10W 60 LIQUI MOLY

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

majto22
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2012, 12:38

Příspěvek od majto22 »

ale origo tolko a nie zo 110 na 200 a teplota sa tam urcite dvihne tak nech to maze aj vtedy
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 29 lis 2010, 19:54
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-panolin.cz »

A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Thomy píše:10W60 od Liqui Moly je určitě "lepší".
Záměrně to dávám do uvozovek, protože je lepší jak pro koho.
Je vhodný pro vysoké zatížení a dokáže mazat i za vyšších teplot než obyčejný olej 10w40. Pár lidí ho používá i do upravených TDI PD a nemají problém.

Jinak specifikace není kolikrát vůbec směrodatná. Divím se, jak může olej Starline splňovat specifikaci pro mou Felicii s motorem AEE ze 70. let, když mi po startu cvakala zdvihátka. Nalil jsem kvalitní olej od Totalu a je po problému.
Janda z Cimbu přímo doporučuje olej 10w60 pro PD motory co maj zvedlej výkon, kdysi o tom byl článek v AutoDieselu.
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!

Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 29 lis 2010, 19:54
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-panolin.cz »

To Thomy, samozřejmě jsem viděl teplý olej olej SAE 5W30 etc.! Ale bludy tady píšeš ty, vačka je stejně zatížena jedno jestli X nebo Y litr, tlak / zatížení vačky / pro otevření vstřikovače je pořád stejný. A co se týče vydřených vaček, nikde jsem nenapsal, že doporučuji olej bez 505.01 resp. 507.00.
Jak vidno z různých olejářských a jiných fór, lidi se nedají poučit a lijí do PD všechny možné oleje - nejlépe ten zadarmo z práce - a to je mj. zakopaný pes u vydřených vaček.
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Souhlasím s tebou v těch pochybných olejích.. Mimochodem do auta bych nikdy nenalil kterýkoliv LL olej.. Po takovém oleji už jsem pár vydřených vaček viděl a bylo to například ve 150000km. Např u 2.5TDi jsem viděl vydřenou vačku po čtyřech výměnách méně kvalitního oleje
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
majto22
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2012, 12:38

Příspěvek od majto22 »

Thomy píše:
e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!

Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš
uplne suhlasim a ototo presne ide
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

na upravenou 1.9TDI PD bych dal nějakou kvalitní 5w-40 a měnil po 10tis. km a motor si musí chrochtat blahem ;) lít tam nějakou 10w60 a podobné oleje je nesmysl (ty jsou vhodné tak do závodních zážehových motorů), zvlášť, když neplní příslušnou VW normu.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

nevím no, spousta lidíz konkurenčního fóra co jezdí sprinty a má auto na denní ježdění používá 10w50(60) a bez problému.. A to je myslim nešetřej
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
majto22
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2012, 12:38

Příspěvek od majto22 »

10W 60 je tam akurat a je to rotacka nie PD to sa uz nepovazuje ako zavodne auto ked origo motor ma 110 koni a ja dviham vykon o 90% ??
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

pokud to bude auto na závody, kde bude motor většinu života pracovat na maximum, tak to tam dej. Ale hádám, že auto bude spíš na normální ježdění, kde min. 80% najetých km bude v nízké zátěži, kdy bude provozní teplota oleje 90 - 100°C, a to 10w60 olej nevyužiješ, podle mě bohatě postačí 5w40 v kombinaci se zkrácením intervalu výměny (pro klidné spaní klidně na polovinu, tzn. po 7500km).
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
majto22
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2012, 12:38

Příspěvek od majto22 »

priznavam ze po cestach chodim jak debil a ten vykon vyuzivam a inak budem jazdit sprinty a slalom takze auto dostane dost zabrat takze 10W 60 bude dobra volba podla mna a vymena 10 tisic samozrejme
(crazy)
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 29 lis 2010, 19:54
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-panolin.cz »

Vyšší viskozita oleje znamená vyšší ztráty v motoru.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

majto22 píše:priznavam ze po cestach chodim jak debil a ten vykon vyuzivam a inak budem jazdit sprinty a slalom takze auto dostane dost zabrat takze 10W 60 bude dobra volba podla mna a vymena 10 tisic samozrejme
(crazy)
OK, tak ho tam klidně dej ;) Ale stejně bych neměl klidné spaní, kdybych tam nalil olej, který nemá na obalu napsanou žádnou vw normu, takže liqui moly 10w-60 bych vynechal, a použil třeba Mobil 1 formula 5w-50, ten plní aspoň vw 505.00...
Ale ty výměny bych dělal klidně častěji. To, že se používá teplotně odolnější olej, neznamená, že vydrží déle, ale je to přesně naopak (proto jsou long-life oleje 5w-30 nebo 0w-30).
Jinak, jakou máš teplotu oleje na cestě? Já bych osobně volil stejně tu 5w-40 a případně domontoval náporový chladič oleje, pokud teplota oleje šplhá moc vysoko.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“