Dekarbonizace TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Mara123
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 227
- Registrován: 23 led 2006, 17:38
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Dekarbonizace TDI
Zdar, co vy na tuhle metodu použitím vstřikování rozprášené vody nebo přípravku na tohle do sání, je to použitelný i u našich TDI? Jde o vyčištění hlavně komplet ventilů atd . .
více info na:
http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=199796
více info na:
http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=199796
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá, neodsere to nějak ta výfuková část turba?
Len kto to skusi ako prvy?

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
to je jasné, ale otázka je, jestli by se vyčistla ta výfuková část, nebo se to třeba ještě víc zasralo v tom naklápěcím mechanismu. Přece kdyby to bylo tak jednoduché, tak nikdo z nás tady nekuchá turbo, aby ho vyčistilCsala píše:No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá, neodsere to nějak ta výfuková část turba?
Len kto to skusi ako prvy?

VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
- Mara123
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 227
- Registrován: 23 led 2006, 17:38
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
přesně tak, asi do toho o víkendu půjduCsala píše:No vycistila by sa iba vyfukova cast turba, tlacna cast turba by tlacila pri tej rozpojenej hadici mimo - do prazdna.TomasH píše:no nevím, stejně by se ta voda musela stříkat ne u air boxu, ale až u egr s klapkou, a asi bych shodil i turbo??? Co to udělá s turbem, když se tam nechá, neodsere to nějak ta výfuková část turba?
Len kto to skusi ako prvy?


Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Na dekarbonizaci motoru jsem použil přípravek fy. ECOTEK(www.ecotek.cz).Je to taková flaška jak montážní pěna stříká se to slabou hadičkou,která se strčí třeba pod uvolněnou gumovou hadici.Kdysi jsem dal auto na profesiální dekarbonizaci (auto benzín) ,bylo to poznat ,ale ta cena byla tomu odpovídající.Tímhle přípravekem jsme ošetřily celkem 3 auta a bylo to docela poznat hlavně u mého.Mám Hyundai H-100 aplikováno při cca 200 000km a teď 230 000km a motor jde krásně za plynem průměrná spotřeba se ustálila na 8,1 l/100km a to hodně popojíždění a naloženej jinak dovolená 7,2 a to jsem to vůbec nešetřil.Takže můžu vřele doporučit motor drží ,vůbec žádný problém při použití.Mě se to teda vyplatilo,protože jezdím denně a celkem dost.
Pre nadsencov dekarbonizacie vodou http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... arbonizace
http://www.fiattipo.net/modules.php?nam ... arbonizace
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... arbonizace
http://www.fiattipo.net/modules.php?nam ... arbonizace
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Ahoj , dekarbonizaci vstřikovacího ústrojí už mám úspěšně za sebou ( STP do nafty , vyjetý tři nádrže , zlepšily se starty a chod na volnoběh a motor už neklepe při akceleraci ) . Toto všechno na Xantii 2.0HDI 80kW .
Bohužel díky EGR ventilu je dost zanesený sání . Na TDi sem to čistil mechanicky po rozebrání a všude bylo kolem 3mm nánosu včetně ventilů . Předpokládám , že v HDI to bude vypadat stejně
. Motor mi při otáčkách přes 2500ot/min a sešlápnutí plynu dost kouří .
Uvažuju o čištění vodou ( párou ) a to takto:
Nejdřív sundat sací svody a mechanicky je vyčistit . Pak mechanicky vyčistit sací kanály - kam se dostanu . Zbydou pak ty nejkritičtější místa ( z hlediska zmenšení průtočnýho profilu ) a to ventily a část sacího kanálu u ventilovýho sedla. Tam se bez demontáže nedostanu , abych to mechanicky vyčistil .
Odpojil bych výfuk před katalyzátorem ( aby se nezanesl ) . Pak bych odpojil hadici do sacích svodů . Na motoru , zahřátým na provozní teplotu , běžícím na volnoběh bych pomocí rozstřikovače ( mlha ) vstřikoval destilovanou vodu do sacích svodů .
Z vodní mlhy , kterou bych vstřikoval do sání , se ve válcích stane pára . Při volnoběhu je otevřenej EGR ventil , takže se pára bude přes EGR ventil zpětně nasávat do motoru a bude čistit ventily a kanály .
Co si o tomto způsobu myslíte ?
Napadl mě ještě jeden způsob , jak vyčistit sací kanály a ventily . Vyrobit přírubu na sací kanál ( jeden ) , do této příruby vyvrtat dva otvory. Do jednoho otvoru přiletovat trubičku tak , aby se její konec dostal co nejblíž k ventilovýmu sedlu . Do druhé díry naletovat druhou trubičku - vratnou .
Čistilo by se vždy po jednom ventilu / kanálu . Motor natočit tak , aby byl čištěný ventil zavřený . Na přírubu napojit nádobku s čerpadýlkem tak , aby čistící roztok vytíkal delší trubičkou k ventilu a druho trubičkou se vracel do nádržky . A nechat roztok cirkulovat . . .
Tento druhej způsob mi přijde šetrnější vůči motoru , ale poněkud pracnější
Díky za trpělivost při čtení a názory Pavel.
Bohužel díky EGR ventilu je dost zanesený sání . Na TDi sem to čistil mechanicky po rozebrání a všude bylo kolem 3mm nánosu včetně ventilů . Předpokládám , že v HDI to bude vypadat stejně

