motocyklový olej - prosím o radu

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

motocyklový olej - prosím o radu

Příspěvek od tomtt »

Ahoj!
Můžu dát do vzduchem chlazeného motoru Yamahy TT600R plně syntetický olej když nevím na jaký olej motorka jezdila? Výrobce předepisuje vizkozitu 20W50 nebo 15W50.
Jde mi o to, že se bojím aby plná syntetika nerozpustila usazeniny v motoru a nedošlo k zadření motoru.
Chci použít olej Q8 MOTO SBK 15W50 - full syntetic
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

klidně ho tam nalej, nic se nemůže stát, leju ho do Biga, kde byla polosynt. Pokud bys ho chtěl za hodně dobrou cenu tak se ozvi.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Díky!
Máš možnost sehnat konkrétně plnou syntetiku 15W50 Q8 moto SBK racing?
Za kolik by byla?
Kupoval jem ho v originál litrovkách za 182Kč.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

můžu ho mít, s dokladem v litrovkách za 150Kč
já teda spíš beru ten 10W50, ten je trošku dražší 170 Kč, ten mám asi i skladem, jinak do týdne +-
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Ani nevím že Q8 má v nabídce motocyklový 10W50.
Který bys doporučil do vzducháče TT600R ?
Výrobce doporučuje 20W50.
Určitě ho od tebe vemu.
Kde bydlíš?
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
CARTUNING
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 říj 2008, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od CARTUNING »

:? 20w50 alebo 20w60- MOTOREX-ŠVAJČIARSKO
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

10W50 by byl určitě lepší pro ježdění v zimě, tedy při teplotách pod nulou.
Kdysi jsem jezdil s XTéčkem na španělský minerál 20W50 a motor ani při 70 tis. km nebral olej.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No já kolikrát nechápu , když narazím na koumáky, kteří lijí olej do motorky takový, co fasují v práci do auta a já jim marně vysvětuji, že motorka /záleží na modelu/potřebuje jiný...Kvůli spojce, alternátoru atd..Mám za to, že výrobce to ví nejlépe..Je to obdobné, jako když český koumák /který ví přece všechno/ si koupí ARomeo ,která potřebuje kvalitní, přesně určený olej se speciální specifikací a naleje tam olej ze supermarketu ve slevě , motor zničí a nadává, co je to za sráč..Argument, že na něho jezdil celý život se škodou 120 nepovažuji za argument zdraveho rozumu..Nedávno jsem marně vysvětloval kámošovi co má Suzuki enduro /DR 350 -myslím/, že není rozhodující jen 10w40,atd. ale specifikace...
nepropadat panice...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

No já zase nechápu lidi, kteří do "starých luder" lejí nejlepší syntetiku v domnění, že pro svůj motor dělají to nejlepší (noteeth)

Zkus nalejt něco extra pro soudobé turbomotory např. do motoru Tatra v PV3S...
Zkus do takového starého vzducháče DR/XT apod nalej nějaký racingový Repsol... a pak oceníš "klasický" minerál...

Prostě do motoru má jít to, co tam opravdu patří... 8)
GIV Variant TDi ???kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jasně, v době svého vzniku jiné oleje nebyly a na ty co byly bylo mazání konstruováno..Vůle motoru počítaly s olejem řady 15-20w -30-40 a chcanky nového typu motoru jen ublíží..Leju do své motorky /konstrukce 30.léta/ olej M6A a nechci ani riskovat AD i kdybych motor a jeho kanály jakkoliv vyčistil..Nebudu riskovat rozpuštění dlouhodobých nánosů když přes rok najedu prdlajz.. Majitel by měl veškeré informace a nápady novodobých olejářů brát s reservou, protože je to jen byznys a mě třeba zarazilo, když jsem si koupil převodový PP90 a byl nějaký řídký..,tak jsem pátral a bylo mi řečeno, že se to dělá záměrně, aby se snížila spotřeba paliva...Takže původní 90 je jiná než dnešní výrobek..který má sice asi i lepší výsledky, ale převodovka je hlučná... :)
nepropadat panice...
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Není nad vlastní zkušenosti - ať si každý leje do motoru co chce. Do XTéčka bych osobně nedal olej za víc jak 190Kč/litr.
Jedno je bez debat - lepší olej od neznámého výrobce (neznačkový), než žádný!
"KDO MAŽE, TEN JEDE" !! :)
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“