vstřikování propanu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Hlavně mě zajímá zda se nechá sehnat tento regulační ventil,který pouští plyn postupně podle zvyšování tlaku turba,akorát tam nemusí být ten spodní vývod.
Takovýto ventil mám,ale z manuálním přidávání stálého tlaku.Musím se podívat zda by to šlo předělat na ovládání tlakem turba.
Obrázek
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Jan Rathouz píše:Hlavně mě zajímá zda se nechá sehnat tento regulační ventil,který pouští plyn postupně podle zvyšování tlaku turba,akorát tam nemusí být ten spodní vývod.
Takovýto ventil mám,ale z manuálním přidávání stálého tlaku.Musím se podívat zda by to šlo předělat na ovládání tlakem turba.
Obrázek
Noo ten veltil je dobrej, ALE ...když to tam budeš vstřikovat až při plným plynu a tlaku přeplnování od cca 1do 1,5 baru,tak takovej ventil nebudeš potřebovat.
Při plným plynu bude množství nafty stejný a tlak přeplnování já mám od 2500ot až do 4700 ot stejnej.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Jakej tlak je vlastně v plné bombě propan butanu ...myslím tu 2,5 kilovku?.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

No právě,že by to šlo nastavit třeba od 0.5bar a to mám už v 1800ot 1bat mám v 2200ot a 1.5bar mám 2300ot.

Bylo by to jištěno el. ventilem před vstupem tlaku od turba a jak by se přepnul přepínač,tak by to postupně přidávalo dle nastavení ,ale hlavně postupně dle tlaku turba a tím by se docílilo největšího výkonu při používání.

Já si myslím,že by to bylo o hodně lepší než to tam foukat na plno až třeba v 1bar a pak už to bude třeba mít v 1.5bar málo.
Asi bylo byla nejlepší volba,tak jdu shánět.

Schválně zkusím zda by šel upravit tento ventil ten mám na nastavení tlaku,ale bude to problém protože se tam bude muset nastavit doraz maximálního tlaku už to úplně vidím.A pružina na správnou dynamiku přidávání dle nástupu tlaku turba.To jsem si zas na sebe vymyslel bič
Copak nastavení,by šlo odladit v dílně z regulátoren na výstupu a vstupu tlaku od turba.
Hned to jdu rozebrat ať vím zda,by to šlo.
Jak tak přemýšlím tak doraz na maximální propouštěcí tlak by šel udělat ještě jedním ventylem před tímto,kde by byl nastaven max tlak dle potřeby.

Tak to snad pude jdu na to.
Obrázek
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

dawe2706 píše:Jakej tlak je vlastně v plné bombě propan butanu ...myslím tu 2,5 kilovku?.
Jestli jsem dobře četl,tak 15bar při 40 stupních a 5bar při -5 stupních
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Jan Rathouz píše:No právě,že by to šlo nastavit třeba od 0.5bar a to mám už v 1800ot 1bat mám v 2200ot a 1.5bar mám 2300ot.

Bylo by to jištěno el. ventilem před vstupem tlaku od turba a jak by se přepnul přepínač,tak by to postupně přidávalo dle nastavení ,ale hlavně postupně dle tlaku turba a tím by se docílilo největšího výkonu při používání.

Já si myslím,že by to bylo o hodně lepší než to tam foukat na plno až třeba v 1bar a pak už to bude třeba mít v 1.5bar málo.
Asi bylo byla nejlepší volba,tak jdu shánět.

Schválně zkusím zda by šel upravit tento ventil ten mám na nastavení tlaku,ale bude to problém protože se tam bude muset nastavit doraz maximálního tlaku už to úplně vidím.A pružina na správnou dynamiku přidávání dle nástupu tlaku turba.To jsem si zas na sebe vymyslel bič
Copak nastavení,by šlo odladit v dílně z regulátoren na výstupu a vstupu tlaku od turba.
Hned to jdu rozebrat ať vím zda,by to šlo.
Jak tak přemýšlím tak doraz na maximální propouštěcí tlak by šel udělat ještě jedním ventylem před tímto,kde by byl nastaven max tlak dle potřeby.

