Ford Focus 1.6 TDCi 81kW problém

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Bohužel, máš pravdu.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

jericho-3 píše:Ano, jenže říkej to majiteli, když v instrukční knížce k vozu je nutná výměna při 25000 km. A to je pro majitele bible, protože továrna má vždycky pravdu...
Komu niet rady tomu síce je pomoci, ale majiteľ sa musí plácnuť po vrecku. (A my máme do čoho pichnúť.)
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

U forda sa ma menit na 20000 a co sa tyka novsich fordov s dpf a kontrolou kvality oleja, tak ta ta vyzve aj po 10000 :D
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Máme rok 07, dovoz z D.. a je tam serviska s 30tis intervalem. A rozhodně to nehlásí výměnu podle kontroly kvality.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Zacne to hlasit podla znehodnotenia oleja, ... a este par veci. Vermi ze jazdia auta kde to cloveka vyzve na vymenu po cca 13000 km. Ale musi mat dpf a nepisem, ze sa seru vsetky.
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Prosím tě a jak to začne hlísit?
A taky by mě zajímalo, dle čeho to ta řj pozná, jak je olej znehodnocenej. Ono to není jen tak, znehodnotit olej, těch aspektů, který dělají z oleje kvalitní je desítky... Od pěnivosti, tepelné výmeny, antikorozních přísad, detergentů, viskozních přísad atd.. a Každá má určitou životnost....
Osobně se domnívám, že důvěřovat tomu, že to odhadne dobře, je hazard. Kor když Volvo, Peugeot a Mazda mají ty intervaly mnohem kratší u těch samých motorů....
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
vita_k
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12 pro 2011, 13:16
Odpovědi: 0

vymena oleje

Příspěvek od vita_k »

nekde jsem cetl ze je to podle stylu jizdy. Jestli jezdis kratsi, delsi, caste starty s jakou teplotou. Ale netusim jestli je to v tomto typu auta. jednotka jen odhaduje stav, neni to aktualni kondice.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tu kvalitu oleje poznáš, budeš tam mít víc oleje než si nalil a když vytáhneš měrku, budou to světlý chcanky...vlastně nafta obarvená olejem..Jakmile to začne olej "vyrábět", je zle...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

jericho-3 píše:Tu kvalitu oleje poznáš, budeš tam mít víc oleje než si nalil a když vytáhneš měrku, budou to světlý chcanky...vlastně nafta obarvená olejem..Jakmile to začne olej "vyrábět", je zle...


Nafta do oleja ide pri neprebehnutej regenerácii fapu. Tu sa rozoberá niečo iné. Tú kvalitu oleja vypočítava ECU podľa štýlu používania auta. No vie prd o tom akí kvalitní olej si tam pri výmene nalial. On počíta s tým že je tam predpisový.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Takže ECu vypočítává kvalitu oleje a přitom je interval 25-30000 km. To jsem z toho jelen.. :) Kolik krásného a drahého oleje tyhle motory zkurvily. Měli by to ti pitomci zaplatit...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

Ten interval je iba orientačný pre používateľa vozu. ECU ho upravuje podľa toho ako sa používa auto. Zaleží či jazdíš dlhé trasy alebo krátke, či jazdíš športovo alebo na spotrebu. Takže koľko krát a na ako dlho a na akú teplotu bol olej ohriaty. Záťaž motora. Berie do úvahy aj čas od vynulovania intervalu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No, já jel s autem, kdy naftaolej málem tekl z měrky, kolik ho tam bylo a vše bylo O.K. /na přístrojové desce/. Dle mne je to jedna velká opičárna.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

jericho-3 píše:No, já jel s autem, kdy naftaolej málem tekl z měrky, kolik ho tam bylo a vše bylo O.K. /na přístrojové desce/. Dle mne je to jedna velká opičárna.. :)

Tá naftaolej (ako si to nazval) vzniká tak, že sa jazdí na krátke vzdialenosti a tým pádom neprebehne kompletná regenerácia fapu. Pri ďalšej jazde sa znova snaží ECU o ďalšiu regeneráciu odznova a dookola až kým neprebehne až do konca. Pri regenerácii prebieha kvôli zvýšeniu teploty a spáleniu sadzí "postvstrek" pri mŕtvom zdvihu piesta respektíve pri výfuku zo spalovacieho priestoru a týmto sa v malinkých množstvách dostáva palivo do oleja cez piestne krúžky. Tento problém je iba u áut s FAPom. (hm)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

jericho-3 píše:No, já jel s autem, kdy naftaolej málem tekl z měrky, kolik ho tam bylo a vše bylo O.K. /na přístrojové desce/. Dle mne je to jedna velká opičárna.. :)
ono jde také o to že klidně někdo mohl tu kontrolku zasnout před tebou protože diag napsala kvalita oleje nebo snímač tlaku DPF a dnes má diag uplně každej takže mu to někdo za pár šupů smázne a vubec si neuvědomuje že hlavní problém se neodstranil a příště to už muže dopadnout i zadřením nebo přetočením motoru až ten olej blafne.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já vím, proč se to stalo, regenerace probíhala neustále, běžel větrák až vybil baterku, ale je škoda, že tyhle pitomé vynálezy, které zadřely už x motorů, jako hlídače hladiny atd./anebo zminované testy/ nedají povel, když je místo oleje karbon nebo chcanky...Proto tak odchází turba, protože všichni spolehají na elektroniku a pitomé kontrolky..Ale aby někdo zvedl kapotu, je moc práce...Bohužel i u borců s nápisem Ford na montérkách.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Ford“