Renault Clio 1,5 Dci - problem se studenými starty

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
davidt
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18 úno 2012, 17:48
Odpovědi: 0

Renault Clio 1,5 Dci - problem se studenými starty

Příspěvek od davidt »

Dobrý den, ahoj,

prosím, zda se může někdo podělit se mnou o své zkušenosti.

Mám Clio Dci 48 Kw r.v. 2003. 130 000km.

Za studena motor nejde natocit, tedy toci jako blazen ale nechytne. Zadne kontrolky nesviti, pouze asi po 8 vterinach se rozviti zhaveni, a ta cervena stopka vedle. Nekdy se mi podari treba na paty pokus nastartovat. Potom auto jede normalne. Ani pri plne zatezi NEproblikne kontrolka zhaveni. Kdyz nekolik hodin stoji, opet nenastartuji :-( Za tepla nastartuji hned. Baterka nova, zkouseli jsme i pres kabely a bez efektu.

Diagnostika ukazala nizky tlak (myslím že tam bylo 50 a normal je 300).

Jezdim tri roky na Verva diesel, menili jsme palivovy filtr, vsechny zhavici svicky. Nechce se mi verit, ze by to bylo cerpadlo, to by snad delalo i nejaky bordel pri jizde ne?

Dekuji za kazdou radu ci zkusenost
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

pokud není tlak tak je k tomu nějaký důvod bud pouští vstřik do přepadu to odhalí přepadoví test nebo nedává čerpadlo u tohoto vozu je častá závada rozpadlá vačka čerpadla a následné zanešení celého sistému.
davidt
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18 úno 2012, 17:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od davidt »

Dekuji,
ale ja nerozumim tomu, proc auto po nastartovani normalne jede a to i kdyz ho podrzim např. na 4ku do 4000 otacek. Kdyby to bylo cerpadlo nebo vstrikovace, tak by se to melo při takové zátěži projevit, ne? Vim, že potom svítí kontrolka žhavení.

Navíc jsem do toho tři roky nic jineho než verva diesel nenalil, vedel jsem, že kvalitni nafta je tady potreba.

Ted pres zimu jsem tam nalil jeste aditivum, a od te doby jsem mel problem se starty. Postupne se to prodluzovalo. Vymenili jsme filtr a byl klid. Potom jsem nabral naftu (jeste jsem pridal aditium). A rano uz jsem nenatocil. Ale asi je to nahoda.

A ja blbec ten starej filtr vyhodil, mohl jsem se podivat jestli tam nejsou piliny od cerpadla :-(
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

ty piliny neuvidíš a přesto ti dokážou vstřik přicpat posiláme to na rozbor se vstřikama a podle toho se postupuje dál.Nejednoduší je udelat ten přepadoví test za studena a kontrolovat tlak v rail.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

davidt píše:Dekuji,
ale ja nerozumim tomu, proc auto po nastartovani normalne jede a to i kdyz ho podrzim např. na 4ku do 4000 otacek. Kdyby to bylo cerpadlo nebo vstrikovace, tak by se to melo při takové zátěži projevit, ne? Vim, že potom svítí kontrolka žhavení.

Navíc jsem do toho tři roky nic jineho než verva diesel nenalil, vedel jsem, že kvalitni nafta je tady potreba.

Ted pres zimu jsem tam nalil jeste aditivum, a od te doby jsem mel problem se starty. Postupne se to prodluzovalo. Vymenili jsme filtr a byl klid. Potom jsem nabral naftu (jeste jsem pridal aditium). A rano uz jsem nenatocil. Ale asi je to nahoda.

A ja blbec ten starej filtr vyhodil, mohl jsem se podivat jestli tam nejsou piliny od cerpadla :-(

Když už se motor točí, tak čerpadlo dává větší tlak a i když je, jak je u tohodle vstřikovacího systému obvyklé, jsou slabší vstřikovače, tak úbytek přes přepady se stíhá dorovnávat.
Na start jsou otáčky menší, nafta valí do přepadu a nestartuješ.

Chce to udělat kontrolu systému, jako první bych rozříznul filtr nebo otevřel hrdlo nádrže jak je sací koš, pokud tam je náplava pilin je jasno,
přepadová zkouška apod.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“