Tak to snad pude jdu na to.
Obrázek
No je jasný,že od 0,5 baru by to bylo lepší,ale já když třeba při 1800 ot dám plnej,tak ten tlak turba od 0,5 baru do 1 a potom 1,5 trvá jen chviličku. No a potom od řekněme 2500ot mi jde furt stejně paliva. (teda spoň myslím)
Asi by nebylo špatný zkusit na regulátoru nastavid tlak 2 bary a jít to projet. a pak jezdit tak dlouho dokud nebudou zvonit písty a bude tam znát zlepšení.
Ještě jsem přemýšlel,kam,jak a jakou přidělám trysku.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Něco takovýho :P Obrázek
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Jeníku, místo strýčka gogla si to přečti v angličtině a bude ti jasné, že je to to samé, jako když montuješ LPG - kvůli úspoře peněz, nikoli kvůli zvýšení výkonu. Že naftový motor využije 89%paliva - dej odkaz, musíš k tomu napsat ještě spoustu dalších věcí.
Místo vymlouvání na komunisty studuj a uč se abys věděl, co děláš, ono pokud nevíš třeba - co je to zpětný šleh, bys mohl sfajrovat i s milovaným auti a nebyl bys první.U nás takovejhle edison měl popálený ruceaž k ramenům, ksicht a uprostřed baráku nad dílnou měl 10cm škvíru :D
Pokud chceš přidávat propan v tekutém stavu - vstřikování stojí kolem 50000 - má to v nádrži čerpadlo, pak tam můžeš dát ten redukčák a za něj trysky. K tomu kup ŘJ - jsou na EBAY, naprogramuj, a máš to hotový. Musíš samozřejmě dát ochrany atd.
Můžeš vybrat středotlaký nebo nízkotlaký systém atd atd - přeju dobrou funkci a úspěšné přežití. Mimochodem ten ventil se používá myslím při tunění benzínů, tekutý plyn Ti v něm bude expandovat a bude to pravděpodobně zamrzat.
Máš to holt s těma komunistama těžký, mimochodem nikde jsem se nedočetl o zvýšení výkonu. Plyn přidávají proto, aby ušetřili naftu (LOL)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

dawe2706 píše:
Jan Rathouz píše:No právě,že by to šlo nastavit třeba od 0.5bar a to mám už v 1800ot 1bat mám v 2200ot a 1.5bar mám 2300ot.

Bylo by to jištěno el. ventilem před vstupem tlaku od turba a jak by se přepnul přepínač,tak by to postupně přidávalo dle nastavení ,ale hlavně postupně dle tlaku turba a tím by se docílilo největšího výkonu při používání.

Já si myslím,že by to bylo o hodně lepší než to tam foukat na plno až třeba v 1bar a pak už to bude třeba mít v 1.5bar málo.
Asi bylo byla nejlepší volba,tak jdu shánět.

Schválně zkusím zda by šel upravit tento ventil ten mám na nastavení tlaku,ale bude to problém protože se tam bude muset nastavit doraz maximálního tlaku už to úplně vidím.A pružina na správnou dynamiku přidávání dle nástupu tlaku turba.To jsem si zas na sebe vymyslel bič
Copak nastavení,by šlo odladit v dílně z regulátoren na výstupu a vstupu tlaku od turba.
Hned to jdu rozebrat ať vím zda,by to šlo.
Jak tak přemýšlím tak doraz na maximální propouštěcí tlak by šel udělat ještě jedním ventylem před tímto,kde by byl nastaven max tlak dle potřeby.

