Aditivum VIF a DPF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lumirb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 12 pro 2007, 11:41
Odpovědi: 0

Aditivum VIF a DPF

Příspěvek od lumirb »

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda můžu přidat do nafty VIF, když mám OII 2.0 TDI BMM s DPF? Díky.
Naposledy upravil(a) lumirb dne 08 kvě 2011, 18:14, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33713
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Aditivum a DPF

Příspěvek od slovacek.milos »

lumirb píše:Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda můžu přidat do nafty VIF, když mám OII 2.0 TDI BMM s DPF? Díky.

toš ba dej totam ;)
lumirb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 12 pro 2007, 11:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od lumirb »

Takže to tomu filtru pevných částic nevadí VIF?
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Tomu vadí v první řadě nafta (saze)... Cituji z Wikidedie:
Čím vyšší cetanové číslo palivo pro vznětové motory má, tím je kvalitnější. Motor s přímým vstřikováním v takovém případě lépe startuje, má lepší výkon, tišší a hladší chod a také výfukové plyny obsahují méně nežádoucích zplodin hoření.
A VIF cetanové číslo navyšuje. Četná diskuze o VIF např. zde http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=vif
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

kopiruji prispevek z jednoho fora, tak by me zajimal jak to tedy je, kazdy tvrdi neco jineho . dekuji



tak problem s filtrem snad vyresen.
Jak jsem zjistil a na vlastni kuzi vyzkousel,je nutne kupovat kvalitni naftu-to se tu probira stale :lol:
Avsak nejdulezitejsi pro motory s DPF je to,ze se nesmi pridavat do paliva zadne aditiva a jine zlepsovadla.Pridaval jsem totiz aditiva,ktera zlepsovala a cistila,ale zase na druhou stranu pri spalovani vznikal popel,ktery se usazoval ve filtru.Saze z nafty v pohode shorely,ale popel zustaval-vysledek,stale castejsi vypalovani filtru a dalsi trable...
Po opetovne navsteve servisu,kde mi to bylo vysvetleno konecne zasvecenym technikem,jsem natankoval naftu verva a najel uz cca 20tis.km,nepridavam zadne aditiva a interval se posunul uz na 1000km,coz oproti 350km intervalu drive je naprosto v pohode.
Jak se opet ukazalo,mene znamena nekdy vice.... :roll:

tak po dalsim mesici,kdy jezdim jen na cistou naftu od Benziny,se mi interval protahl uz na 1100km.Olej v motoru uz nestoupa a je jak ma byt.Takze-jestli mate auto s DPF filtrem,nepridavejte zadne aditiva.
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
imo17
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 17 srp 2010, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Púchov

Příspěvek od imo17 »

tak nikde neni uvedene v prispevku o aký motor sa jedná, ale čo som ja zistoval tak BLS ma interval na regeneraciu max. 400km. U iných motorov neviem, ale rad by som vedel.
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

jo jo mas pravdu mam bls a regenerace se dela kazdych 400km a ja ji jeste jednou za mesic vynutim solo, jen me zajima jak to je stim aditivem zda fakt ten filtr zasira ci ne...
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
imo17
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 17 srp 2010, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Púchov

Příspěvek od imo17 »

burek píše:jo jo mas pravdu mam bls a regenerace se dela kazdych 400km a ja ji jeste jednou za mesic vynutim solo, jen me zajima jak to je stim aditivem zda fakt ten filtr zasira ci ne...
Má význam to vynucovať solo? Dokým sa spušta regenerácia tak nevidim dovod to nutiť ešte robiť solo. Šak to je taká istá ako ju spraví auto.

Mna čo pri tomto neskutočne mooc sere tak je že mi auto pri regeneracii troška potrhava. Niekedy viac niekedy menej. Ale je to dosť cítit na chode motora. Ked som nelial VIF bolo to ešte silnejšie.(možno PLACEBO).
Teraz nabehaných 220000km a zaplnenie na 24g popolčeka.
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

kde tam zjistits na kolik g to mas zaneseny?... a kolik je max g az je plnej? vynucuji jelikoz jeszim dost i mesto...
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
imo17
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 17 srp 2010, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Púchov

Příspěvek od imo17 »

burek píše:kde tam zjistits na kolik g to mas zaneseny?... a kolik je max g az je plnej? vynucuji jelikoz jeszim dost i mesto...
kanal 75/3 zanesenie v % nie je smerodatne ako si vela ludí myslí. Je to zanesenie v % ale od poslednej regeneracie. Ked to presiahne nejakú hodnotu(neprišiel som na to akú) sa spustí regenarcia.
Smerodatný je kanal 68/2 v gramoch. Ja tam mám momentalne 23g/215000km.
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

super diky moc mrknu na to a kolik gramu je max kdyz je uplone v prdeli ?
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
imo17
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 17 srp 2010, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Púchov

Příspěvek od imo17 »

burek píše:super diky moc mrknu na to a kolik gramu je max kdyz je uplone v prdeli ?
Max. zaplnenie sa uvadza 60g. Potom sa už nedá spustit regeneracia z bezpečnostných dovodov. Potom jedine DPF von a skúsiť ho mechanicky vyčistiť
Alficek
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 08 úno 2010, 09:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Alficek »

Moc bych tomu nevěřil, že VIF apod. má vliv na životnost filtru pevných částic ...
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

nejde me o prodluzovani to asi ne ale spis o to aby jsme nezkracoval zivotnost dpf.... nekde jsem cetl ze aditivum obsahuje zeleza ktere nejsou vabne pro dpf... ale co clovek to nazor.. stale to liju a zatim nic negativniho nepozoruji..na vif najeto uz 10 tis km
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
imo17
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 17 srp 2010, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Púchov

Příspěvek od imo17 »

tak to ja na VIF 40 000km ale či tomu prospieva alebo nie neviem.
Zatial s DPF problem neni, akurat ten zvlastny chod motora pri regeneracii.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“