FORD MONDEO TDCI 96KW-BLIKÁ ŽHAVENÍ

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ekolog
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02 říj 2011, 14:20
Odpovědi: 0

FORD MONDEO TDCI 96KW-BLIKÁ ŽHAVENÍ

Příspěvek od ekolog »

Zdravím všechny,
mám mondeo 2005 tdci 96kw a na diagnostice u fordu mi řekli,že je závada na elektronickém ovládání turba.Prosím neví někdo jestli se dá ta elektronika opravit???Prodává se jen komplet turbo s elektronikou a za hubičku to zrovna není! (LOL) Po nastartování jede 200až300 metrů normálně a pak začne blikat žhavení a pak motor stratí výkon.
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Skus to rozobrat a precistit odporovu drahu bezca vo vnutri, sem tam saa to zanesie a potom robi problemy.
ekolog
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02 říj 2011, 14:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od ekolog »

Určite to zkusím,díky za radu
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Přijde na to co je v tý elektrická části v háji. Je tam plastový ozub převod a ten se někdy omele a pak to samozřejmě nereguluje. Pak tam je elektromotorek, kterej ovládá ten převod a ten dost často odejde. Na vrakáčích je o tohle zboží velkej zájem.
ekolog
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02 říj 2011, 14:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od ekolog »

Dík,než narvu prachy do novýho turba,tak vyzkouším co se dá! Protože samotný turbo funguje.
johnyram
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyram »

Tak tady bych trochu poupravil informace pro zde neznalé, ať si teoretickýma radama ještě nepřiděláš problémy.
Za prvé zkus toto: oddělej páčku co točí naklápěním lopatek, jestli se ti hýbe naprosto volně, to je 95% tohoto problému. Jestli ti nejde skoro samovolně, tak si nech repasovat turbo. Musí to jít jedna báseň :!:

Za druhé zkus toto:http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 1&rubrik=1

A když to nepomůže, tak zkus najít nějakého opraváře, který by byl schopen to rozchodit.

Celý problém je v tom, že to el. servo je spárované s řj, a když tam dáš jiné tak to prostě nebude dělat nic. (ale znám jeden případ, kdy to jelo uplně normálně)

Za 3) sehnat nový, opravený, z vrakáče a nechat smazat údaje v servomotorku (pak se bude tvářit jako nový a v pohodě se napáruje) , pár lidí v čr to dělá, ale sám jsem je nepotřeboval, takže kontakt nemám

Tak takhle nějak to je, sám mám turbo po repasi, tak doufám že aktuátor vydrží jak dvě turba :)
lib
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 lis 2006, 10:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib »

Nevím jak si přišel na to že se musí nějak spárovat ovladač turba s PCM, je tam přivedeno napajení a CAN BUS a při každým startu se udělá test a jestliže vše proběhne v pohodě tak to normálně funguje,jinak bliká žhavení a motor je v nouzáku
johnyram
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyram »

Řekne ti to každý servisák, kdo se v tom aspoň trochu vyzná. Právě proto se neprodává samotný servomotor jako kus, ale jenom celé turbo. Když ti to odejde v záruční době, mění se zase celé turbo. Samotné to prostě neseženeš, aspoň né oficielně. Je to tak jak jsem psal, už jsem to několikrát řešil, takže jsem na to přišel praxí a zkušenostma. Jestli máš opravdu odzkoušené jiné řešení, nebo link na samotný aktuátor, né jen teorii, tak dej vědět mnoha lidem to pomůže.
Taky nechápu proč to tak mají, ale je to tak. Asi jde o to, aby si co nejvíc sáhl do pěněženky, co já vím ... :)
lib
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 lis 2006, 10:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib »

tak mi napiš jak a čím se spáruje nový turbo s pcm, když to není ani v original diagnostice ani v multidiagnostikách? několikrát jsem řešil opravu jen výměnou ovladače a bez problemu jako po výměně celýho novýho turba a jak jinak jde jen o peníze
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Ovladac turba sa s pcm sa neparuje nijako, menil som to par x a ani v ids to nieje.
johnyram
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyram »

Napáruje se tak, že se vloží nepoužitý aktuátor a jednotka si ho spáruje sama. Tyto informace mám od několika mechaniků přímo z Fordu. Byl jsem upozorněn, že při nedodržení se buď nic nestane, a nebo půjčený aktuátor může odejít softwerově. Tzn. znovu smazat a znovu použít (neoficielní cesta) a jelikož nechci na autě nikomu dělat nějaký pokusy, tak to to dodržuji. Ale byl jsem i svědkem, jak jsem psal, že si to dva týpci vyměnili na vlastní riziko a jednomu to normálně jelo a druhýmu ne. Takže nevím, ale rozhodně neříkám je to v pohodě, můžete si to zkoušet :)
Odpovědět

Zpět na „Ford“