Tak to snad pude jdu na to.
Obrázek
No je jasný,že od 0,5 baru by to bylo lepší,ale já když třeba při 1800 ot dám plnej,tak ten tlak turba od 0,5 baru do 1 a potom 1,5 trvá jen chviličku. No a potom od řekněme 2500ot mi jde furt stejně paliva. (teda spoň myslím)
Asi by nebylo špatný zkusit na regulátoru nastavid tlak 2 bary a jít to projet. a pak jezdit tak dlouho dokud nebudou zvonit písty a bude tam znát zlepšení.
Ještě jsem přemýšlel,kam,jak a jakou přidělám trysku.
Tak ten ventil pude úplně krásně nastavit na řízení tlakem turba.
na vrchu je membrána tak se vybere ten manuál mechanismus a napojí se tam tlak od turba.
ze spodku pod víčkem je pružina která určuje proti tlak.Podobný mechanismus jako u přidávání nafty dle tlaku turba na čerpadle.
Akorát se bude muset na tom regulátoru udělat nastavování té spodní pružiny a na stole to nastavit a na autě doladit.
A tím spodním šroubem se bude nastavovat od jakého tlaku to bude přidávat a jaký bude nástup přidávání.

Nastavení na ponku udělám tak,že připíchnu regulátor z budíkem z vrchu a další z boku na vstup a na výstupu je budík na tomto upraveném regulátoru.
Jak budu pouštět postupně tlak z vrchu,tak uvidím průběh,ale na výstup upraveného regulátoru budu muset dát šroubek z dírkou,aby tam byl nějaký odpor a ukazovalo to nějaké hodnoty.

Jelikož nemám k dispozici třetí regulátor na úpravu,tak budu dělat úpravu v pátek nebo v sobotu a dám hned vědět.

Zítra snad již zprovozním zkušební vstřikování na čudlík.
Aspoň odzkouším max tlak co má smysl a budu připraven na tento upravený ventil.


A nebo by to šlo ještě tak,že by se daly dva tlakové spínače nebo tři a na každou tuto větev regulátor průtoku.

První spínač třeba 0.5bar tlak pb 1bar
Druhý spínač 1bar tlak 1.5bar
Třetí spínač 1.5bar tlak 2bar
A vyhovující přetlak plynu odladit.
Sice by to zabralo o trochu více místa a cena by byla asi taky větší.
Jeden spínač cca 120kč el.otevírací 250kč vstřik za nima,by to bylo spojeno zase do jedné hadičky a ty by vedla k trysce do sání a ještě ty regulátory a nanometry.No cena je docela dost.
Naposledy upravil(a) Jan Rathouz dne 06 čer 2011, 00:30, celkem upraveno 2 x.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Zkoušel vůbec někdo z vás odebírat stlačenej plyn ve větším množství z bomby? Ten plyn je potřeba před vstupem do redukčáku ohřívat jinak to zamrzne.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

bobG3 píše:Jeníku, místo strýčka gogla si to přečti v angličtině a bude ti jasné, že je to to samé, jako když montuješ LPG - kvůli úspoře peněz, nikoli kvůli zvýšení výkonu. Že naftový motor využije 89%paliva - dej odkaz, musíš k tomu napsat ještě spoustu dalších věcí.
Místo vymlouvání na komunisty studuj a uč se abys věděl, co děláš, ono pokud nevíš třeba - co je to zpětný šleh, bys mohl sfajrovat i s milovaným auti a nebyl bys první.U nás takovejhle edison měl popálený ruceaž k ramenům, ksicht a uprostřed baráku nad dílnou měl 10cm škvíru :D
Pokud chceš přidávat propan v tekutém stavu - vstřikování stojí kolem 50000 - má to v nádrži čerpadlo, pak tam můžeš dát ten redukčák a za něj trysky. K tomu kup ŘJ - jsou na EBAY, naprogramuj, a máš to hotový. Musíš samozřejmě dát ochrany atd.
Můžeš vybrat středotlaký nebo nízkotlaký systém atd atd - přeju dobrou funkci a úspěšné přežití. Mimochodem ten ventil se používá myslím při tunění benzínů, tekutý plyn Ti v něm bude expandovat a bude to pravděpodobně zamrzat.
Máš to holt s těma komunistama těžký, mimochodem nikde jsem se nedočetl o zvýšení výkonu. Plyn přidávají proto, aby ušetřili naftu (LOL)
Je to na té jedné ze stránek napsáno,že to používají a výkon jde nahoru o 20%-30% a úspora paliva je 20% v přepočtu obou paliv,ale to mě tak nezajímá.Poměr paliva je maximum 60% D a 40% LPG jinak jde motor do rychle do háje.
A dle toho tlakem řízeného regulátoru je patrné,že jde o plynné vstřikování,protože jinak by tam měli předehřev.

