Cukání a start BMW E36 325 TDS 1994

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Hotty E36
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 kvě 2012, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Jevíčko

Cukání a start BMW E36 325 TDS 1994

Příspěvek od Hotty E36 »

Zdravím věděl by tu někdo čím může být způsobeno cukání mého tdska?
Má najeto 370 tis (dle budíků) a od 1500 otáček do 3000 cuká a škube na 2,3,4,5 ,když jedu v klidu a normálně. Například na sprintu kdy se furt drží plnej plyn a výkon nahoře, necukne ani jednou,pouze když se jede normálně lidsky na spotřebu. dle zdejšího fóra jsem vyčetl že by to mohla způsobovat el.hlava vstřikovacího čerpadla? chci se zeptat jak to vyřešit? Výměnou čerpadla?
Startuje normálně a krásně drží volnoběh,spotřeba je taky optimální,nekouří atd. děkuji všem moc ;-)
Kdyby tohle uměl někdo vyřešit na Svitavsku v Pardubickém kraji,tak mu rád aut svěřím ať mi tento problém odstraní ...
Hotty E36
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 kvě 2012, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Hotty E36 »

A ještě taková perlaička...jak padly teploty k nule tak,když auto stojí přes noc tak ráno nenastartuju. Když bylo tak 5-10 stupňů,jedno ráno auto strašně dlouho dlouho točilo. Po dlouhém startování začal motor cukat a jakoby válec po válci chytal a po dlaší chvíli motor chytil celej a krásně držel volnoběh. Když jsem ho chvíli nechal běžet a zhasnul ,tak hned už chytlo na drc,jako v létě. Myslel jsem že žhaviče,ale zjistil jsem že když tds nežhaví v zimě tak nenastartuje ani v létě ? :-/ potřebuji to vyřešit a jezdit do práce. Děkuji komukoliv za cokoliv. v této zimě už jen auto točí a ani neškytne dokud se nevymlátí baterka. Mám auto první zimu tak vůbec netuším. Poradí mi prosím někdo? Jak auto těch 10-12 hodin venku prochladne tak už ho nenatočím. Při cestě např. do Brna (nakupovaní a celodenní ježdění od obchodu k obchodu) startuje normálně...ale odstaví se na noc a ráno zase nechytne :-(
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tlaky motoru..
nepropadat panice...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Žhavky zkontroluj v první řadě, můj tip: 4 špatné. :) Cukání - pravděpodobně aktuátor v hlavě čerpadla, zkusil bych nechat seřídit dávku, mohlo by to na nějakou dobu pomoct...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No snad by to bylo vidět na kontrolce, nenasvítil by se zelený kroužek, ne´? Samozřejmě žhavičkami se začíná a radši ráno nažhavit drátem, aby byla jistota... :)
nepropadat panice...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Zelený kroužek? E36 něco takového má? :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Asi žiji v třetihorách, ale 524 tohle měl, jestli inovace pokročila, omlouvám se, u TDS si to přesně nevybavuji, plete se mi to... :)
nepropadat panice...
Hotty E36
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 kvě 2012, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Hotty E36 »

Tak zítra vytáhám žhavičky (vyzkouším ze srandy) a nahodím nový :P
Myslím že to vyřeší to zimní startování :
- Pozahřátí motoru starým ruským sporákem se dvěma spirálovejma plotýnkama motor po chvilce zahřívání chytil... :-D

Pak budu řešit to cukání..nechám seřídit tu dávku paliva a nebo se vymění celé čerpadlo,pár znalců napsalo že ta hlava čerpadla stačí seřídit povolením 4 ks šroubků a poťukávání kladívkem za nastartovanýho motoru :?

jo a k tomu cukání....při jízdě z kopce na volnoběh se mi rozsvítí kontrolka vstřiku - sotva se dotknu plynu a pohne se minimálně ručička otáčkomě kontrolka zhasne ;)
Ještě jednou děkuji všem za cokoliv :)
Hotty E36
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 kvě 2012, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Hotty E36 »

Tak zítra vytáhám žhavičky (vyzkouším ze srandy) a nahodím nový :P
Myslím že to vyřeší to zimní startování :
- Pozahřátí motoru starým ruským sporákem se dvěma spirálovejma plotýnkama motor po chvilce zahřívání chytil... :-D

Pak budu řešit to cukání..nechám seřídit tu dávku paliva a nebo se vymění celé čerpadlo,pár znalců napsalo že ta hlava čerpadla stačí seřídit povolením 4 ks šroubků a poťukávání kladívkem za nastartovanýho motoru :?

jo a k tomu cukání....při jízdě z kopce na volnoběh se mi rozsvítí kontrolka vstřiku - sotva se dotknu plynu a pohne se minimálně ručička otáčkomě kontrolka zhasne ;)
Ještě jednou děkuji všem za cokoliv :)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Zkus ráno nafoukat horkovzduškou do sání a startovat. Když to bude lepší, jsou to žhavky. Vyndej je a připoj +- na nabíječku nebo baterku, dobré vyhazovat nemusíš.

