vyhřívání chladící kapaliny

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Můžeš tam mít libovolný altík, je otázka kolik těch žhavek ti pak řj. sepne... ona totiž řj. sleduje DF svorku alternátoru (volnou "kapacitu" repektive proud) a podle toho spíná jedno relé (jedna žhavka) nebo druhé relé (dvě žhavky) nebo obě relé (tři žhavky)... Jasné?

Po startu ti to bude ještě dožhavovat motor (žhavky motoru, cca 40A), k tomu si zapneš vyhřívání skla, zrcátek, ventilátor topení... a samozřejmě rozsvítíš... tak si spočti, kolik "volných" ampér ti na tom 90A altíku zbývá...
nicméně s odřenýma ušima to je OK :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5141
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

120A altík se dává právě na příhřev a po nastartování s plným příhřevem a dožhavováním jede altík cca 30s na 100%,potom cca 80%
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
black.trz
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 říj 2012, 10:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vendryně

alternator

Příspěvek od black.trz »

takze ten alternator jde pouzit ale nemusi mu zustat zadna rezerva A.dnes jsem koukal na to zapojeni altiku, a vedou k nemu dva kabely jeden hruby prisroubovany M6 a druhy 2linka na konektor, ale nevidel jsem tam to oznaceni DF atd. jinak koukal jsem na Vag a zatizeni mi ukazuje 100% takze to bude podle vyse uvedenych prispevku ten pin 22 ukostren.jo a kde mam hledat tu kabelaz teda pokud tu nejaka v mem aute je. Dik za info
Skoda Octavia 1.9 TDi 81 kW r.v. 2000
tomch
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 led 2010, 17:29
Odpovědi: 0

vyhřívání chladící kapaliny

Příspěvek od tomch »

Zkontroluj si zatížení alternátoru třeba po 5-10 minutách nastartovaného motoru a vypnutých světlech. Pokud je 100% musíš zrušit ukostření a připojit ho na pin 22. Jinak kabeláž, a relátka v autě nejsou. Osobně jsem sehnal domeček i s ohřívacími svíčkami na vrakovišti. Relátka jsou obyč spínaci 30A.










Škoda Octavia r 2000 dovoz F
black.trz
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 říj 2012, 10:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vendryně

alternator

Příspěvek od black.trz »

zatim dik chlapi jak to budu mit tak dam vedet jak to dopadlo, ted je priorita objet par vrakacu a sehnat to
Skoda Octavia 1.9 TDi 81 kW r.v. 2000
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5141
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: vyhřívání chladící kapaliny

Příspěvek od martinsidlo »

tomch píše:Zkontroluj si zatížení alternátoru třeba po 5-10 minutách nastartovaného motoru a vypnutých světlech. Pokud je 100% musíš zrušit ukostření a připojit ho na pin 22. Jinak kabeláž, a relátka v autě nejsou. Osobně jsem sehnal domeček i s ohřívacími svíčkami na vrakovišti. Relátka jsou obyč spínaci 30A.









Škoda Octavia r 2000 dovoz F
Dvě žhavky mají 40A origo.
Naposledy upravil(a) martinsidlo dne 29 říj 2012, 07:10, celkem upraveno 2 x.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Je tam s těma svíčkama ten ohřev dost znatelnější? Ani na octávce ASV 03 původ Slovinsko ani na golfu 01 (highline) původ DE to nemám, aspoň ne vedle vývěvy a pravděpodobně nikde jinde. Auto zahřeju po 8 km a do práce jedu 10 km....výborný :!!
Uživatelský avatar
capo
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 21:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od capo »

Hojte,
na mé Octavii z r99 mám pořád původní svíčky ohřevu. Protože zrovna objednávám nové žhavící, říkám si že bych přihodil i vyhřívací. Pravda je že jsem je ani neměřil, ale u žhavících tomu měření taky úplně nevěřím - žárovka sice může svítit ale svíčka může žhavit jen trochu a z druhého konce....

Takže dvě vyplývající 3 otázky:
- jak velká je šance, že tyhle 3 13 let staré svíčky by ještě byly v dobré kondici? (najeto 250t - o kterých vím :) )
- existuje nějaká metoda, jak je proměřím dokonale?
- má smysl i zde kupovat originální za cca 300Kč/kus, nebo stačí druhovýroba, jako např http://www.autodilyhh.cz/svicka-zhavici ... 10302102-1 ?
Passat BiTDI 2015
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

:D zohrejes iba na palubaku ale palubak klame takze ked mas na palubaku 90°c v skutocnosti mas cca 70°C a dalsich 7-8km mozes zohrievat aby si mal naozaj 90°C :D.. Neviem preco to tak urobili ale je to tak na kazdom VW group aspon na tych starsich urcite ja mam 2006..Ja jazdim 5km do roboty a 5km spat niekedy sa mi v tejto zime ani na stvrtku nezohreje + EGR off a je to vybavene :D

prowmen píše:Je tam s těma svíčkama ten ohřev dost znatelnější? Ani na octávce ASV 03 původ Slovinsko ani na golfu 01 (highline) původ DE to nemám, aspoň ne vedle vývěvy a pravděpodobně nikde jinde. Auto zahřeju po 8 km a do práce jedu 10 km....výborný :!!
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5141
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Fabia353ZZ píše::D zohrejes iba na palubaku ale palubak klame takze ked mas na palubaku 90°c v skutocnosti mas cca 70°C a dalsich 7-8km mozes zohrievat aby si mal naozaj 90°C :D.. Neviem preco to tak urobili ale je to tak na kazdom VW group aspon na tych starsich urcite ja mam 2006..Ja jazdim 5km do roboty a 5km spat niekedy sa mi v tejto zime ani na stvrtku nezohreje + EGR off a je to vybavene :D

prowmen píše:Je tam s těma svíčkama ten ohřev dost znatelnější? Ani na octávce ASV 03 původ Slovinsko ani na golfu 01 (highline) původ DE to nemám, aspoň ne vedle vývěvy a pravděpodobně nikde jinde. Auto zahřeju po 8 km a do práce jedu 10 km....výborný :!!
EGR Off udělá hodně.Na takhle krátký trasy zakrýt spodní část chladiče,aby neofouknul motor s olej.filtrem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Mam zaslepenej vrch aby nesel studenej vzduch do prostoru motoru. Zakryt spodek kvuli filtru me nikdy nenapadlo ale pkud by to melo alespon trochu pomoct tak to udelam.
ADKO13
Přispěvovatel
Příspěvky: 633
Registrován: 06 kvě 2012, 08:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina SR

Příspěvek od ADKO13 »

to vyhrievanie je z boku taka krabicka a su tam 3 zhavice ? ?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9260
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ano hliníková příruba s třema žhavičema na boku pod vakuovou pumpou
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

ADKO13 píše:to vyhrievanie je z boku taka krabicka a su tam 3 zhavice ? ?
... na předchozí stánce dole máš fotku, co chceš víc? :o
GIV Variant TDi ???kW
ADKO13
Přispěvovatel
Příspěvky: 633
Registrován: 06 kvě 2012, 08:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina SR

Příspěvek od ADKO13 »

Foto som nieako prehladol tak sa ospravedlnujem... 8) mam to v aute.. ale zistit nieako tu funkcnost...spusta sa to ak je voda a vzduch pod 0 ? skusim sa nato pozriet ci to funguje...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“