10W 60 LIQUI MOLY
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- e-panolin.cz
- Sběrač informací
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 lis 2010, 19:54
- Bydliště: Ostrava !!!
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Janda z Cimbu přímo doporučuje olej 10w60 pro PD motory co maj zvedlej výkon, kdysi o tom byl článek v AutoDieselu.Thomy píše:10W60 od Liqui Moly je určitě "lepší".
Záměrně to dávám do uvozovek, protože je lepší jak pro koho.
Je vhodný pro vysoké zatížení a dokáže mazat i za vyšších teplot než obyčejný olej 10w40. Pár lidí ho používá i do upravených TDI PD a nemají problém.
Jinak specifikace není kolikrát vůbec směrodatná. Divím se, jak může olej Starline splňovat specifikaci pro mou Felicii s motorem AEE ze 70. let, když mi po startu cvakala zdvihátka. Nalil jsem kvalitní olej od Totalu a je po problému.
Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Impreza WRX 195kW
- e-panolin.cz
- Sběrač informací
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 lis 2010, 19:54
- Bydliště: Ostrava !!!
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
To Thomy, samozřejmě jsem viděl teplý olej olej SAE 5W30 etc.! Ale bludy tady píšeš ty, vačka je stejně zatížena jedno jestli X nebo Y litr, tlak / zatížení vačky / pro otevření vstřikovače je pořád stejný. A co se týče vydřených vaček, nikde jsem nenapsal, že doporučuji olej bez 505.01 resp. 507.00.
Jak vidno z různých olejářských a jiných fór, lidi se nedají poučit a lijí do PD všechny možné oleje - nejlépe ten zadarmo z práce - a to je mj. zakopaný pes u vydřených vaček.
Jak vidno z různých olejářských a jiných fór, lidi se nedají poučit a lijí do PD všechny možné oleje - nejlépe ten zadarmo z práce - a to je mj. zakopaný pes u vydřených vaček.
Souhlasím s tebou v těch pochybných olejích.. Mimochodem do auta bych nikdy nenalil kterýkoliv LL olej.. Po takovém oleji už jsem pár vydřených vaček viděl a bylo to například ve 150000km. Např u 2.5TDi jsem viděl vydřenou vačku po čtyřech výměnách méně kvalitního oleje
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Impreza WRX 195kW
uplne suhlasim a ototo presne ideThomy píše:Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
na upravenou 1.9TDI PD bych dal nějakou kvalitní 5w-40 a měnil po 10tis. km a motor si musí chrochtat blahem
lít tam nějakou 10w60 a podobné oleje je nesmysl (ty jsou vhodné tak do závodních zážehových motorů), zvlášť, když neplní příslušnou VW normu.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
pokud to bude auto na závody, kde bude motor většinu života pracovat na maximum, tak to tam dej. Ale hádám, že auto bude spíš na normální ježdění, kde min. 80% najetých km bude v nízké zátěži, kdy bude provozní teplota oleje 90 - 100°C, a to 10w60 olej nevyužiješ, podle mě bohatě postačí 5w40 v kombinaci se zkrácením intervalu výměny (pro klidné spaní klidně na polovinu, tzn. po 7500km).
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- e-panolin.cz
- Sběrač informací
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 lis 2010, 19:54
- Bydliště: Ostrava !!!
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
OK, tak ho tam klidně dejmajto22 píše:priznavam ze po cestach chodim jak debil a ten vykon vyuzivam a inak budem jazdit sprinty a slalom takze auto dostane dost zabrat takze 10W 60 bude dobra volba podla mna a vymena 10 tisic samozrejme

Ale ty výměny bych dělal klidně častěji. To, že se používá teplotně odolnější olej, neznamená, že vydrží déle, ale je to přesně naopak (proto jsou long-life oleje 5w-30 nebo 0w-30).
Jinak, jakou máš teplotu oleje na cestě? Já bych osobně volil stejně tu 5w-40 a případně domontoval náporový chladič oleje, pokud teplota oleje šplhá moc vysoko.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5