Souhlasím. Když zvedáš tlak, zvedáš i objem. Jednoznačně!El Chupacabra píše:Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?BH motor píše:Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov.BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
Ale je třeba to dobře chladit, ať ten nátůst objemu není pouze důsledek zvýšení teploty. To by jinak bylo bez efektu.