Ford Focus 1.6 TDCi 81kW problém
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prosím tě a jak to začne hlísit?
A taky by mě zajímalo, dle čeho to ta řj pozná, jak je olej znehodnocenej. Ono to není jen tak, znehodnotit olej, těch aspektů, který dělají z oleje kvalitní je desítky... Od pěnivosti, tepelné výmeny, antikorozních přísad, detergentů, viskozních přísad atd.. a Každá má určitou životnost....
Osobně se domnívám, že důvěřovat tomu, že to odhadne dobře, je hazard. Kor když Volvo, Peugeot a Mazda mají ty intervaly mnohem kratší u těch samých motorů....
			
			
									
									A taky by mě zajímalo, dle čeho to ta řj pozná, jak je olej znehodnocenej. Ono to není jen tak, znehodnotit olej, těch aspektů, který dělají z oleje kvalitní je desítky... Od pěnivosti, tepelné výmeny, antikorozních přísad, detergentů, viskozních přísad atd.. a Každá má určitou životnost....
Osobně se domnívám, že důvěřovat tomu, že to odhadne dobře, je hazard. Kor když Volvo, Peugeot a Mazda mají ty intervaly mnohem kratší u těch samých motorů....
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
						Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
vymena oleje
nekde jsem cetl ze je to podle stylu jizdy. Jestli jezdis kratsi, delsi, caste starty s jakou teplotou. Ale netusim jestli je to v tomto typu auta. jednotka jen odhaduje stav, neni to aktualni kondice.
			
			
									
									
						jericho-3 píše:Tu kvalitu oleje poznáš, budeš tam mít víc oleje než si nalil a když vytáhneš měrku, budou to světlý chcanky...vlastně nafta obarvená olejem..Jakmile to začne olej "vyrábět", je zle...
Nafta do oleja ide pri neprebehnutej regenerácii fapu. Tu sa rozoberá niečo iné. Tú kvalitu oleja vypočítava ECU podľa štýlu používania auta. No vie prd o tom akí kvalitní olej si tam pri výmene nalial. On počíta s tým že je tam predpisový.
Ten interval je iba orientačný pre používateľa vozu. ECU ho upravuje podľa toho ako sa používa auto. Zaleží či jazdíš dlhé trasy alebo krátke, či jazdíš športovo alebo na spotrebu. Takže koľko krát a na ako dlho a na akú teplotu bol olej ohriaty. Záťaž motora. Berie do úvahy aj čas od vynulovania intervalu.
			
			
									
									
						jericho-3 píše:No, já jel s autem, kdy naftaolej málem tekl z měrky, kolik ho tam bylo a vše bylo O.K. /na přístrojové desce/. Dle mne je to jedna velká opičárna..
Tá naftaolej (ako si to nazval) vzniká tak, že sa jazdí na krátke vzdialenosti a tým pádom neprebehne kompletná regenerácia fapu. Pri ďalšej jazde sa znova snaží ECU o ďalšiu regeneráciu odznova a dookola až kým neprebehne až do konca. Pri regenerácii prebieha kvôli zvýšeniu teploty a spáleniu sadzí "postvstrek" pri mŕtvom zdvihu piesta respektíve pri výfuku zo spalovacieho priestoru a týmto sa v malinkých množstvách dostáva palivo do oleja cez piestne krúžky. Tento problém je iba u áut s FAPom.

ono jde také o to že klidně někdo mohl tu kontrolku zasnout před tebou protože diag napsala kvalita oleje nebo snímač tlaku DPF a dnes má diag uplně každej takže mu to někdo za pár šupů smázne a vubec si neuvědomuje že hlavní problém se neodstranil a příště to už muže dopadnout i zadřením nebo přetočením motoru až ten olej blafne.jericho-3 píše:No, já jel s autem, kdy naftaolej málem tekl z měrky, kolik ho tam bylo a vše bylo O.K. /na přístrojové desce/. Dle mne je to jedna velká opičárna..
Já vím, proč se to stalo, regenerace probíhala neustále, běžel větrák až vybil baterku, ale je škoda, že tyhle pitomé vynálezy, které zadřely už x motorů, jako hlídače hladiny atd./anebo zminované testy/ nedají povel, když je místo oleje karbon nebo chcanky...Proto tak odchází turba, protože všichni spolehají na elektroniku a pitomé kontrolky..Ale aby někdo zvedl kapotu, je moc práce...Bohužel i u borců s nápisem Ford na montérkách.. 
			
			
									
									
nepropadat panice...
						
