Dekarbonizace TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Dekarbonizace TDI

Příspěvek od Mara123 »

Zdar, co vy na tuhle metodu použitím vstřikování rozprášené vody nebo přípravku na tohle do sání, je to použitelný i u našich TDI? Jde o vyčištění hlavně komplet ventilů atd . .

více info na:

http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=199796
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

jsem k tomuto nejak skepticky a hlavne když ten motor rozeberes ve 300000 km tak stejne moc zanesenej neni (temer vubec)
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 490
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá (hm), neodsere to nějak ta výfuková část turba?
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá (hm), neodsere to nějak ta výfuková část turba?
No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.
Len kto to skusi ako prvy? (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 490
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Csala píše:
TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá (hm), neodsere to nějak ta výfuková část turba?
No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.
Len kto to skusi ako prvy? (noteeth)
to je jasné, ale otázka je, jestli by se vyčistla ta výfuková část, nebo se to třeba ještě víc zasralo v tom naklápěcím mechanismu. Přece kdyby to bylo tak jednoduché, tak nikdo z nás tady nekuchá turbo, aby ho vyčistil (wallbash)
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

někdo to skuste a uvidi se jinak nevim jak to funguje,ale ja jednou nedal podbehovy plasty a vsechna voda z velkejch podzimnich chcancu sla do sani no a kdyz jsem pak rozebiral motor kvuli spojce tak sem koukal a nic moc to cisty teda nebylo
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Csala píše:
TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá (hm), neodsere to nějak ta výfuková část turba?
No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.
Len kto to skusi ako prvy? (noteeth)
přesně tak, asi do toho o víkendu půjdu :D akorát kamoš to nedělá vodou ale přímo tam vstřikuje přípravek na to úrčený takže je účinnost možna ještě vyšší) :) taky bych asi odpojil jen hadici před chcípakem v přívodu a rval to pod tlakem tam, on na to má rozprašovací zařízení hnaný kompresorem a dělá to krásnou mlhovinu)
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Tony
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 21 kvě 2006, 21:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tony »

Na dekarbonizaci motoru jsem použil přípravek fy. ECOTEK(www.ecotek.cz).Je to taková flaška jak montážní pěna stříká se to slabou hadičkou,která se strčí třeba pod uvolněnou gumovou hadici.Kdysi jsem dal auto na profesiální dekarbonizaci (auto benzín) ,bylo to poznat ,ale ta cena byla tomu odpovídající.Tímhle přípravekem jsme ošetřily celkem 3 auta a bylo to docela poznat hlavně u mého.Mám Hyundai H-100 aplikováno při cca 200 000km a teď 230 000km a motor jde krásně za plynem průměrná spotřeba se ustálila na 8,1 l/100km a to hodně popojíždění a naloženej jinak dovolená 7,2 a to jsem to vůbec nešetřil.Takže můžu vřele doporučit motor drží ,vůbec žádný problém při použití.Mě se to teda vyplatilo,protože jezdím denně a celkem dost.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Ahoj , dekarbonizaci vstřikovacího ústrojí už mám úspěšně za sebou ( STP do nafty , vyjetý tři nádrže , zlepšily se starty a chod na volnoběh a motor už neklepe při akceleraci ) . Toto všechno na Xantii 2.0HDI 80kW .
Bohužel díky EGR ventilu je dost zanesený sání . Na TDi sem to čistil mechanicky po rozebrání a všude bylo kolem 3mm nánosu včetně ventilů . Předpokládám , že v HDI to bude vypadat stejně :-( . Motor mi při otáčkách přes 2500ot/min a sešlápnutí plynu dost kouří .
Uvažuju o čištění vodou ( párou ) a to takto:
Nejdřív sundat sací svody a mechanicky je vyčistit . Pak mechanicky vyčistit sací kanály - kam se dostanu . Zbydou pak ty nejkritičtější místa ( z hlediska zmenšení průtočnýho profilu ) a to ventily a část sacího kanálu u ventilovýho sedla. Tam se bez demontáže nedostanu , abych to mechanicky vyčistil .
Odpojil bych výfuk před katalyzátorem ( aby se nezanesl ) . Pak bych odpojil hadici do sacích svodů . Na motoru , zahřátým na provozní teplotu , běžícím na volnoběh bych pomocí rozstřikovače ( mlha ) vstřikoval destilovanou vodu do sacích svodů .
Z vodní mlhy , kterou bych vstřikoval do sání , se ve válcích stane pára . Při volnoběhu je otevřenej EGR ventil , takže se pára bude přes EGR ventil zpětně nasávat do motoru a bude čistit ventily a kanály .

Co si o tomto způsobu myslíte ?

Napadl mě ještě jeden způsob , jak vyčistit sací kanály a ventily . Vyrobit přírubu na sací kanál ( jeden ) , do této příruby vyvrtat dva otvory. Do jednoho otvoru přiletovat trubičku tak , aby se její konec dostal co nejblíž k ventilovýmu sedlu . Do druhé díry naletovat druhou trubičku - vratnou .
Čistilo by se vždy po jednom ventilu / kanálu . Motor natočit tak , aby byl čištěný ventil zavřený . Na přírubu napojit nádobku s čerpadýlkem tak , aby čistící roztok vytíkal delší trubičkou k ventilu a druho trubičkou se vracel do nádržky . A nechat roztok cirkulovat . . .
Tento druhej způsob mi přijde šetrnější vůči motoru , ale poněkud pracnější

Díky za trpělivost při čtení a názory Pavel.
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Já jezdím. A ještě na naftu Shell V-Power a nikdy jsem takovou ptákovinu nepotřeboval.
Nelejte tam místo nafty sračky, tankujte něco rozumnýho a budete na tom podobně. :)
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

odporučte mi čo by som mal naliat do nafty aby som prečistil troška vstrekovače? :)
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Já na jednorázový vyčištění používám http://obchod.top-oil.cz/detail841/naft ... l-clean-up (mám to z práce na babku :-) ) a na dlohodobý čištění VIF http://www.41.cz/vif/katalog_view.php?pid=9&show=list. Je to jednožnačný vítěz testu aditiv do nafty a na foru je taky doporučovanej ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Není nad mechanickou očistu...jezdit dokud to půjde,pak to rozebrat a vyčistit....Je paradoxní,že pravidelná dekarbonizace se prováděla v první třetině 20.století....Pak to nebylo třeba...a dnes,v době kosmických olejů a elektronické regulace téměř všeho na motoru je třeba se vrátit do 20.let.... :) Když jsem dělal pořádný přímý vstřik...T 138 atd. nebylo to třeba...ssání a ostatní partie byly čisté....Ona je účinnost a účinnost...a to se do motoru lila sračka M6 AD...Kde je asi problém....? Je mnoho cest k úspěchu,ale vždy to není ta nejtěžší cesta....
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak víš co zase motor musí recyklovat hodně výfukových plynů do toho odfuk z klikovky tak to dělá onen blivajz v potrubí :(
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“