Chyba na alternátoru

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jirka156
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2009, 16:02
Bydliště: Rychnov n.Kn.

Chyba na alternátoru

Příspěvek od Jirka156 »

Zdravím. Mám v registru závad na své Ovtavii II rok 07 2,0TDI 103kW typ motoru BMM chybu P1503 Belastungssignal von Generatorkl. DF unplausibles Signal. Závada se hlásí jako trvalá, přesto jí lze smazat, ale po opětovném projetí auta se objeví v registru znovu. Tuto chybu načítám jak PDAčkem s Diag4t tak VASem. Vyměnil jsem již regulátor napětí, prošel svorkovnice a piny na altíku, za levým předním světlem, kde se napojuje e.i. alternátoru na e.i. k ř.j.motoru. Vše čisté nezoxidované. Alternátor jinak dobíjí a kontrolka dobíjení nesvítí. Není to nějaká softwarová chyba, co by šla přeflashovat?
Díky za rady.
picus16
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 17:33
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od picus16 »

měřils kolik dobíjí?Může být v pr.diodovej můstek a dává málo
picus jako Píčus
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

a signál z jednotky do altíku jde?
Jirka156
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2009, 16:02
Bydliště: Rychnov n.Kn.

Příspěvek od Jirka156 »

Měřil jsem napětí při nastartovaném motoru a zapnutých všech spotřebičích a bylo tam 14 - 14,2V.
Signál nezměřím s Diag4t. Mám tu základní verzi a na VAS bych musel zajet.
ojkos
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 23 lis 2008, 19:02

Příspěvek od ojkos »

Já bych zajel na osciloskop...napíchne ti 4 místa a během pul hodky budeš vědět na čem seš....
Jirka156
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2009, 16:02
Bydliště: Rychnov n.Kn.

Příspěvek od Jirka156 »

No budu muset. Zkusím sehnat nový altík, ale spíše bych to viděl na nějakou softwarovou chybu ř.j.motoru. Auto má najeto skutečných 90tis.km a že by už odešel diodový můstek se mi nechce věřit. To jsem měl na Zafiře B při 170tis.km a Astře G při 160tis.km.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

alternátor kdyžtak mám ale spíš bych to viděl na chybu DF signálu
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Venca1
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Odpovědi: 0
Registrován: 16 dub 2007, 19:06

Příspěvek od Venca1 »

bude v háji hnědočervený slabý drát z altíku do motorovky...
picus16
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 17:33
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od picus16 »

Jirka156 píše:No budu muset. Zkusím sehnat nový altík, ale spíše bych to viděl na nějakou softwarovou chybu ř.j.motoru. Auto má najeto skutečných 90tis.km a že by už odešel diodový můstek se mi nechce věřit. To jsem měl na Zafiře B při 170tis.km a Astře G při 160tis.km.
Pokud dává 14 jak píšeš tak je gut
picus jako Píčus
Jirka156
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2009, 16:02
Bydliště: Rychnov n.Kn.

Příspěvek od Jirka156 »

Dneska jsem na to neměl čas, ale já kabel, jak píšete, prošel od regulátoru napětí na alternátoru po svorkovnici za levým předním světlem tedy propojovačka alternátorového a cockpitového svazku. Kabely o.k., čisté nezoxidované, a piny jsem ve svorkovnicích taky napružil a stejně k ničemu. Ještě až o víkendu projdu svazek od svorkovnice za L světlem k motorovce.
Aleš
Přispěvovatel
Příspěvky: 86
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2006, 19:59

Příspěvek od Aleš »

Změř aku %.
Václav Žižka
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2007, 09:06
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Václav Žižka »

Golf Plus 1,9TDI, 2007,77kW, BXE
Jirka156
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2009, 16:02
Bydliště: Rychnov n.Kn.

Příspěvek od Jirka156 »

Zdá se vyřešeno. Dle bloku naměřených hodnot adresa 16 mi ukazoval zátěž alternátoru ne 5-95%, ale buď staticky 0% a nebo staticky 29,8%. Hodnota se prostě neměnila. Takže dneska jsme propípli kabely od počínaje regulátoru k ř.j. motoru. Ne hnědo červený, ale modro bílý. Chyba byla v nearetujícím pinu ve svorkovnici na pozici 64. Prostě tam jezdil dovnitř ven. Někdo se v tom konektoru ř.j. motoru šťoural. Opravili jsme to vypodložením aretační packy. Pak jsem v bloku pěkně sledoval, jak mi lítá hodnota zatížení altíku dle zatížení. Chyby v registru žádné. Tak snad již o.k. Tak ještě musím vyměnit tlačítka posuvu el.řidičovi sedačky a bederky, které hází chyby a bude to snad o.k. Bude zbývat poslední a tu bez výměny budíků nezvládnu. Nechal jsem si Supervagem vyčíst PIN imob. a ten mi začal hlásit chybu, že ř.j.imobilizéru vadná.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“