Zafira 1.8 16V, žere jak tank
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zafira 1.8 16V, žere jak tank
Zdravím,
Vím, že tohle je diesel forum a problemy s benzinama sem nepatri ale potrebuju vypomoc a hori to. Pred cca mesicem se na aute Opel Zafira 1.8 16V 2001 delal ventil (vyfuk), pac byl upecenej a motor bezel na tri valce, na tri valce to jezdilo cca 3 dny a najelo se tak 270km. Motoru se sundala hlava a vymenily se ventily na vadnym valci, davaly se na obe vacky novy simerinky. Na pistech byla relativne vule ale ne zase tak velka, jak rekl odbornik v servisu. Nicmene se motor slozil nazpatek a chytl v pohode, jezdi v pohode, neklepe ani pri jizde nekouri, ale bohuzel naprosto neuveritelne zere (cca 14-19l na 100km pri lehke noze) a z oleje je citit benzin relativne dost, pri dlouhym stani kdyz se motor nastartuje a prida se lehce plyn tak motor kouri az modrave, coz to by vysvetlovalo to, ze motor bohuzel zere i olej (az 1l oleje na 700km). Nenapada me nic jinyho nez krouzky na pistech, protoze simerinky jsou novy, ale znova rozebirat motor a jeste vyndavat pisty by stalo dalsi penize. Slysel sem neco o nejakych aditivech, ktery by mohly trosku pomoct motor utesnit a vymezit vule, existuje neco takovyho, nebo to je jen fama ? A existuje to na benzin ? Bude to nejakou chvili drzet, nebo je vymena krouzku nezbytna ? Nebo je to neco jinyho nez jen krouzky ?
Diky moc za pomoc a nazory, sem z toho docela zoufalej.
Mejte se
Vím, že tohle je diesel forum a problemy s benzinama sem nepatri ale potrebuju vypomoc a hori to. Pred cca mesicem se na aute Opel Zafira 1.8 16V 2001 delal ventil (vyfuk), pac byl upecenej a motor bezel na tri valce, na tri valce to jezdilo cca 3 dny a najelo se tak 270km. Motoru se sundala hlava a vymenily se ventily na vadnym valci, davaly se na obe vacky novy simerinky. Na pistech byla relativne vule ale ne zase tak velka, jak rekl odbornik v servisu. Nicmene se motor slozil nazpatek a chytl v pohode, jezdi v pohode, neklepe ani pri jizde nekouri, ale bohuzel naprosto neuveritelne zere (cca 14-19l na 100km pri lehke noze) a z oleje je citit benzin relativne dost, pri dlouhym stani kdyz se motor nastartuje a prida se lehce plyn tak motor kouri az modrave, coz to by vysvetlovalo to, ze motor bohuzel zere i olej (az 1l oleje na 700km). Nenapada me nic jinyho nez krouzky na pistech, protoze simerinky jsou novy, ale znova rozebirat motor a jeste vyndavat pisty by stalo dalsi penize. Slysel sem neco o nejakych aditivech, ktery by mohly trosku pomoct motor utesnit a vymezit vule, existuje neco takovyho, nebo to je jen fama ? A existuje to na benzin ? Bude to nejakou chvili drzet, nebo je vymena krouzku nezbytna ? Nebo je to neco jinyho nez jen krouzky ?
Diky moc za pomoc a nazory, sem z toho docela zoufalej.
Mejte se
Motor bezi jak hodinky, zadny problemy, startuje jak ma, jede jak ma, zvuk ma jak ma mit, nic z nej netece. Nic s tim autem na prvni pohled neni, jen to neuveritelne zere jak benzin tak olej. Nalejt petrolejku nad pist ? Tomu moc nerozumimjericho-3 píše:No, tuhle jsem četl, že někdo měl tenhle problém a použil starou fintu, nalil petrolku nad píst a nechal působit a pomohlo to.. A motor evidentně dýchá..?

