Zdravím všechny příznivce mastnoty v nádrži!
Nechal již někdo z Vás auto prohnat motorovou brzdou na RO a potom na naftu? Pochlubte se někdo
Při brouzdání fórem jsem zatím na tuto otázku nenarazil. Docela by mě zajímalo, jestli budou z výkonových křivek patrné nějaké výrazné rozdíly...
viděljsem křivky z brzdy traktoru na olej (nový stroj ,common rail vstřikování...) a byl tam na olej pokles asi o 10-15 % a o to samé se zvedla spotřeba.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
Mam pocit ze ale uz jen male mnozstvi nafty pridane do oleje tenhle problem pomerne uspesne resi tak 1:4 a subektivne nepoznam zadny rozdil samorejme nevim co by ukazovali valce
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/pr ... 1142743803 - legendární reportáž české televize. Trápili tam nějakýho Renaulta, v papírech měl psáno 66 kW, na volej s nim na brzdě údajně naměřili 65 kW. Podrobnosti k tomu neřekli žádný, dělali to ale snad ve spolupráci se Světem motorů, tam by se možná našlo víc.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Ale tady v tom grafu srovnávají biodiesel s naftou, ne RO s naftou, ne?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Ked zmiesam naftu s repkovo-slnecnicovym olejom z Lidlu v pomere 2 diely nafty a 1 diel oleja tak to ide prave naopak lepsie. Na skusobnom 10km stupani do kopca som bezne isiel na 4-ke a pod vrchom som musel podradit na 3, zato s tou zmesou nafty a oleja som tam vcera vybehol na 5-ke a pod vrchom som mal vzdy este nejakych 90km/h. Aj pri zrychlovani to ide subjektivne lepsie... tak neviem