Sportovní filtr na TDI 66 kW - zkušenosti

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Sportovní filtr na TDI 66 kW - zkušenosti

Příspěvek od Pepsi Octavia »

Ahojte, mám Octavii po faceliftu 10/2000 1.9 TDI 66 kW AGR + chip. Uvažuju nad tím, že bych tam kopnul sportovní filtr. V mechanických věcech se skoro nevyznám, tak bych potřeboval dobrou radu. Chtěl bych nějaký, aby se mi nezvýšila nějak moc spotřeba a hlučnost motoru. A samozřejmě aby to nějaký koník přidalo navrh. Poraďte značku, zkušenosti, výkon, v jakých otáčkách to jde poznat atd. Jakýkoliv detail. Děkuju mockrát
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Už se tu psalo mnohokrát že to nic nepřinese.Kup novou vložku to bude stačit.
Tel:776005385 Nový Bor
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

Mam podobnu zostavu ako ty teda 66kw sice nemam chip ale mam powerbox a mozem ti to opisat takto: Mam KN filter - sisku, ak sa pytas na hlucnost tak ta sklamem pretoze hlucnost je dost vyrazna to by som klamal keby som napisal ze nie a vyrazna myslim vyrazna. Ak sa pytas na vykon tak s vykonom zalezi ako to mas spravene. Ak to mas kvalitne spravene aby filter nehltal teply vzduch pripadne mas k nemu vzduch privedeny naporovo vtedy mozeme vraviet o zvyseni vykonu v citelnom rozsahu ale zas necakaj od toho stado koni. Co ti stupne je krutak a to som spoznal na tom ze na spojke som uplne v pohode parkoval a auto malo vyraznejsi zatah odspodu. Filter sa ti hodi hlavne na akceleraciu na akceleracii to spravi citelny rozdiel a motor ide ovela lahsie do otacok. Co sa tyka spotreby tak tam som nic vynimocne nespozoroval aj ked udavaju ze pri tom istom style jazdy klesne. Velke minus u sisky je hlucnost a to ze ak si ju namontujes musis si k nej doviezt studeny vzduch a zabranit tomu aby ti tam isiel vzduch od motora. Plusy su lepsia odozva na plyn teda mensia turbodiera vyraznejsi zatah od nizsich otacok a lepsia akceleracia hlavne z 0 - 100km/h potom to uz nie je take citelne. Ak chces komfort tak si kup iba vlozku ak znesies nejaky hrmot tak chod do sisky ale hrmot je pocut.
Kolotoč TUNING
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

Sifon píše:Mam podobnu zostavu ako ty teda 66kw sice nemam chip ale mam powerbox a mozem ti to opisat takto: Mam KN filter - sisku, ak sa pytas na hlucnost tak ta sklamem pretoze hlucnost je dost vyrazna to by som klamal keby som napisal ze nie a vyrazna myslim vyrazna. Ak sa pytas na vykon tak s vykonom zalezi ako to mas spravene. Ak to mas kvalitne spravene aby filter nehltal teply vzduch pripadne mas k nemu vzduch privedeny naporovo vtedy mozeme vraviet o zvyseni vykonu v citelnom rozsahu ale zas necakaj od toho stado koni. Co ti stupne je krutak a to som spoznal na tom ze na spojke som uplne v pohode parkoval a auto malo vyraznejsi zatah odspodu. Filter sa ti hodi hlavne na akceleraciu na akceleracii to spravi citelny rozdiel a motor ide ovela lahsie do otacok. Co sa tyka spotreby tak tam som nic vynimocne nespozoroval aj ked udavaju ze pri tom istom style jazdy klesne. Velke minus u sisky je hlucnost a to ze ak si ju namontujes musis si k nej doviezt studeny vzduch a zabranit tomu aby ti tam isiel vzduch od motora. Plusy su lepsia odozva na plyn teda mensia turbodiera vyraznejsi zatah od nizsich otacok a lepsia akceleracia hlavne z 0 - 100km/h potom to uz nie je take citelne. Ak chces komfort tak si kup iba vlozku ak znesies nejaky hrmot tak chod do sisky ale hrmot je pocut.
Nechtěl bych tu zbytečně polemizovat ale měl bych pár dotazů:

Add.1 proč powerbox? To tu nebylo napsáno dost o tom co je powerbox za šmejd? (LOL)

