první kontakty s TDI (i TDI clubem)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

první kontakty s TDI (i TDI clubem)

Příspěvek od Pavel další »

Mám asi 10dní O1 TDI 66kW AGR, turbo dle štítku KKK. Přijde doba, kdy budu odvážnější a začnu se v tom vrtat jako v předchozích vozech, ale zatím mne zkuste částečně vzdělat. Třeba turbo KKK - je s obtokem či naklápěčka ? Co specifikujete jako vadné, když už jsem zažil stav, že mi při zátahu upadl výkon a jelo to dál jakoby bez turba, po nastartování opět OK ? kamarád mi po diagnostice sdělil chybu "plnící tlak turba".
Vím, že toto je snad nejčastější téma v diskusi, ale málokdy diskuse končí jasným sdělením, např. OPRAVENO -chyba ta a ta.
díky od nováčka.
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

KKK dělá jak obtokový turba tak i s variabilními lopatkami....to samý i Garrett....
ta závada na co se ptáš, je nouzový režim kvůli zatuhlým lopatkám, pomůže vyčistit turbo nebo nový...
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Máš tam turbo 100% s obtokem, tvoje závada bude nejspíš N75, nebo zpuchřelé hadičky.
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

podla mna sa do 66 KW verzii nedavalo turbo s variabilnymi lopatkami,pokial ho už niekto nevymenil... :?
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

cupra píše:podla mna sa do 66 KW verzii nedavalo turbo s variabilnymi lopatkami,pokial ho už niekto nevymenil... :?
ale dávalo,taky sem tomu nevěřil,když sem to slyšel poprvé...
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jestli se nepletu tak do Octy někdy od let 2001 a do Golfů od roku 1998.
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

váha píše:
cupra píše:podla mna sa do 66 KW verzii nedavalo turbo s variabilnymi lopatkami,pokial ho už niekto nevymenil... :?
ale dávalo,taky sem tomu nevěřil,když sem to slyšel poprvé...
Presne tak davalo sa ja mam vo svojom GIV r.v. 2001 motor 66kw s oznacenim ALH a ten ma naklapacie lopatky, mal som aj Cordobu r.v 2002 a tiez mala motor 66kw ALH takze urcite naklapacie lopa ;) tky
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nebo v Passataech B5 je motor AHU 66kw s obtokovou regulací a AHH 66kw s VTG.
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

abych ukončil debatu o typu turba : 038 145 701D KKK, dle Andre je 100% obtok. závada se mi neprojevuje pravidelně, včera 2x test do kopce skoro 4000ot - a nic. Myslím, že když se rozhodnu vyměnit N75 neudělám špatně.
Mj.,mám k němu načatou odřenou hadičku. Co může být následkem - propouštění nebo přisávání ? A následkem tohoto ?
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

hm kdyz je to hadicka tak se to vetsinou projevuje porad a n75 se pridira postupne,proto nejspis ti obcas taha ,obcas ne
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Je výměna N75 spojena s nějakým následným seřizováním, laděním, nebo jsou parametry přesné, že se jen vymění kus za kus (přesazení konektoru a tří hadiček)?
Ta přidřená hadice je ze strany, kde je sama (z protější strany jsou hadičky dvě, po 90st.), vede někam dolů, neví zatím kam, vzdělejte mě prosím.Díky.
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Zvedám diskusi v tématu. Při obdobných problémech s padáním výkonu je v ostatních diskusích jako 1. varianta možné závady uváděno přidřené táhlo naklápění lopatek. Co je adekvátní tomuto mechanismu u nás - "obtokářů"? právě ten obtok? - opravte mě, jestli to nechápu. co je tedy na 1.místě jako možná vada v našem případě ? ucpaná nebo prasklá hadice ? která to je ? ta vycházející zpod vstupu do turba (opletená pr. asi 7,5mm ? vede do N75 ? SOS Andre, Huml atd.
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Rapet
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 16 led 2007, 16:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Rapet »

ak by bolo treba ventil N75 mám úplne nový - nepoužitý
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

hm

Příspěvek od Jirass »

Zrovna N75 bych koupil, ale do Trenčína nepojedu. :( Do Prahy náhodou nejezdíš ;)
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Dobrali jsme se snad závěru v SZ s Humlem a Andrem. Zveřejňuju i pro ostatní. :

Zvedám diskusi v tématu"První kontakt s TDi" z minulého týdne. Při obdobných problémech s padáním výkonu je v ostatních diskusích jako 1. varianta možné závady uváděno přidřené táhlo naklápění lopatek. Co je adekvátní tomuto mechanismu u nás - "obtokářů"? právě ten obtok? - opravte mě, jestli to nechápu. co je tedy na 1.místě jako možná vada v našem případě ? ucpaná nebo prasklá hadice ? která to je ? ta vycházející zpod vstupu do turba (opletená pr. asi 7mm co vede do N75 ? SOS Andre, Huml atd. :

obtokový turba na TDI jsou ovládaný přetlakem a ta hadička co popisuješ by měla být označená červeně(buď proužek na hadičce nebo takový červený kolečko na té trubičce ventilu, jak se nasazuje hadička) a je to přívod tlaku od turba pro regulaci

V hadičce je podtlak nebo přetlak? Propouští mi (prodřená). může po výměně nastat trvalá změna výkonu-myslím k lepšímu ? Mám svůj TDi 14dní, nesrovnával jsem s jiným TDi, jestli náhodou není moje trochu lenivé

Její propustnost zapřičiňuje špatnou informaci pro ventil (část tlaku pro ventil se po cestě ztratí únikem části množství procházejícího vzduchu) a ventil reaguje, jako by byl tlak nižší. Tím pádem ventil nesprávně reguluje. Dojde k překročení plnícího tlaku-ventil reaguje na nižší tlak, než je skutečný, tedy reguluje pozdě. Praděpodobně tedy N75 bude v pořádku, dostával špatnou informaci.

no jestli ti to padá do nouzáku a máš obtokový turbo, tak nejčastější závadou býva vadný ventil N75, je to taková kostka nad posilovačem do který vedou tři hadičky, vše za předpokladu, že ty hadičky jsou v pořádku
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“