Co způsobuje zanášení vnitřku turba?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dnes jsem se dočetl na škodaforum o čištění turba bez rozebrání, nevím co si mám o tomto postupu myslet, proto příspěvek s dovolením budu sdílet a byl bych rád za nějaký názor.:
Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.
Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C
Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1
Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000
Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.
Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.
Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.
Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.
V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.
Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.
Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.
Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.
Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a
můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.
Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.
Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C
Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1
Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000
Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.
Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.
Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.
Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.
V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.
Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.
Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.
Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.
Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a
můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.
a jaky je rozdil ve spalinach a spalinach ktery jeste jednou spalis? ja sice nejsem chemik, ale myslim ze zadnyprowmen píše:Čtu že tady všichni píšou o zaslepeném EGR jakoby to mělo nějak omezit zasírání turba ale je to přece naopak. Při zaslepeném EGR do turba letí celý množství spalin, když je EGR on tak se část ještě jednou přepálí a pak jde teprve doturba. Tzn. že pro omezení zasírání turba je jepší Egr ON. Mimo jiné EGR se stejně ve vyšších ot. zavře a ten bordel tam jde všechen. Je to tak ne?
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
-
Janosik93
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 684
- Registrován: 10 úno 2009, 06:17
- Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
prowmen:
chcem vidieť, ako vyčistí toto
http://powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=8&t=172&start=45
predposledné dva príspevky
chcem vidieť, ako vyčistí toto
http://powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=8&t=172&start=45
predposledné dva príspevky
už sem to psal koupil sem 20ks podložek za 12kč u fy.Pematex
http://www.pematex.cz/
http://www.pematex.cz/
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Nemají z nerezu. Pouze ocelové a vnější průměr 8mm.p.s. píše:už sem to psal koupil sem 20ks podložek za 12kč u fy.Pematex
http://www.pematex.cz/
Zdravím, jak jsem si pročetl toto fórum, tak rozebrání a vypodložení turba není pro úplné amatéry. Chtěl jsem se zeptat, jestli by mi s tím někdo Plzeňska nebo lépe z Klatovska nepomohl. Turbo bylo čištěno u firmy http://www.turbo-cz.cz/ a po ujetí 4tis. km opět nouzák. Předtím najelo min. 60 tis. bez problémů. Mám octavii 1.9TDi, 2001, 81 kW... tel. 776765699