Aditiva
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Asi ti nezbyde nic jiného než experimentovat. Vliv na rychlost ohřevu to určitě mít bude, ale ve všech manuálech moderních aut píšou, že se to tam dávat nemá. Já mám taky nárust spotřeby, ale přikládám ho spíš vedlejším vlivům mrazu. Jednak auto nastaruju hned, když k němu přijdu. Tzn., ještě dřív než do něj něco nakládám. A ono pak třeba taky 10min vrčí na místě a žere. Taky je jasný, že kvůli sněhu na silnicích se brutálně zvýšil odpor kol, do toho zbytečné prokluzy, rakev na střeše a nárust spotřeby je na světě.
Musim souhlasit, že kvalita nafty od OMV (Německo) je určitě jiná jak u nás. Tento víkend cesta Praha - Dortmund a Dortmund - Praha. V praze natankováno u OMV do plna od rezervy plus VIF. Cesta 690km při teplotě průměr -9C ukazoval PP 140km dojezd. Rychlost tempomat 130km tacho. Zpateční cesta tankováno u OMV (bez VIFu že to vyzkouším jestli je natom něco poznat že je kvatlinější)opět rezerva do plna. A při dojezdu domu stejný kilometry max. teplejší počasí o 3C ukazoval dojezd 22Okm. Jinak stejný dotank jak v Praze tak Dormund. Praha 36.7L a Dortmund 37.1L. Toď můj poznatek.Biimbo píše:Dneska u nás ve firmě byl zástupce OMV z Rakous a povídal, že arktickou naftu nedoporučuje dál aditivovat. Že se tím rozhodí receptura, kterou oni tak pracně vyvíjí a může se tím na úkor lepší mrazuvzdornosti snížit mazivost, která může poškodit palivovou soustavu. Že to není jako se sirupem, když ho do skleničky dáte víc, tak je chutnější a lepší. Prý i když arktická nafta zbělá, je pořád filtrovatelná podle normy a auto na ní jede. Největší problémy jsou s naftou od Prahy výš, kam se zaváží z Litvínova a Kralup, kde neumí udělat (nebo možná nechtějí) arktickou. Možná z důvodu že už je vlastní Polský majitel..
Nevím co je na tom pravdy, ale je pravda že za 5 let , co k nám zaváží (každých 14 dní = 12000 litrů), nebyl problém se zamrzáním,ani vstřikovací soustavou jak bagrů, osobáků, náklaďáků a to i commonrailů. Sice i tak pociťuju při natantkování v zahraničí rozdíl jak ve spotřebě, výkonu, ale asi něco pravdy na jeho proslovu bude.
Tak a teď do mě
F1 1.9Sdi r.v.02 405000km, spolehlivý pracant
Mám dotaz na kombinaci aditiv. Mám odjeto půlku nádrže s Castrolem TDA, takže půlka tam je. Potřebuju dotankovat a zajímá mě, jestli tam můžu nalejt jiný aditivum, zda to nebude vadit, děkuju.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Polystyren a alobal na chladič dávali naši taťkové. Zkus tohle, mají i na všechny druhy škodovek:http://www.autodoplnky-obchod.cz/zimni- ... adice.htmlPacey píše:A co clona na chladiči, jak moc velkej má vliv v těchhle arktidách? Sorry, že off topic, ale zajímalo by mě to...
já mám nejlepší zkušenost. jo a zkus taky prvních pár kilometrů netopit a vypnout větráky, uvidíš jak teplota poletí nahoru rychleji. už to tu někdo radil, vyzkoušel jsem, doporučuji
VW Passat Variant GT 1,9TDi 4motion 96kw 310nm, chip 122kW 370nm, sani KN, organika, aditivum VIF, r.v.2004, 510000km
- octaviajedna
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 355
- Registrován: 14 říj 2011, 01:29
- Bydliště: Vysočina
pěkný ale doporučuji hlídat častěji teplotu !bean69 píše:Polystyren a alobal na chladič dávali naši taťkové. Zkus tohle, mají i na všechny druhy škodovek:http://www.autodoplnky-obchod.cz/zimni- ... adice.htmlPacey píše:A co clona na chladiči, jak moc velkej má vliv v těchhle arktidách? Sorry, že off topic, ale zajímalo by mě to...
já mám nejlepší zkušenost. jo a zkus taky prvních pár kilometrů netopit a vypnout větráky, uvidíš jak teplota poletí nahoru rychleji. už to tu někdo radil, vyzkoušel jsem, doporučuji
O1 1.9 tdi 81kW ASV