Dnes mi majitel rekl, ze pry pri kontrolni prohlidce (po udelani ty hlavy) na diagnostice jim tam vyskakovala chyba se spalovanim na 4 valci. Je mozne, ze je to pricinou ? No oddech by mel byt v poradku, katik byl jak novej, uplne cistonkej a nevypadalo ani dal, ze by byl nejakej problem, auto jako kdyby vyjelo z vyrobny.jericho-3 píše:Majiteli moc nevěř, když jezdil na 3,5 válce bylo něco jiného než když jsi válec uschopnil...Všechno začalo pořádně fungovat včetně špatných kroužků..A co oddech...není nějaký ucpaný..?
A má to teď kompresi na všech válcích..?Je to stejně divné, že u Opelů se podpálí i přes hydroštely ventily..U několika aut jsem ventil vyměnil, hydro vrátil zpátky a jezdí dodnes.. 
U jednobodu /Astra/ to člověk nemůže svést na špatně rozprašující vstřikovač, ale u čtyřbodu ano...

U jednobodu /Astra/ to člověk nemůže svést na špatně rozprašující vstřikovač, ale u čtyřbodu ano...
nepropadat panice...
Ja by som skontroloval rozvod a lambgasondu. Vlastním 1,8 16V, a mal som síce na Nubire 2,0 16V že boli preskočené rozvody, lahko sa stane pri sladaní, že 1 až 2 zuby hore-dole, motor beží vtedy tiež normálne, len žere. Stalo sa to aj mne keď som začínal. Odvtedy dávam pozor. Je to zaujímavé, že diagnostika nevyhodí,že nie sú súledené sygnály vačka-kluka.
Opel Vectra B 1,8 16V ex
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 TB ex
VW PASSAT B5 1,9 tdi 81kW
VW PASSAT B5.5 1,9 tdi 96kW
Citroen Berlingo 1,6 16v
Citroen C4 GrandPicasso 2.0hdi
Peugeot 307 2.0hdi
Alfa GT 1,9jtd 110kW
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 TB ex
VW PASSAT B5 1,9 tdi 81kW
VW PASSAT B5.5 1,9 tdi 96kW
Citroen Berlingo 1,6 16v
Citroen C4 GrandPicasso 2.0hdi
Peugeot 307 2.0hdi
Alfa GT 1,9jtd 110kW
je to motor X18XE nebo X18XE1 nebo Z18XE ?? Jsou 100% dobře rozvody?? jestli XE1 či Z nebyli vyšlehaný čudle na vačce nebo kola na vačce?? nebylo na pístu který nešel vidět poškození?? Má stejný tlaky?? Nebyl ventil upálený protože jsou špatný vstřiky??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
hansdob píše:je to motor X18XE nebo X18XE1 nebo Z18XE ?? Jsou 100% dobře rozvody?? jestli XE1 či Z nebyli vyšlehaný čudle na vačce nebo kola na vačce?? nebylo na pístu který nešel vidět poškození?? Má stejný tlaky?? Nebyl ventil upálený protože jsou špatný vstřiky??
Z18XE je to...kazdopadne jak se ptas na ty veci okolo vacky atd, tak ten motor byl naprosto ale naprosto bez jakychkoliv naznaku opotrebeni. Ma najeto cca 309tkm,,coz je sakra moc na ten motor, ale vypadalo to, jako kdyby ho uz nekdo delal predtim, pac tahle krasnej motor se vidi malokdy

motory X18XE1 a Z18XE jsou až na příslušenství uplně identické. Byli tam problémy s ovalitou a olej žral každý druhý, horší motor už je jenX16XEL. Nevím jak je možné že po opravě žere (nejspíše je ale udělané něco špatně) ale osobně myslím že žral už před tím proto je tak čistý v prostoru hlavy. No věřím že mě začnou kamenovat až to dopíšu ale změř tlaky několikrát protoč (15-20krát) motor bez zapalovací lišty či s odpojenou lištou (svíčky at jsou namontovaný) změř tlaky znovu a pokud bude pokles tak ti to benzín splách a žere spodem. No a pokud to tak bude tak do každého válce kápni PP90 nech 10 min být a pak nastartuj no párkrát už mi to pomohlo
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jo, máš pravdu, benzin smeje olej a tlak klesne..A když tam naleješ převodák, zase vyskočí..Tak se zjištují kroužky..Tady kroužky zůstávají viset..,hlavně když s tím někdo jezdí jako s hnojem..Nejlepší je písty vyndat a rozhýbat, ale když už to bude venku, je lepší dát kruhy nové..A to, že majitel tvrdí, že za to může tahle oprava, to je klasický přístup shazování viny na někoho jiného..Ale zásada, že při zabroušení /výměně/ ventilů se zvýší tlak na kroužky platí a že motor/válec/ začne žrát víc olej je logické...... 

nepropadat panice...