak pro tebe asi nebude problém si spočítat kolik má objem můj spalovací prostor a kolik tam leze vody. Pak mluv o ohnutí ojnice vodou ;) A dávku nafty mi nezáviď když jsis koupil malý trysky. Měj se hezky.
Graf z testu toho turba? Opakuji asi poste: ihned po zjisteni jsem te kontaktoval telefonicky, zda to chces zaslat jako dukaz. Ujistil jsi me, ze mi veris a ze neni treba, takze jsem to nechal byt (bylo by treba to dostat pres USB na pocitac s netem, protoze vyvazovacka na net pripojena neni). Toto je ti znamo a presto zase lzes a vyhybas se zodpovednosti. PROC to tu zase resime, PROC zase zasirame dalsi tema, kdyz svuj pristup nemenis?

Zavidet ti davku? Lepsi kvalitne rozprasit ... to bych mohl rovnou vzit vrtacek a zvetsit to tim, kvalita rozpraseni bude podobna. Mimochodem, na co ti je tolik nafty, kdyz ji nedokazes spalit? Proboha prober se kluku, dej si sprchu a facku ... snad to pomuze a rozsviti se ti.

A mimochodem, na TDIclubu zminuji (stejne jako tu) jen cista fakta. Tot vse. Ostatne sam vidis, ze se Stingray neozval, protoze moc dobre vi, ze kdyz to necha dale hnit tak to bude pro nej lepsi nez kdyz by do toho stoural. Ale je to stejny pripad jako s tebou - moje duverivost, ktera se mi nevyplaci. U tebe jsem mel trvat na odeslani (a potvrzeni jeho prevzeti) toho grafu z mereni, u nej na zaplaceni DPH az po obdrzeni faktury ... a v tomto bodu "obzaloby" jsem zcela jasne vinen.

Mimochodem, kyblem neni treba, staci pomalicku plnit IC ... a pak se to chova jako olej (ve smyslu, jedna se taky o kapalinu). Tak dochazi k ohnuti. Neboj, bylo vice pripadu o kterych jsem slysel a videl "vysledky".
Naposledy upravil(a) Forest dne 17 bře 2011, 13:13, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“