Uvažuju o čištění vodou ( párou ) a to takto:
Nejdřív sundat sací svody a mechanicky je vyčistit . Pak mechanicky vyčistit sací kanály - kam se dostanu . Zbydou pak ty nejkritičtější místa ( z hlediska zmenšení průtočnýho profilu ) a to ventily a část sacího kanálu u ventilovýho sedla. Tam se bez demontáže nedostanu , abych to mechanicky vyčistil .
Odpojil bych výfuk před katalyzátorem ( aby se nezanesl ) . Pak bych odpojil hadici do sacích svodů . Na motoru , zahřátým na provozní teplotu , běžícím na volnoběh bych pomocí rozstřikovače ( mlha ) vstřikoval destilovanou vodu do sacích svodů .
Z vodní mlhy , kterou bych vstřikoval do sání , se ve válcích stane pára . Při volnoběhu je otevřenej EGR ventil , takže se pára bude přes EGR ventil zpětně nasávat do motoru a bude čistit ventily a kanály .
Co si o tomto způsobu myslíte ?
Napadl mě ještě jeden způsob , jak vyčistit sací kanály a ventily . Vyrobit přírubu na sací kanál ( jeden ) , do této příruby vyvrtat dva otvory. Do jednoho otvoru přiletovat trubičku tak , aby se její konec dostal co nejblíž k ventilovýmu sedlu . Do druhé díry naletovat druhou trubičku - vratnou .
Čistilo by se vždy po jednom ventilu / kanálu . Motor natočit tak , aby byl čištěný ventil zavřený . Na přírubu napojit nádobku s čerpadýlkem tak , aby čistící roztok vytíkal delší trubičkou k ventilu a druho trubičkou se vracel do nádržky . A nechat roztok cirkulovat . . .
Tento druhej způsob mi přijde šetrnější vůči motoru , ale poněkud pracnější
Díky za trpělivost při čtení a názory Pavel.
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 05 říj 2006, 16:28
- Bydliště: Ružomberok / SK
- Kontaktovat uživatele:
- lucky.jack
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 30 led 2010, 16:49
- Bydliště: Hradec Králové
Já na jednorázový vyčištění používám http://obchod.top-oil.cz/detail841/naft ... l-clean-up (mám to z práce na babku
) a na dlohodobý čištění VIF http://www.41.cz/vif/katalog_view.php?pid=9&show=list. Je to jednožnačný vítěz testu aditiv do nafty a na foru je taky doporučovanej 


Není nad mechanickou očistu...jezdit dokud to půjde,pak to rozebrat a vyčistit....Je paradoxní,že pravidelná dekarbonizace se prováděla v první třetině 20.století....Pak to nebylo třeba...a dnes,v době kosmických olejů a elektronické regulace téměř všeho na motoru je třeba se vrátit do 20.let....
Když jsem dělal pořádný přímý vstřik...T 138 atd. nebylo to třeba...ssání a ostatní partie byly čisté....Ona je účinnost a účinnost...a to se do motoru lila sračka M6 AD...Kde je asi problém....? Je mnoho cest k úspěchu,ale vždy to není ta nejtěžší cesta....

nepropadat panice...