Mondeo MK IV "Engine malfunction"
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mondeo MK IV "Engine malfunction"
Ahoj, pošlu sem přepis problému z Ford fóra, kde se nikdo s radou neozval. Vím, že na dálku to asi bude křišťálová koule, ale jsem bezradný...
Jedná se o 2,0TDCI 103kW, najeto 28 000km, v záruce, ale servis už taky nějak neví
"Mám problém, asi před týdnem se mi zničehonic v mírném stupání na šestku při rychlosti 110km/h rozsvítilo Engine malfunction a motor spadl do nouzáku. Po odstavení a asi 3 min čekání hláška zmizí a jede se dál. V servise diagnostika ukázala na spojitost s váhou vzduchu a tu v záruce vyměnili. Bohužel se to opakuje...
Nejčastěji k tomu dochází při mírné zátěži na IV, V, VI a ustálených otáčkách kolem 2000 rpm. Subjektivně na motoru nepozoruju změnu. Najeto 28 tkm. Nemáte někdo tip čím by to mohlo být? (Shodou okolností se to stalo po tom co jsem začal čerpat OMV Maxxmotion, ale tomu bych váhu nepřikládal).
EDIT: Tak po další návštěvě servisu jsem objednán na kontrolu kabeláže (svazku) od váhy do ŘJ. Prý občas bývá problém se solí v zimě. Technik je podle diagnostiky přesvědčený, že závada je v komunikací mezi váhou vzduchu a ŘJ.
Pokračování mého problému:
- výměna váhy vzduchu
- kontrola kabeláže od váhy do ŘJ (LP podběh)
Nic se nezměnilo, každou chvíli to padá do nouzáku a motor chytil jiný zvuk. Je to jako nakřáplý výfuk, jde to slyšet ze zadní části auta ale jen při jízdě, kupodivu i při brzdění motorem. Výfuk pochopitelně je OK. Navíc v prostoru motoru pořád jakoby bzučel nějaký elektromotorek (myslel jsem si, že běží ventilátor, ale ten to není). Mám podezření na přicpaný DPF, ale to by zase diagnostika měla odhalit...
V servise si zase myslí, že by to mohl být EGR, ale řeší jak ho objednat, protože co neukáže diagnostika, to objednat nejde...
Jsem už rozčarovaný, auto je už přes měsíc rozhašené, navíc mi to padlo i při předjíždění (vytočená III).
EDIT:
navíc po vypnutí motoru je slyšet z motorového prostoru asi 4x po sobě v rytmu jedné vteřiny jakoby přečerpávání/nasávání/odvzdušňování nějaké kapaliny".
Díky za každou radu.
Jedná se o 2,0TDCI 103kW, najeto 28 000km, v záruce, ale servis už taky nějak neví
"Mám problém, asi před týdnem se mi zničehonic v mírném stupání na šestku při rychlosti 110km/h rozsvítilo Engine malfunction a motor spadl do nouzáku. Po odstavení a asi 3 min čekání hláška zmizí a jede se dál. V servise diagnostika ukázala na spojitost s váhou vzduchu a tu v záruce vyměnili. Bohužel se to opakuje...
Nejčastěji k tomu dochází při mírné zátěži na IV, V, VI a ustálených otáčkách kolem 2000 rpm. Subjektivně na motoru nepozoruju změnu. Najeto 28 tkm. Nemáte někdo tip čím by to mohlo být? (Shodou okolností se to stalo po tom co jsem začal čerpat OMV Maxxmotion, ale tomu bych váhu nepřikládal).
EDIT: Tak po další návštěvě servisu jsem objednán na kontrolu kabeláže (svazku) od váhy do ŘJ. Prý občas bývá problém se solí v zimě. Technik je podle diagnostiky přesvědčený, že závada je v komunikací mezi váhou vzduchu a ŘJ.
Pokračování mého problému:
- výměna váhy vzduchu
- kontrola kabeláže od váhy do ŘJ (LP podběh)
Nic se nezměnilo, každou chvíli to padá do nouzáku a motor chytil jiný zvuk. Je to jako nakřáplý výfuk, jde to slyšet ze zadní části auta ale jen při jízdě, kupodivu i při brzdění motorem. Výfuk pochopitelně je OK. Navíc v prostoru motoru pořád jakoby bzučel nějaký elektromotorek (myslel jsem si, že běží ventilátor, ale ten to není). Mám podezření na přicpaný DPF, ale to by zase diagnostika měla odhalit...
V servise si zase myslí, že by to mohl být EGR, ale řeší jak ho objednat, protože co neukáže diagnostika, to objednat nejde...
Jsem už rozčarovaný, auto je už přes měsíc rozhašené, navíc mi to padlo i při předjíždění (vytočená III).
EDIT:
navíc po vypnutí motoru je slyšet z motorového prostoru asi 4x po sobě v rytmu jedné vteřiny jakoby přečerpávání/nasávání/odvzdušňování nějaké kapaliny".
Díky za každou radu.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Rada to v podstatě neni, za to se už dopředu omlouvám, ale já osobně bych udělal jediné - vzal auto, veškeré podklady k němu, dal bych jim to na přepážce se slovy ve stylu "takový krám si strčte doprdele" A nechal bych si vyplatit prachy. Toto už je do nebe volající! Jak nejde objednat to co neni na diagnostice? Kde to sakra sme? Tebe jako zákazníka to nemusí vůbec zajímat, oni jsou tam od toho aby auta v záruce prostě opravili a hotovo! To je teda jednání, tfuj! Ty jsi nový, první majitel, auto ještě v podstatě neni ani zajeté a ty si musíš závadu nakonec vyřešit sám takto sháněním informací všude možně na netu, místo toho aby tento problém vyřešili "řádně vzdělaní a vyškolení" pracovníci?! No to je teda úroveň...
Toto přesně je jeden z důvodů, proč mám radši x let staré sráče ve kterých se aspoň trochu vyznám. Nemusí mně je servisovat aspoň tyto hovada, které akorát slovu automechanik dělají ostudu
Jo a omlouvám se za můj duševní výlev, snad to všichni pochopí
Toto přesně je jeden z důvodů, proč mám radši x let staré sráče ve kterých se aspoň trochu vyznám. Nemusí mně je servisovat aspoň tyto hovada, které akorát slovu automechanik dělají ostudu