Add.2 akcelerace spočívá v práci odvedené v čase což je defacto výkon … pokud stoupne koutící moment poznáš to ne na zrychlení ale potřebě řadit. (hm)

Add.3 Myslíš že hlučnost je specialitou „šišky“ (která je jenom jinak udělaná vložka) a nebo je to tím že šišku nevměstnáš do airboxu , na který většina zapomene? :roll:
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

tantal píše:
Sifon píše:Mam podobnu zostavu ako ty teda 66kw sice nemam chip ale mam powerbox a mozem ti to opisat takto: Mam KN filter - sisku, ak sa pytas na hlucnost tak ta sklamem pretoze hlucnost je dost vyrazna to by som klamal keby som napisal ze nie a vyrazna myslim vyrazna. Ak sa pytas na vykon tak s vykonom zalezi ako to mas spravene. Ak to mas kvalitne spravene aby filter nehltal teply vzduch pripadne mas k nemu vzduch privedeny naporovo vtedy mozeme vraviet o zvyseni vykonu v citelnom rozsahu ale zas necakaj od toho stado koni. Co ti stupne je krutak a to som spoznal na tom ze na spojke som uplne v pohode parkoval a auto malo vyraznejsi zatah odspodu. Filter sa ti hodi hlavne na akceleraciu na akceleracii to spravi citelny rozdiel a motor ide ovela lahsie do otacok. Co sa tyka spotreby tak tam som nic vynimocne nespozoroval aj ked udavaju ze pri tom istom style jazdy klesne. Velke minus u sisky je hlucnost a to ze ak si ju namontujes musis si k nej doviezt studeny vzduch a zabranit tomu aby ti tam isiel vzduch od motora. Plusy su lepsia odozva na plyn teda mensia turbodiera vyraznejsi zatah od nizsich otacok a lepsia akceleracia hlavne z 0 - 100km/h potom to uz nie je take citelne. Ak chces komfort tak si kup iba vlozku ak znesies nejaky hrmot tak chod do sisky ale hrmot je pocut.
Nechtěl bych tu zbytečně polemizovat ale měl bych pár dotazů:

Add.1 proč powerbox? To tu nebylo napsáno dost o tom co je powerbox za šmejd? (LOL)

Add.2 akcelerace spočívá v práci odvedené v čase což je defacto výkon … pokud stoupne koutící moment poznáš to ne na zrychlení ale potřebě řadit. (hm)

Add.3 Myslíš že hlučnost je specialitou „šišky“ (která je jenom jinak udělaná vložka) a nebo je to tím že šišku nevměstnáš do airboxu , na který většina zapomene? :roll:
Add.1
Powerbox preto ze je to zatial jedine riesenie ako z toho vyzmykat aspon nieco.Chystam sa dat PP764 a powerbox vyhodit

Add.2
Ak chces chytat za slovicka tak dobre berem stupol aj vykon akurat ze ta akceleracia je pozorovatelna len do urcitej rychlosti potom je to viac menej rovnake mozno je tam rozdiel ale urcite nie dramaticky(moj nazor)

Add.3
Ano mas pravdu aj v tom, ze tam nie je airbox a zlozenie sportoveho filtra nema taku absorbcnu schopnost zvuku ako papierovy filter v seriovom sani, ale zas vysvetli mi na co tu sisku das znova do airboxu ked potom vlastne staci dat obycajnu vlozku a efekt by mal byt ten isty(podla teba) akurat ze v seriovom airboxe mas vyriesenu vodu. Teda ak prsi tak tie zahyby su tam aj na to aby ta voda po nich stiekla a nedostala sa vo vacsej miere do sania. Lenze tuning airbox je vacsinou robeny bez zahybov aby tam bol vedeny priamy napor vzduchu k siske teda vacsie riziko nasatia vody najma ak tahas vzduch zo spodu naraznika
Kolotoč TUNING
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

Sifon píše: Add.1
Powerbox preto ze je to zatial jedine riesenie ako z toho vyzmykat aspon nieco.Chystam sa dat PP764 a powerbox vyhodit

Add.2
Ak chces chytat za slovicka tak dobre berem stupol aj vykon akurat ze ta akceleracia je pozorovatelna len do urcitej rychlosti potom je to viac menej rovnake mozno je tam rozdiel ale urcite nie dramaticky(moj nazor)

