Mondeo MK IV "Engine malfunction"

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Mondeo MK IV "Engine malfunction"

Příspěvek od rousini »

Ahoj, pošlu sem přepis problému z Ford fóra, kde se nikdo s radou neozval. Vím, že na dálku to asi bude křišťálová koule, ale jsem bezradný...

Jedná se o 2,0TDCI 103kW, najeto 28 000km, v záruce, ale servis už taky nějak neví

"Mám problém, asi před týdnem se mi zničehonic v mírném stupání na šestku při rychlosti 110km/h rozsvítilo Engine malfunction a motor spadl do nouzáku. Po odstavení a asi 3 min čekání hláška zmizí a jede se dál. V servise diagnostika ukázala na spojitost s váhou vzduchu a tu v záruce vyměnili. Bohužel se to opakuje...
Nejčastěji k tomu dochází při mírné zátěži na IV, V, VI a ustálených otáčkách kolem 2000 rpm. Subjektivně na motoru nepozoruju změnu. Najeto 28 tkm. Nemáte někdo tip čím by to mohlo být? (Shodou okolností se to stalo po tom co jsem začal čerpat OMV Maxxmotion, ale tomu bych váhu nepřikládal).
EDIT: Tak po další návštěvě servisu jsem objednán na kontrolu kabeláže (svazku) od váhy do ŘJ. Prý občas bývá problém se solí v zimě. Technik je podle diagnostiky přesvědčený, že závada je v komunikací mezi váhou vzduchu a ŘJ.

Pokračování mého problému:
- výměna váhy vzduchu
- kontrola kabeláže od váhy do ŘJ (LP podběh)
Nic se nezměnilo, každou chvíli to padá do nouzáku a motor chytil jiný zvuk. Je to jako nakřáplý výfuk, jde to slyšet ze zadní části auta ale jen při jízdě, kupodivu i při brzdění motorem. Výfuk pochopitelně je OK. Navíc v prostoru motoru pořád jakoby bzučel nějaký elektromotorek (myslel jsem si, že běží ventilátor, ale ten to není). Mám podezření na přicpaný DPF, ale to by zase diagnostika měla odhalit...
V servise si zase myslí, že by to mohl být EGR, ale řeší jak ho objednat, protože co neukáže diagnostika, to objednat nejde...
Jsem už rozčarovaný, auto je už přes měsíc rozhašené, navíc mi to padlo i při předjíždění (vytočená III).
EDIT:
navíc po vypnutí motoru je slyšet z motorového prostoru asi 4x po sobě v rytmu jedné vteřiny jakoby přečerpávání/nasávání/odvzdušňování nějaké kapaliny".

Díky za každou radu.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Rada to v podstatě neni, za to se už dopředu omlouvám, ale já osobně bych udělal jediné - vzal auto, veškeré podklady k němu, dal bych jim to na přepážce se slovy ve stylu "takový krám si strčte doprdele" A nechal bych si vyplatit prachy. Toto už je do nebe volající! Jak nejde objednat to co neni na diagnostice? Kde to sakra sme? Tebe jako zákazníka to nemusí vůbec zajímat, oni jsou tam od toho aby auta v záruce prostě opravili a hotovo! To je teda jednání, tfuj! Ty jsi nový, první majitel, auto ještě v podstatě neni ani zajeté a ty si musíš závadu nakonec vyřešit sám takto sháněním informací všude možně na netu, místo toho aby tento problém vyřešili "řádně vzdělaní a vyškolení" pracovníci?! No to je teda úroveň...


Toto přesně je jeden z důvodů, proč mám radši x let staré sráče ve kterých se aspoň trochu vyznám. Nemusí mně je servisovat aspoň tyto hovada, které akorát slovu automechanik dělají ostudu :roll:


Jo a omlouvám se za můj duševní výlev, snad to všichni pochopí ;)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

odjed ze servisu odpoj egr kus to projed než se to rozsvítí zapoj a vrat se že to svítí a egr máš novej.Dělej to jako oni.
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

geo: to je dobrej tip (LOL)
No v servise jsem to měl, kromě toho, že jsme nikam nepokročili, mi poškodili lak v myčce, takže je to na rozleštění. Škodní událost sepsána...
Taky bych raději starou chrochtu O1, jenže rezla :o
Diagnostik mi říkal, že mimo uvedené závady mu to nenáčítá záložní data ŘJ přístrojové desky. Na to mi garážmistr řekl, že je to neaktuálním SW diagnostiky... Taky po záruce se značkáčema končím, garančky (olej, filtry...) jsem si dělal vždycky sám. (wallbash)
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

A tu kabelaz len prezvonili, alebo merali ohmicky? Co presne to pisalo? To ze vypisuje vahu nemusi byt o vahe, staci unik vzduchu, alebo falosny vzduch zanou. Inak merane hodnoty pocas jazdi by pomohli tiez.
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Este pozri ci nedymi extremne do cierna, ked mu slapnes plyn.
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

VYŘEŠENO: Prasklá hadice za turbem, hned za sponou, takže šla provizorně zkrátit než objednají novou. Změna servisu znamenala lokalizaci problému do 30 minut...
Měli diagnostiku zapojenou za jízdy a i poslechem slyšeli syčet luft, což mě nepřišlo...
Auto líp táhne a spadla spotřeba, až jsem čuměl. Zpátečních 60 km po okreskách a občas jsem to vytočil = 5,3l/100km.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

No vidis, dost casta zavada 8)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20369
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

není servis jako servis, všude je pár šikovných kluků ale hlavně spousta patlalů kteří uměj max. vyčíst závady a vymazat je...
na druhou stranu prasklý hadice na turbo by si všimnout mohli
tak hlavně že se zadřilo vyřešit
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

preco nepisalo na diag nedosiahnuty tlak alebo nieco take?
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

obávám se, že toto nedokáže nahlásit žádná diagnostika, poněvadž tlak v sání je pokaždé i ve stejných otáčkách proměnný, takže tuto závadu by asi nenahlásila. Maximálně může možná nahlásit vadné čidlo tlaku, jehož závadu by teoreticky mohlo odhalit třeba podle odporu nebo tak.

Je to jenom moje teorie ;)
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Vypise to v podstate plniaci tlak turba, ale zalezi aj na tom ako nakladas autu a aky velky je unik. Niekedy Maf, niekedy tlak.
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

dodi911 píše:Vypise to v podstate plniaci tlak turba, ale zalezi aj na tom ako nakladas autu a aky velky je unik. Niekedy Maf, niekedy tlak.
Počkej, ale ty jako myslíš teda live data obashující přesné a aktuální hodnoty tlaku v sání, ne?

No já jsem spíš myslel to, že ecu jaksi nemůže napsat chybu nedostatečný tlak v sání z důvodů, které jsem napsal v mém předposledním příspěvku. Podle mého teda

Jinak samozřejmě hédnoty tlaku jdu z diagnostiky vyčíst, to je jasné. To dokáže snad každá diagnostika
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Jurki pisal, ze ako je mozne, ze to nevypise diag, plniaci tlak a podobne. Pisem , ze vypise bud maf, alebo tlak, ale pokial je hodnota mimo tolerancii. Pokial sa neslape prilis na plyn, popripade je unik mensi a hodnoty su cca v tolerancii s hodnotami rj tak nevypise nic.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ano je tam aktualny tlak a potom pozadovany rj ale asi bola ozaj mala ta diera :?
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Odpovědět

Zpět na „Ford“