Jo a omlouvám se za můj duševní výlev, snad to všichni pochopí

geo: to je dobrej tip
No v servise jsem to měl, kromě toho, že jsme nikam nepokročili, mi poškodili lak v myčce, takže je to na rozleštění. Škodní událost sepsána...
Taky bych raději starou chrochtu O1, jenže rezla
Diagnostik mi říkal, že mimo uvedené závady mu to nenáčítá záložní data ŘJ přístrojové desky. Na to mi garážmistr řekl, že je to neaktuálním SW diagnostiky... Taky po záruce se značkáčema končím, garančky (olej, filtry...) jsem si dělal vždycky sám.

No v servise jsem to měl, kromě toho, že jsme nikam nepokročili, mi poškodili lak v myčce, takže je to na rozleštění. Škodní událost sepsána...
Taky bych raději starou chrochtu O1, jenže rezla

Diagnostik mi říkal, že mimo uvedené závady mu to nenáčítá záložní data ŘJ přístrojové desky. Na to mi garážmistr řekl, že je to neaktuálním SW diagnostiky... Taky po záruce se značkáčema končím, garančky (olej, filtry...) jsem si dělal vždycky sám.

Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
VYŘEŠENO: Prasklá hadice za turbem, hned za sponou, takže šla provizorně zkrátit než objednají novou. Změna servisu znamenala lokalizaci problému do 30 minut...
Měli diagnostiku zapojenou za jízdy a i poslechem slyšeli syčet luft, což mě nepřišlo...
Auto líp táhne a spadla spotřeba, až jsem čuměl. Zpátečních 60 km po okreskách a občas jsem to vytočil = 5,3l/100km.
Měli diagnostiku zapojenou za jízdy a i poslechem slyšeli syčet luft, což mě nepřišlo...
Auto líp táhne a spadla spotřeba, až jsem čuměl. Zpátečních 60 km po okreskách a občas jsem to vytočil = 5,3l/100km.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
obávám se, že toto nedokáže nahlásit žádná diagnostika, poněvadž tlak v sání je pokaždé i ve stejných otáčkách proměnný, takže tuto závadu by asi nenahlásila. Maximálně může možná nahlásit vadné čidlo tlaku, jehož závadu by teoreticky mohlo odhalit třeba podle odporu nebo tak.
Je to jenom moje teorie
Je to jenom moje teorie

Počkej, ale ty jako myslíš teda live data obashující přesné a aktuální hodnoty tlaku v sání, ne?dodi911 píše:Vypise to v podstate plniaci tlak turba, ale zalezi aj na tom ako nakladas autu a aky velky je unik. Niekedy Maf, niekedy tlak.
No já jsem spíš myslel to, že ecu jaksi nemůže napsat chybu nedostatečný tlak v sání z důvodů, které jsem napsal v mém předposledním příspěvku. Podle mého teda
Jinak samozřejmě hédnoty tlaku jdu z diagnostiky vyčíst, to je jasné. To dokáže snad každá diagnostika