Add.3
Ano mas pravdu aj v tom, ze tam nie je airbox a zlozenie sportoveho filtra nema taku absorbcnu schopnost zvuku ako papierovy filter v seriovom sani, ale zas vysvetli mi na co tu sisku das znova do airboxu ked potom vlastne staci dat obycajnu vlozku a efekt by mal byt ten isty(podla teba) akurat ze v seriovom airboxe mas vyriesenu vodu. Teda ak prsi tak tie zahyby su tam aj na to aby ta voda po nich stiekla a nedostala sa vo vacsej miere do sania. Lenze tuning airbox je vacsinou robeny bez zahybov aby tam bol vedeny priamy napor vzduchu k siske teda vacsie riziko nasatia vody najma ak tahas vzduch zo spodu naraznika
Uff tak teď jsem si oddychnul moje myšlenka že víš kulový se zcela nepotvrdila, jenom to píšeš jinak.

Add.1 O.K.
Add.2 Ne vždy je to nezbytně tak jak to popisuješ ale O.K.
Add.3 Ne ne bavíme-li se o sportovních filtrech. Celej fór je v tom airboxu, pokud vezmeš KN a strčíš ho do boxu, uděláš k němu vývod vzduchu z masky tak taky bude hlučnost značně omezena. Je to v tom airboxu ne ve filtru. ;)
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

tantal píše:
Sifon píše: Add.1
Powerbox preto ze je to zatial jedine riesenie ako z toho vyzmykat aspon nieco.Chystam sa dat PP764 a powerbox vyhodit

Add.2
Ak chces chytat za slovicka tak dobre berem stupol aj vykon akurat ze ta akceleracia je pozorovatelna len do urcitej rychlosti potom je to viac menej rovnake mozno je tam rozdiel ale urcite nie dramaticky(moj nazor)

Add.3
Ano mas pravdu aj v tom, ze tam nie je airbox a zlozenie sportoveho filtra nema taku absorbcnu schopnost zvuku ako papierovy filter v seriovom sani, ale zas vysvetli mi na co tu sisku das znova do airboxu ked potom vlastne staci dat obycajnu vlozku a efekt by mal byt ten isty(podla teba) akurat ze v seriovom airboxe mas vyriesenu vodu. Teda ak prsi tak tie zahyby su tam aj na to aby ta voda po nich stiekla a nedostala sa vo vacsej miere do sania. Lenze tuning airbox je vacsinou robeny bez zahybov aby tam bol vedeny priamy napor vzduchu k siske teda vacsie riziko nasatia vody najma ak tahas vzduch zo spodu naraznika
Uff tak teď jsem si oddychnul moje myšlenka že víš kulový se zcela nepotvrdila, jenom to píšeš jinak.

Add.1 O.K.
Add.2 Ne vždy je to nezbytně tak jak to popisuješ ale O.K.
Add.3 Ne ne bavíme-li se o sportovních filtrech. Celej fór je v tom airboxu, pokud vezmeš KN a strčíš ho do boxu, uděláš k němu vývod vzduchu z masky tak taky bude hlučnost značně omezena. Je to v tom airboxu ne ve filtru. ;)
Mas pravdu s tym hlukom ze airbox pohlcuje zvuky ktore idu od motora akurat potom je otazka taka ze na co davat sisku? Nestaci potom dat sportovu vlozku do serioveho airboxu? :o A nemusis sa srat s tymito vecami...Aky je potom vlastne rozdiel medzi siskou a vlozkou? ked obe su v airboxe. Na co sa potom robia sisky? Ked ich aj tak treba dat do airboxu.(vynimka nejake BMC carbon airbox alebo twister od greenu kde ma ta siska trosku iny tvar teda skor ako kuzel a nie ako konus) tomuto nerozumiem (wallbash)
Kolotoč TUNING
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

tak to skuste odbrzdit znám takovou partičku lidí co otunili povětšinou oktávky tunama spojlerů a samozřejmě sání a kužel a jediné co to dělalo
byl řev jinak zátah o moc lepší asi nebyl to by chtělo aby to někdo fakt odbrzdil sérii a pak se sánim
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

tomáš karbus píše:tak to skuste odbrzdit znám takovou partičku lidí co otunili povětšinou oktávky tunama spojlerů a samozřejmě sání a kužel a jediné co to dělalo
byl řev jinak zátah o moc lepší asi nebyl to by chtělo aby to někdo fakt odbrzdil sérii a pak se sánim
To by bolo asi najviac objektivne
Kolotoč TUNING
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