To poklepávání hlavičky je právě to seřízení dávky. :) Ale 1mm je moc, je to taková hodinkařina... Může s tím souviset i ta kontrolka, máš asi malou dávku.
Hotty E36
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 kvě 2012, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Hotty E36 »

ThatsMe píše:Zkus ráno nafoukat horkovzduškou do sání a startovat. Když to bude lepší, jsou to žhavky. Vyndej je a připoj +- na nabíječku nebo baterku, dobré vyhazovat nemusíš.

To poklepávání hlavičky je právě to seřízení dávky. :) Ale 1mm je moc, je to taková hodinkařina... Může s tím souviset i ta kontrolka, máš asi malou dávku.
No právě když jse ten motor jakože tak nahrubo zvrchu kolem sání a vstřiků nahřál tím vařičem tak chytil,tak usuzuju že žhaviče :)
jo dám žhaviče nový a ty starý ozkouším kolik jich fungovalo.

to nastavení hlavy (dávky paliva) jsem pročítal že to chce klid a nervy a zkoušet a zkoušet (LOL) proto prej auto cuká-špatná dávka paliva
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jericho-3 píše:Asi žiji v třetihorách, ale 524 tohle měl, jestli inovace pokročila, omlouvám se, u TDS si to přesně nevybavuji, plete se mi to... :)
Ano staré TD co se dávaly do E28 a E30, tzn typ motoru M21 měly právě takový "selfcheck" žhaviček, tzn. že pokud byly všechny žhavky v pohodě, tak se po žhavení rozsvítila zelená kontrolka se šipkou dokola, že je vše allright a može se startovat, i když při této kontrolce žhaviče stále dožhavovaly. Když se jedna nebo více žhavek odporoučelo, tak tato kontrolka se po žhavení nerozsvítila.

Nicméně TD(S) novějších typů, tzn. motory s označením M51 v E34,36,39 tuto funkci již nemají (i když v budíkách E34 je tato šipka stále předtištěná co jsem se tak díval, asi pozůstatek z M21 motorů montovaných právě do E34 za začátku výroby)

Jinak zkoušení dobrých a špatných žhaviček a vracení těch "dobrých" zpátky mi přijde naprosto zcestné a spíš je to z mého pohledu šetření na oněch nesprávných místech, kor při ceně žhaviček, kde už je relativně "jedno" jestli člověk kupuje 4 nebo 6 kusů. Ano jako test pro sama sebe, které jsou vlastně konrétně v hajzlu fajn, ale z důvodu zpětného návratu do motoru, no nevim nevim :roll: chápu že na tom někdo nemusí být finančně zrovna nejlíp, nicméně kdo si koupí takovéhoto archaického diesela s určitýma nákladama prostě musí počítat, stejně jako ten, kdo si koupí M57, sšestiválcového commonraila musí počítat s tím, že se můžou začít sypat vstřiky a jejich tam šest ;)

takže za mě osobně když už měnit žhaviče, tak rovnou všechny a ne se k tomu vracet třeba po třech, pěti měsících znovu ;)
Hotty E36 píše:
Pak budu řešit to cukání..nechám seřídit tu dávku paliva a nebo se vymění celé čerpadlo,pár znalců napsalo že ta hlava čerpadla stačí seřídit povolením 4 ks šroubků a poťukávání kladívkem za nastartovanýho motoru :?
Ano, dá se s tím i takto "vyjebat", nicméně je to řešení pouze dočasné a ne oprava problému v pravém slova smyslu. Spíš jenom takové zamaskování příčiny, která kolikrát i tak neni moc účinná
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Amen! :)
S těma žhavkama je to každého věc, on si to po první výměně každý rozmyslí, jak často se mu to chce dělat. :) Já jsem měnil všechny a staré dobré mám schované v záloze. Kdyby nějaká po roce odešla, určitě bych neměnil všechny. Tož tak. :)
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

No já žhavičky měním pravidelně před každou zimou. Možná je to přehnané, těžko říct, nicméně aspoň tak nemusím kdyžtak pak něco řešit když začne opravdu kosa. A venku pak měnit žhaviče v takovém hnusném počasí, to bych se asi radši střelil do hlavy :-D Aspoň vím, že žhaviče mě nikdy v tomto nejhorším období nezklamou a hlavně že je na rok zase povolím, že nebudou zapečené nebo jinak kouslé do palice ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Málokdo se zamýšlí nad tím, proč musí neustále měnit žhavičky, což opravdu sere zrovna na tomhle motoru, a přitom za to mohou již hodně jeté vstřikovací trysky, které rozprašují jako koštata a žhavičky odpraví..Čím větší úhel roztřiku, tím větší pravděpodobnost zničení žhaviček..Tohle je oficielní prohlášení firmy Bosch, aby mne někdo nepodezříval z fantastmagorie...A jelikož jsem měl kamaráda, který mne velice často otravoval, že už zase nesvítí zelené kolečko/je vidět jak inovace duševně postupují, když tuhle vymoženost zruší/ , tak jsem musel žhavky měnit..Samozřejmě vždy přivezl jednu, někdy 2. Pak jsem jej přemluvil a vyměnil trysky a měl od něho pokoj, ale to už je dávno.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „BMW“