ECU 1Z

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

ECU 1Z

Příspěvek od Dawee »

Dotaz. Zvládne řídící jednotka u motoru 1Z 97 turbo 130 PS?

Díky za odpověď
Naposledy upravil(a) Dawee dne 06 úno 2007, 18:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

podla toho aka. Ci 2 dil alebo 2PLCC. Stara vplaste nie a nova v hlinikovom obale bez problemou
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Jednotka AFN

Příspěvek od Dawee »

Zvládne řj z AFN regulaci turba bez úpravy softu?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Re: Jednotka AFN

Příspěvek od lt.kubosh »

Dawee píše:Zvládne řj z AFN regulaci turba bez úpravy softu?
Cemu si tim pomuzes?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

na 1Z má obtok ;)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

To vime, ze 1Z ma obtok, jde o to ceho chce dosahnout.

1) Dat VTG turbo a tlacit vic.

2) Dat VTG turbo jenom proto, ze mu stavajici wastegate odeslo a on ma nejake VTG po ruce.

Pokud jde o bod 1) tak si bez upravy softu nepomuze - bude to tlacit stejne. Akorat to bude rychleji tlakovat.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawee »

1. Jde o to, že chci dávat 130 ps turbo a později čipovat.Písty mam vyměněny,nebojte se.. :)

2. Turba s obtokem jsou už dost nedostatkový a já mam jedno s regulací po ruce.
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Opravte mě. Jestliže předělám regulaci VTG turba z podtlaku na přetlak, tak pak jen softem zvednu tlak. Nechápu proč by to jednotka neměla zvládnout :?
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawee »

Tak moje jednotka to nezvládne.

Zaprvé, obtok a regulace lopatkama jsou dva odlišný systémy a nedají se zaměnit bez úpravy softwaru v řídící jednotce. Plechovkou se sice dá dosáhnout jakáž takáž funkce, ale rozhodně to není vůbec ideální.

Zadruhé, do motoru 1Z se dávaly dva druhy jednotek. 8Bit - plastová a 16Bit - kovový obal. Kovová by VGT turbo po úpravě softwaru zvládla bez problémů. Bakelitová bohužel ne. Je to jako hrát need for speed na 486ce. Já mám tu smůlu,že mam tu 486ku..
(wallbash)

Nejschúdnější řešení a asi jediný možný je schrastit ECU z motoru AFN. Ten má turbo s variabilními lopatkami, tudíž v pohodě uřídí 130 PS turbo a to i se sériovým softem. To znamená, že budu moct normálně jezdit a dojet třeba na čip..
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

...tak jestli chceš zachovat podtlakovou regulaci, tak OK, ale mám pocit, že se to běžně nedělá. Co vím tak se to řeší změnou systému rgulace turba. Čistě mechanicky....
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawee »

Já žiju v přesvědčení, že je to tak jak řikám. Andre tvrdí, že to jde poladit na plešce, ale tak 50/50 že to nepojede a když, tak určitě ne tak jak má. Reesha tvrdí, plastová jednotka nee. Kovová ano,ale soft předělat. Jinak bude platit to samý jako u plastový. Zdá se mi to logický, protože ovládání obtoku a lopatek určitě nemá stejný mapy v ECU. Jednotka musí regulovat VGT, když je tam VGT a ne westgate. Navíc je tady ten prů*er že mam tu 8Bit jednotku, která nezvládne soft pro regulaci lopat..
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Tak co? Jak to je? Napište někdo kdo to dělal. Já tvrdím: předělat regulaci z podtlakové na přetlakovou - plechovka a turbo frčí jako origo 1Z. Pokud se má navýšit tlak, tak samozřejmě softvérově. Nechápu, proč by to nemělo fungovat.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

TDIPOWER píše:Tak co? Jak to je? Napište někdo kdo to dělal. Já tvrdím: předělat regulaci z podtlakové na přetlakovou - plechovka a turbo frčí jako origo 1Z. Pokud se má navýšit tlak, tak samozřejmě softvérově. Nechápu, proč by to nemělo fungovat.
Obě turba mají odlišný způsob regulace, a hlavně, nastavení parametrů regulátoru. Protože se turba nechovají stejně. Pokud předěláš ventil na podtlakový, nebude regulace fungovat správně. Proto je potřeba při výměně turba vyměnit i elektromag. ventil, hadičky správně zapojit, a software
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Toto platí jen pro 1Z nebo i pro ostatní 66kW motory?
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawee »

obtok snad má jen 1Z a AHU. Jinak je všude lopatkový.. Teda myslim. Kdyžtak mě nekamenujte. (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“