Nechci na to jezdit jako to mají oni,ale chci si to občas zapnout.
Kvůli takovýmto názorům.To je pořád co kdyby.(offtopic) NIC PROTI TOBĚ,ale kvůli tomu to tu u nás ještě asi není.

A ještě k tomu zpětnému šlehu.Aspoň bude sranda,ale dle uživatelů tohoto systému u nás i při maximálním přidání jen zvoní písty.Žádný asi neproběhl a pokud by se to stalo,tak se maximálně roztrhne intercooler a kapota by to podržela.O nic přeci nejde kdo se bojí nesmí do lesa
o je jako by jsi to napsal o pohonu na LPG u benzínu.Bohužel toto není nos(N2O) (hm)
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

oldaf píše:Zkoušel vůbec někdo z vás odebírat stlačený plyn ve větším množství z bomby? Ten plyn je potřeba před vstupem do redukčáku ohřívat jinak to zamrzne.
Vyděl jsi snad někdy zamrznout velký hořák na lepenku?Já tedy ne a nikdo kdo to již v autě používá se nezmínil o žádném zamrzání.Toto není co2 ale pb lpg a ten má pouze cca -40 stupňů při expanzi ke které dochází už v lahvi a ne přímo u regulačního ventilu jako je to u běžné montáže lpg. je součástí i ohřívač,aby to nezamrzlo.
A tady bych se toho nebál.Přeci jenom to nepojede vkuse,ale přerušovaně.
A ta bomba v klidu to zchladnutí pobere bez zamrznutí to jsem si zcela jist. (offtopic)
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Jan Rathouz píše:
oldaf píše:Zkoušel vůbec někdo z vás odebírat stlačený plyn ve větším množství z bomby? Ten plyn je potřeba před vstupem do redukčáku ohřívat jinak to zamrzne.
Vyděl jsi snad někdy zamrznout velký hořák na lepenku?Já tedy ne a nikdo kdo to již v autě používá se nezmínil o žádném zamrzání.Toto není co2 ale pb lpg a ten má pouze cca -40 stupňů při expanzi ke které dochází už v lahvi a ne přímo u regulačního ventilu jako je to u běžné montáže lpg. je součástí i ohřívač,aby to nezamrzlo.
A tady bych se toho nebál.Přeci jenom to nepojede vkuse,ale přerušovaně.
A ta bomba v klidu to zchladnutí pobere bez zamrznutí to jsem si zcela jist. (offtopic)
Tak to jsi asi s hořákem na lepenku v životě nedělal :) Stačí když si vezmeš k tomu hořáku jen 10Kg bombu a za pár minut je bomba omrzlá, proto se používají 33Kg bomby. A jinak v kovárně u plynový výhně musím 33kg bombu ohřívat, jinak mi zamrzne po 20minutách.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

No jak píšeš s tou 10kg tak to tchánovy nikdy nezamrzlo z velkám hořákem na lepenku.
Hlavně se to tam bude pouštět po pár sekundách a to rozhodně nezamrzne.
Až to tam namontuju,tak to hned zjistím.Do té boby se nebudu dohadovat.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Jan Rathouz píše:No jak píšeš s tou 10kg tak to tchánovy nikdy nezamrzlo z velkám hořákem na lepenku.
Hlavně se to tam bude pouštět po pár sekundách a to rozhodně nezamrzne.
Až to tam namontuju,tak to hned zjistím.Do té boby se nebudu dohadovat.
Jak budeš mít přišroubovanej regulátor na té bombě? a nebo to bude jen hadicou?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“