Možná do starých komůrkáčů je to jedno. Jinak rozdíl se pozná jednoduše. Tu odejde tryska, čerpadlo, zasere se recirkulace.U starého auta jsou to "normální" věci. Mám dci, od nova, kupoval jsem ho u kamaráda - u nových aut kdo jezdí za levno, má dřív či později problémy. Pokud koupím ojetinu na rok na dva tak je to asi jedno. Známý jezdí s PPL, kdysi tankoval levnou, teď tankuje u Shelu OMV, ptal jsem se proč - odpověděl o kolik ušetřím na ceně levné nafty, o tolik mi to žere víc, od doby co používám kvalitní naftu, nemám problémy s tryskama atd. Byl to velký propagátor levných benzinek. Je to každého věc jak to vyhodnotí , já jezdím občas po celé evropě a zůstat někde stát jsou pro mě docela peníze, takže dávám na radu zkušenějších. Zatím to funguje.honzas1 píše:NO nevím nevím jak moc je to kvalitní, ale když si srovnám jak auto jede na nejdrahší naftu u nás (OMW, SHELL) a na naftu z nejlevnější polské benzinky, tak mam docela jasno. rozdíl asi 5kč a auto jede o dost líp.. hlavně to jde poznat když je naložene auto.. takže fakt nevím podle čeho se kvalitní nafta určíKód: Vybrat vše
tankoval bych kvalitni naftu, Shell , OMW a kdyz ma nekdo prachy tak to Aditivum
ale to že je v polsku kvalitní nafta říká hodně lidí
takže na takovych shellkach tankuju fakt jen v krajní nouzi protože podle mě to jsou uplně zbytečně vyhozene prachy.
Aditiva
Moderátoři: šulda, Moderátoři
G3 Variant synchro


Konkrétní zkušenost:
již delší dobu používám aditivum VIF letní i zimní verzi. V polovině října jsme byli se třema autama v italské Neapoli. (mimochodem tak špinavý město jsem neviděl nikde v Itálii, to už je něco) Kolega jel taky dieslem - Hyundai Santa Fe 2,2 r.v.2006. Ještě při cestě do Neapole se mě ptal co a proč leju při každém tankování do nádrže když to "prodražuje" provoz. Vysvětloval jsem mu že VIF je má pojistka proti nekvalitní naftě a motor je - suběktivně pro mne - kultivovanější a tišší a jede lépe. Krčil rameny do chvíle, kdy jsme pro spáteční jízdu natankovali přímo v centru Neapole při výpadovce na dálnici asi půl nádrže nafty - 1,67Euro za litr! Od té chvíle se mu po ujetí několika kilometru rozblikaly kontrolky na přístrojovce a dvě svítit nepřestaly až domů. Asi 1550km jel po dálnici max. 110km/h, rychleji to nešlo, do kopce musel podřazovat na 4-ku protože auto netáhlo. Po návratu hodil auto na diagnostiku, která mu oznámila že má v palivové soustavě vodu! Takže nádrž, čerpadlo, filtr a nevím co ještě mi povídal. Trochu mu to "prodražilo provoz" no. Já tankoval ze stejného stojanu i pistole (jen jsme si ji podali) a dodnes nemám problém. Co na to ještě říci?


VW Passat Variant GT 1,9TDi 4motion 96kw 310nm, chip 122kW 370nm, sani KN, organika, aditivum VIF, r.v.2004, 510000km
vif používám několik let, ještě loni jsem dával celoročně zimní, letos jsem od května používal poprvé letní ale nevim jak Vám ale mě přijde že ten letní neni tak dobrej, teď na ten zimní mi přijde že líp táhne a téměř nezačoudí. Co Vy máte taky někdo podobnou zkušenost? Naftu beru u stejny pumpy i pistole.
Escort combi 1,8TD minulost, teď Berlingo 2,0HDI RHY 2001
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 121
- Registrován: 25 črc 2010, 08:36
- Bydliště: Ostrava
Nedávno se mi dostal do ruky leteckej petrolej. Mastnota nešla pmalu ani z ruk umejt tak jsem to fiknul do nádrže. Požvejkal to Focus TDDi i Okta Tdi. Sice ze startu to mělo zvuky jak když se bourá železárna ,ale pak se to sklidnilo. Auta kouřily lehce na černo a jelo to docela svižně. Podotýkám jezdili jsme na čistej. Jinak používám VIF a jsem spokojenej.
Mezi letním a zimním je jen ten rozdíl že zimní obsahuje depresanty který způsobujou že se parafiny mrazem srážej na menší částečky a nafta je tak líp filtrovatelná, takže to co tu popisujete budou asi jen pocity. Ty depresanty dávaj do nafty už prodejci a předávkování depresantů už má opačnej účinek. Netankuju u noname čerpaček a liju jen letní VIF
Jinak už je tu o tom víc vláken.

Člověk se pořád učí.
kdyz zimni VIF snizuje bod tuhnuti nafty (,,zamrzani nafty'') , nemel by teda i samotny zimni VIF byt stejne tuhy (ridky) pri mensich teplotach ??? ted jsem ho lil do nadrze a byl takovy nejaky dost husty i po protrepani. teplota do -10°C
vw Golf III combi,1.9tdi,66 kw,1998,typ ALE. sprint 764,KAT off, EGR off - prodano
Skoda Octavia II combi, 2.0 tdi, 103 kw, 2005, typ BKD
Skoda Felicia, 1.3 glxi, 50 kw, 1995 - prodano
Skoda Octavia II combi, 2.0 tdi, 103 kw, 2005, typ BKD
Skoda Felicia, 1.3 glxi, 50 kw, 1995 - prodano
Tu bolo včera -18 a ani som ho nevylial čo bol taký hustý ako karamel tak som ho drbol do kufra a natankoval bez tohojiříček píše:kdyz zimni VIF snizuje bod tuhnuti nafty (,,zamrzani nafty'') , nemel by teda i samotny zimni VIF byt stejne tuhy (ridky) pri mensich teplotach ??? ted jsem ho lil do nadrze a byl takovy nejaky dost husty i po protrepani. teplota do -10°C
BMW 330 ix
Letecký petrolej JET A1 je naopak suchý je třeba ho přimazat VIF je ideálníLukáš Dziak píše:Nedávno se mi dostal do ruky leteckej petrolej. Mastnota nešla pmalu ani z ruk umejt tak jsem to fiknul do nádrže. Požvejkal to Focus TDDi i Okta Tdi. Sice ze startu to mělo zvuky jak když se bourá železárna ,ale pak se to sklidnilo. Auta kouřily lehce na černo a jelo to docela svižně. Podotýkám jezdili jsme na čistej. Jinak používám VIF a jsem spokojenej.
