Mili dieselforari,
kdyby se nekomu chtelo lamat si hlavu nad dalsim zapeklitym problemem - asi pred rokem a pul muj motor (Renaultackej 1.9 DCi, commonrail, 85kW, 119 HP, najeto cca 260000 km) potkal peknej pruser - po rutinni vymene svicek a zhavicu se v jednom z valcu "objevil" kus kovu (viz http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=24594). Oprava byla narocna, zahrnovala vyvareni a prerovnani hlavy, vycisteni vstriku, vymenu pistu, hydrostelu a turba. Auto celkem spolehlive jezdi, v zime chyta okamzite, olej zere v mezich. Ovsem o neco min tahne a hlavne zere asi o litr nafty na 100km vic nez predtim.
Nejhorsi je kovovy rachtani, ktery se ozyva z pravy strany motoru (z pohledu ridice za volantem) - na volnobeh nepravidelne obcas neco klepne, kdyz se pridavaji otacky bez zaberu, klepne vickrat, ale moc pravidelny to neni. Kdyz je ale motor v zaberu zacne celkem dost rachtat - nejvic tak mezi 1700 - 2500 otackami, a pak najednou jako kdyz utne je klid. Tohle rachtani se ozyva nezavisle na zarazenym stupni.
Krome toho - kdyz se rozjizdim z pomaly rychlosti do kopce, plyn seslapnu asi na polovic (proste aby auto zrychlovalo) tak jakmile rachtani v tech cca 2500 otackach prestane, znatelne poklesne vykon motoru (vic, nez kdyz se zapne kompresor klimatizace). Pri rozjezdu po rovine se to nedeje. V lete je to horsi nez v zime. A taky - obcas auto zacne pri konstantni rychlosti trochu "kulhat" - vykon periodicky poklesava a zase se zvysuje. Malicko, ale je to citit.
Procital jsem tady x-prispevku o klepani v motoru, ale takovej popis priznaku jsem nenasel. Proto Vas prosim o rady a zkusenosti.
Renault motor 1.9 DCi ve Volvu V40-rachtani + ztrata vykonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- kouri asi jako kazdej diesel, kdyz se rychle akceleruje. Na tom klepani to nezavisi.
- Co byl ten kus zeleza ve valci vi buh a a ten, kdo ho tam dostal. Ja to nebyl, tak se muzu jenom dohadovat. Vypadalo to jako valecek z loziska a tvrdy to bylo jako prase... Teorie servisu, kde se to stalo a kde to opravovali byla, ze se to "nejak" nasalo uz pred turbem (patrne skrze naprosto neposkozeny hadice sani...), pak to proslo turbem a ventilem az do valce... Mno, mozny to je, ale s pravdepodobnosti tak 10e-30 . Me prijde, ze daleko pravdepodobnejsi je cesta skrze diru pro zhavici svicku, kterou menili...
- jeden pist se menil (viz fotky na volvoforu, pobavite se), novej byl original primo z fabriky, zkouseli jak tesni a tesnil dobre.
- podezreni na trysku vstriku jsem mel taky, ale nakonec jsem to vyloucil (po procteni hromady vlaken o vadnejch vstrikovacich)
- Olej nepribyva - ubyva tak akorat na jedno rocni doplneni.
Jinak dneska jsem nakonec auto odvezl do autorizovanyho servisu, uvidime, co vykoumaji...
- Co byl ten kus zeleza ve valci vi buh a a ten, kdo ho tam dostal. Ja to nebyl, tak se muzu jenom dohadovat. Vypadalo to jako valecek z loziska a tvrdy to bylo jako prase... Teorie servisu, kde se to stalo a kde to opravovali byla, ze se to "nejak" nasalo uz pred turbem (patrne skrze naprosto neposkozeny hadice sani...), pak to proslo turbem a ventilem az do valce... Mno, mozny to je, ale s pravdepodobnosti tak 10e-30 . Me prijde, ze daleko pravdepodobnejsi je cesta skrze diru pro zhavici svicku, kterou menili...
- jeden pist se menil (viz fotky na volvoforu, pobavite se), novej byl original primo z fabriky, zkouseli jak tesni a tesnil dobre.
- podezreni na trysku vstriku jsem mel taky, ale nakonec jsem to vyloucil (po procteni hromady vlaken o vadnejch vstrikovacich)
- Olej nepribyva - ubyva tak akorat na jedno rocni doplneni.
Jinak dneska jsem nakonec auto odvezl do autorizovanyho servisu, uvidime, co vykoumaji...
Tak po dvoudennim testovani v Hase zjistili, ze je vporadku vsechno mozny a problem je, ze turbo nabiha asi o 1000 otacek pozdej, nez by melo. Tlaky ale pak dava dobry. Bylo meneny pred rokem za repasovany, nicmene tenhle problem auto melo uz pred vymenou (myslel jsem, ze to bylo turbem - proto jsem ho menil...).
Oni ted navrhuji vymenit turbo za fungl novy od Volva. Za 30 000 KC, jinak ze uz nemaji co zkoumat... Me z toho ovsem vychazi, ze problem by s velkou pravdepodobnosti mohl byt jinde. Neznate nekoho, kdo optavdu dobre rozumi dieslum?
Oni ted navrhuji vymenit turbo za fungl novy od Volva. Za 30 000 KC, jinak ze uz nemaji co zkoumat... Me z toho ovsem vychazi, ze problem by s velkou pravdepodobnosti mohl byt jinde. Neznate nekoho, kdo optavdu dobre rozumi dieslum?