Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Ahoj lidi, před nedávnem jsem nechal měnit turbo a zároveň zaslepit EGR ventil. Od té doby se mi průměrná spotřeba zvedla cca o 1,5-2l/100km (dříve 5,5 nyní 7 i více). Může to být způsobeno novým turbem či zaslepením EGR nebo se tam pos.... něco jinýho? VAG je v pohodě.
Jedná se o passat 1,9TDI PD 85kw.
Děkuji za reakce
Jedná se o passat 1,9TDI PD 85kw.
Děkuji za reakce
Re: Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Trepa v softe vymazat mapu EGR ako prve, lebo vypojena hadicka to je riesenie take no.....urob si sam.Mira__13 píše:Ahoj lidi, před nedávnem jsem nechal měnit turbo a zároveň zaslepit EGR ventil. Od té doby se mi průměrná spotřeba zvedla cca o 1,5-2l/100km (dříve 5,5 nyní 7 i více). Může to být způsobeno novým turbem či zaslepením EGR nebo se tam pos.... něco jinýho? VAG je v pohodě.
Jedná se o passat 1,9TDI PD 85kw.
Děkuji za reakce
Turbo ti spotrebu nedvihne tak ako spominas, ale mat opet nove funkcne turbo ti spotrebu dvihne

Co rozvody? nebantovali sa? Dalsia vec, palubat rata vzdy na nejakom zakladem pokial to narusis, nerata dobre, ale to neznamena ze auto aj zere. Von mapu EGR a potom uvidis.
No, to si vtahu teraz. lebo musis vycitat ECU kedze ma TDI PD a nie rotacku, vyznamne ulahcenie je ze nemusis roberat riadiacku a letovat eeprom ven potom petice a potom naspet..Petice sa nemusia, ale do buducna je to vyhoda...Mira__13 píše:S VAGem moc neumím, poradí někdo, jak vymažu tu mapu EGR?Dík.
Potrebujes nejakey ECU flasher, idelane MPPS mam oskusane. Potom vykopirujes obsah ECU a otvoris v patricnom tzv chiptuningovom software. Nakolko ked uvidis tie cisla, respektive ten atlantik cisel mozes to zabalit.
napis na checksum cz, tak su na to experti, ale budu po tebe chciet Cislo ECU. to zistis vagom ked sa spojis s motorom. Bude sa zacinat038 906 0xx x
Mozno ti na chcecksum cz aj poskytnu uz upraveny soft. Ale potrebujes Flasher, ci uz svoj alebo niekoho snim. (vela nestoji ten falosny cinsky) asi 50-60€
Sayllo píše:No, to si vtahu teraz. lebo musis vycitat ECU kedze ma TDI PD a nie rotacku, vyznamne ulahcenie je ze nemusis roberat riadiacku a letovat eeprom ven potom petice a potom naspet..Petice sa nemusia, ale do buducna je to vyhoda...Mira__13 píše:S VAGem moc neumím, poradí někdo, jak vymažu tu mapu EGR?Dík.
Potrebujes nejakey ECU flasher, idelane MPPS mam oskusane. Potom vykopirujes obsah ECU a otvoris v patricnom tzv chiptuningovom software. Nakolko ked uvidis tie cisla, respektive ten atlantik cisel mozes to zabalit.
napis na checksum cz, tak su na to experti, ale budu po tebe chciet Cislo ECU. to zistis vagom ked sa spojis s motorom. Bude sa zacinat038 906 0xx x
Mozno ti na chcecksum cz aj poskytnu uz upraveny soft. Ale potrebujes Flasher, ci uz svoj alebo niekoho snim. (vela nestoji ten falosny cinsky) asi 50-60€
Dík za radu. Tak to už bude jednodušší ten ventil zase oddeklovat. A je to tutovka? Kamarád má EGR také zaslepený( passat 1,9 tdi, 81 kw), žádny mapy nemazal a spotřebu má stejnou jako před zaslepením.
Nebo je možnost ho softwarově stáhnout http://forum.skodahome.cz/topic/83081-z ... t-ve-vagu/
G3 Variant 1,9 TDi
... only S764

Ano, toto sa da tiez. Len neviem co to bude mat rovnaky vyznam ako vymazana mapa.Golfisko píše:Nebo je možnost ho softwarově stáhnout http://forum.skodahome.cz/topic/83081-z ... t-ve-vagu/
Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Cize nemoze dvihat spotrebu. Teda teoreticky moze, mam na to vysvetleniem ale ani nahodou o jak pises 2 litere...
Cize nemoze dvihat spotrebu. Teda teoreticky moze, mam na to vysvetleniem ale ani nahodou o jak pises 2 litere...
Naposledy upravil(a) Sayllo dne 27 led 2013, 23:41, celkem upraveno 1 x.
Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Ta kontrolka sa tusim ani u TDI PD nikdy nerozsvietila...U rotacky AFN nikdy...Mira__13 píše:Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Tebe nesvieti preto lebo na tvojom motore neni ziadny prvok co by monitoroval jeho funkcnost, alebo naopak, nefunkcnost.
Mozne je teoreticky ze:
Riadiaca jednotka vie kedy a presne ake pulzy pusta do elektroventilu, na zaklade tohoto je istym sposobom aj redukovane alebo inak modifikovane vstrekovanie, taktiez motor sa inak chova pri otvorenom a zatvorenom ventile, + ako premenna je tvoja poloha plynoveho pedalu v danych situaciach. Je teda mozne ze pri obsencii vyfukovych plynov v sani, ked jednotka ventil otvori, i ked je zaslepeny, cize modifikuje vstrekovanie aj vzhladom na absenciu plynov v sani, moze nepatrne menit cele spalovanie, ale v ziadnom pripade nie o 2 litre do + ci -.....
Já tomu prdlajs rozumím, tak děkuji za vysvětlení. Tak zřejmě bude chyba ještě někde jinde.Sayllo píše:Ta kontrolka sa tusim ani u TDI PD nikdy nerozsvietila...U rotacky AFN nikdy...Mira__13 píše:Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Tebe nesvieti preto lebo na tvojom motore neni ziadny prvok co by monitoroval jeho funkcnost, alebo naopak, nefunkcnost.
Mozne je teoreticky ze:
Riadiaca jednotka vie kedy a presne ake pulzy pusta do elektroventilu, na zaklade tohoto je istym sposobom aj redukovane alebo inak modifikovane vstrekovanie, taktiez motor sa inak chova pri otvorenom a zatvorenom ventile, + ako premenna je tvoja poloha plynoveho pedalu v danych situaciach. Je teda mozne ze pri obsencii vyfukovych plynov v sani, ked jednotka ventil otvori, i ked je zaslepeny, cize modifikuje vstrekovanie aj vzhladom na absenciu plynov v sani, moze nepatrne menit cele spalovanie, ale v ziadnom pripade nie o 2 litre do + ci -.....