Zaslepenie EGR (navod)

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

no jestli ono není jednodušší vzít kabel, stáhnout firmware, upravit a nahrát ho z5...ale to by nebyla ta správná legrace,že? proč tu nikdo nepíše, že mu kvůli téhle super záslepce odešlo turbo?? to si tu závadu s tímhle nikdo nespojuje?
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

HanZ píše:no jestli ono není jednodušší vzít kabel, stáhnout firmware, upravit a nahrát ho z5...ale to by nebyla ta správná legrace,že? proč tu nikdo nepíše, že mu kvůli téhle super záslepce odešlo turbo?? to si tu závadu s tímhle nikdo nespojuje?
Povídej jakej má záslepka vliv na odchod turba!! To si poslechnu............
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

V normálním provozu žádný, v nouzové situaci velký. Nastuduj si něco o turbodmychadle třebas zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo , pak si nastuduj něco o výfukovém potrubí a taky o EGR. Třebas ti to dojde.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Hanzi, mohl bys nám prosím popsat, o jakých nouzových situacích mluvíš ?Opravdu bych se rád poučil, neber toto prosím jako ironii ale jako faktickou poznámku pro věci neznalé. Měl jsem vždy za to, že EGR je jen ekologická potřeba pro omezení tvorby NOx

http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od 100kurev »

toto prosím jako ironii ale jako faktickou poznámku pro věci neznalé
A co starý turbomotory bez EGR? Tam se měnilo turbo dvakrát do roka do doby, než tam dali EGR?
Lepší se zeptat než něco po....
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

HanZi mohl bys nám to prosím upřesnit? Jakou myslíš nouzovou situaci?
Mělo by být i jedno, pokud odpojíš hadičku nebo dáš záslepku a nebo vypneš jen egr v softu ne? Tak jako tak zrušíš funkci.. a jde v některých režimech víc výf. plynů na turbínu...
Neber to jako rýpání, zajímá mě co jsi napsal a rád bych se dozvěděl víc a zas si o něco rozšířil obzor :)
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

Sorry pánové, já Vám to moc nevysvětlím, jelikož si nepamatuji přesně, jak mi to kolega říkal. Ten ladí motory do dob šroubováku a povídal dost přesvědčivě o odpouštění přetlaku, konstrukci potrubí a o tom, že ikdyž je EGR vyřazen přes SW, je na 20% otevřen. K úplnému zavření dochází pouze při přidání záslepky, která narušuje původní konstrukci potrubí, do kterého turbína odfukuje. Krizovou situací se rozumí přetlak na turbíně a nedostatek "prostoru" kam odpustit. Co s tím má co společného EGR ví jen pan inženýr, kterej to navrhoval.

Doby kdy nebylo EGR jsou jasný a konstrukce s tím počítala. Nyní konstrukce prostě počítá s EGR a ne s kusem plechu!!

Ale je to prostě každého věc, ať si dělá co chce...někdo dává plechy kam nemá, někdo prozměnu nedává pojistky na napájecí kabely...opravdu každého věc, nikomu do toho kecat nechci, natož někoho přesvědčovat o věcech z praxe.

PS.: Já jsem přes elektroniku, ne mechaniku. Takže na vysvětlování mechaniky opravdu nejsem ten pravej.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

při přidání záslepky, která narušuje původní konstrukci potrubí, do kterého turbína odfukuje
Tohle je i na mne moc. Jak může turbína odfukovat do AGR, když je až za AGR ventilem. Taky nechápu, co by mělo turbínu poškodit. Jedině vysoké otáčky při totálním selhání regulace, ale tahle situace by teoreticky mohla nastat při plném výkonu, kdy AGR je stejně mimo funkci a tím pádem nemůže nic ovlivnit. Musela by být jestě splněna podmínka na straně dmychadla vypadlá zátěž (díra v sání). Pokud je vedení od turbíny do sacího kanálu v pořádku, tak odpor v sání nedovolí turbíně nekontrolané přetočení.
Ještě technická poznámka: Pokud softwarová úprava nechá AGR ventil na 20% otevřen, ta se bude sání vesele zasírat a jsou to vyhozené rupie.
Trvám na sloganu:
"Co Ti ten motor udělal, že ho krmíš jeho vlastním smradem?"
Zahlušit, a pokud hází chybu, tak SW upravit.
Větší výkon, menší spotřeba a čisté sání.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

HanZ píše:Sorry pánové, já Vám to moc nevysvětlím, jelikož si nepamatuji přesně, jak mi to kolega říkal. Ten ladí motory do dob šroubováku a povídal dost přesvědčivě o odpouštění přetlaku, konstrukci potrubí a o tom, že ikdyž je EGR vyřazen přes SW, je na 20% otevřen. K úplnému zavření dochází pouze při přidání záslepky, která narušuje původní konstrukci potrubí, do kterého turbína odfukuje. Krizovou situací se rozumí přetlak na turbíně a nedostatek "prostoru" kam odpustit. Co s tím má co společného EGR ví jen pan inženýr, kterej to navrhoval.