Sifon píše:Mas pravdu s tym hlukom ze airbox pohlcuje zvuky ktore idu od motora akurat potom je otazka taka ze na co davat sisku? Nestaci potom dat sportovu vlozku do serioveho airboxu? :o A nemusis sa srat s tymito vecami...Aky je potom vlastne rozdiel medzi siskou a vlozkou? ked obe su v airboxe. Na co sa potom robia sisky? Ked ich aj tak treba dat do airboxu.(vynimka nejake BMC carbon airbox alebo twister od greenu kde ma ta siska trosku iny tvar teda skor ako kuzel a nie ako konus) tomuto nerozumiem (wallbash)
No pokud budeme skutečně puntičkáři dá se říci že kužel je opravdu o něco lepší a to z důvodu větší plochy kolem hrdla sací hadice. Pokud by jsi ale upravil airbox tak aby hadice byla přesne ve středu filtru tak by na tom byla lépe vložka. Nicméně to jsou tak neznatelné záležitosti že bych se s tím teda nepatlal. V zásadě v nich rozdíl není a hluk dělá pouze absence airboxu. Stejně jako výfuky rámus potom platíš za hluk který dělá tu Imáge. (hm)
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

tomáš karbus píše:tak to skuste odbrzdit znám takovou partičku lidí co otunili povětšinou oktávky tunama spojlerů a samozřejmě sání a kužel a jediné co to dělalo
byl řev jinak zátah o moc lepší asi nebyl to by chtělo aby to někdo fakt odbrzdil sérii a pak se sánim
Jenže to by všichni zjistili že jenom filtr nestačí a že musíš pokračovat dál a dál a dál až by se jim na to většina lidí vysrala. :) Filtr má cenu takovou že když je špinavej tak ho vypereš naolejuješ a nesháníš se s novým. Pokud nemáš upravenej celej zbytek až do motoru tak moc nepřidá. (hm)
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

tantal píše:
tomáš karbus píše:tak to skuste odbrzdit znám takovou partičku lidí co otunili povětšinou oktávky tunama spojlerů a samozřejmě sání a kužel a jediné co to dělalo
byl řev jinak zátah o moc lepší asi nebyl to by chtělo aby to někdo fakt odbrzdil sérii a pak se sánim
Jenže to by všichni zjistili že jenom filtr nestačí a že musíš pokračovat dál a dál a dál až by se jim na to většina lidí vysrala. :) Filtr má cenu takovou že když je špinavej tak ho vypereš naolejuješ a nesháníš se s novým. Pokud nemáš upravenej celej zbytek až do motoru tak moc nepřidá. (hm)
V tomto mas pravdu jazdil som s filtrom ktory je na A4 umiestneny v podstate hned vedla zvodov a to bolo trapenie...Potom som tam spravil plechovu priecku na ktoru som dal termolatku co odraza teplo na vrch som dal gumovu lištu aby to tesnilo a nesiel mi od vrchu teply vzduch. Od spodu som priviedol z naraznika semiflex(plechova ohybna rura)ked je sucho mam ju nasmerovanu priamo na filter ked prsi tak ju ohnem inym smerom a z povodneho sania som tam nechal dva diely ktore mi dovadzaju vzduch z vrchu a je to citit teraz na vykone.(Jedine co tomu chyba je to aby to bolo trosku tichsie)
Kolotoč TUNING
Uživatelský avatar
Rider
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 06 kvě 2007, 16:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rider »

jediny co ma podle me cenu, je bud sani od KN nebo Green, ja mam sání KN (zrusenej airbox) a hluk motoru je v pohode, naopak turbo je krasne slyset jak syčí ;)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

pokud nebudete kazdy mesic filtr prat a nasledne mazat specialnim olejickem/ a z praxe vim ,ze to nikdo nedela / tak vam akorat odejde vaha vzduchu a to bude tak jediny efekt co ma sportovni filtr u tdi
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

Rider píše:jediny co ma podle me cenu, je bud sani od KN nebo Green, ja mam sání KN (zrusenej airbox) a hluk motoru je v pohode, naopak turbo je krasne slyset jak syčí ;)
Turbo je pocut krasne :D Len ked ides na dlhsiu cestu a mas vyssie otacky tak mozes byt trosku ohucany ale inac v poho a este ked podradis alebo pustis plyn tak hrmi viac
Kolotoč TUNING
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“