Doby kdy nebylo EGR jsou jasný a konstrukce s tím počítala. Nyní konstrukce prostě počítá s EGR a ne s kusem plechu!!

Ale je to prostě každého věc, ať si dělá co chce...někdo dává plechy kam nemá, někdo prozměnu nedává pojistky na napájecí kabely...opravdu každého věc, nikomu do toho kecat nechci, natož někoho přesvědčovat o věcech z praxe.

PS.: Já jsem přes elektroniku, ne mechaniku. Takže na vysvětlování mechaniky opravdu nejsem ten pravej.

zrejme nejaky "sroubovakovy odbornik" (LOL) (LOL) (LOL)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

AGR ventil neznám, bavíme se o EGR. Nikomu nic nevnucuju, ať si každej dělá co chce. Vim, že to problémy dělá a je mi šumafuk, jestli to někomu odejde, nebo ne.

20% je začátek regulace, kdy je egr podle sw uzavřen...
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

HanZ píše:AGR ventil neznám, bavíme se o EGR. Nikomu nic nevnucuju, ať si každej dělá co chce. Vim, že to problémy dělá a je mi šumafuk, jestli to někomu odejde, nebo ne.

20% je začátek regulace, kdy je egr podle sw uzavřen...
AGR (nemecky) a EGR (anglicky) a ventil pro recyrkulaci vyfukovych plynu (cesky)
nastuduj si funkci a pochopis, ze tvrdis blbiny ;)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

HanZ píše:AGR ventil neznám, bavíme se o EGR. Nikomu nic nevnucuju, ať si každej dělá co chce. Vim, že to problémy dělá a je mi šumafuk, jestli to někomu odejde, nebo ne.

20% je začátek regulace, kdy je egr podle sw uzavřen...
Jo a to "SW" omezeni na 20% je pouze prizpusobeni/omezeni VAGem, ale opravdovym omezenim v mapach ECU lze docilit uplneho odstaveni EGRu!!!
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Abgasrückführung. To je skoro všem jasné, že se dá softwarově zcela vypnout. Pokud jednotka kontroluje prostřednictvím údaje ze snímače MAF (váha vzduchu) jeho činnost, tak jiná možnost vypnutí neexistuje, protože použitím záslepky se navodí nouzový režim. Softwarově vypnout je nákladnější, než kus plechu pod přírubu. V případě, že odejde vlastní těleso ventilu, tak bych místo investice do nového volil SW vypnutí.
Na štěstí už výrobci tento vynálaz přestávají montovat a asi vědí proč. A to je dobrá zpráva.

A hlavně nestrašit neznalé, že jim po použití záhlušky odejde turbodmychadlo!
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

2 Origoš: jasný, nechci nikoho strašit, ale ta možnost tu prostě je, to mi nikdo nevymluví. Nehodlám to rozebírat a ani na to nebudu reagovat, ale proč by asitak ECU reagovala na zaslepení nouzákem! Dobrá zpráva to je.

2jaykay1: víš co mi můžeš? nemáš tucha o kom mluvíš, v evropském světě motorů a to nejen plechovek, ale i lodí a letadel je to uznávaný odborník...

2jaykay2: Díky za lekci z lingvistiky :D

2jaykay3: SW vypnutí je SW vypnutí. Na mé jednotce se chová tak, že je téměř nadoraz zavřený (je tam malinká mezírka, rozhodně ne 20% díra) a vag v měřenejch hodnotách hlásí 20%, tak nevim.

Takže definitivně naposled: dělejte si co chcete, dlabu na vás (wallbash)
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

HanZ píše:ale proč by asitak ECU reagovala na zaslepení nouzákem!
ze by kvuli ekologii?
btw po zaslepeni to do nouzaku nepada (alespon na EDC15 na kterych jsem to mel), jestli myslis chybu a kontrolku, tak to neni nouzak
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“