PROSIM o radu:TRYSKY POWERPLUS do generálkovaného AFN1.9TDI?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vaasaa
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 02 kvě 2007, 10:50
Odpovědi: 0

PROSIM o radu:TRYSKY POWERPLUS do generálkovaného AFN1.9TDI?

Příspěvek od vaasaa »

Zdravím všechny mám dotaz a rád bych dostal nějaké fundované názory..
Před čtyřma měsícema se mi potkal na AUDI A4 1.9TDI motor AFN. Původně 81kw a 235Nm jsem měl asi dva roky načipovaný na cca 104kW a 300Nm..Jezdilo se parádně, pak mi ale jeden servis laksně udělal generálku hlavy motoru a zdvihátko ventilu udělalo svoje. Sháněl sem nový motor, ale žádný slušný se asi sehnat nedá (popř. poraďte) :?
A nyní k dotazu...při komplet generálce motoru, kterou chci ted udelat uvazuju, ze tam dám ty trysky POWERPLUS 520, ale připomínám že tam již čip je. Takže jak to pojede? Jak to bude kouřit? Aby se nahodou něco nezesralo...mam na to zřejmě štěstí. Vím že čip udělá mimo jiné i delší dobu vstřiku, takže větší tryska=víc paliva za stejný čas, že jo? Ted jde o to jak si s tím ten motor poradí.....
(wallbash)
Máte někdo podobný zkušenosti, popř. názory na to??? DYK
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Osobně bych postupoval opačně - nejprve trysky a potom odladit program. Dáš-li teď do upraveného SW jiné trysky, může to být lepší než teď, může to být ale třeba horší než teď, kouřit to může ale nemusí,............ Ale rozhodně to nebude nikdy tak dobré, jak by to bylo při použití opačného postupu, tedy nejdřív trysky a potom chip.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
vaasaa
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 02 kvě 2007, 10:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od vaasaa »

přesně to sem se tady někde taky dočetl, ale ten čip tam prostě už je ted a protože ta A4 je r.v. 1998, tak se i pájela řídící jednotka, takže nějak hrabat dál do SW se mi moc nechce...
Spíš by mě zajímaly reálné hodnoty, na které se můžu dostat, pokud nechám ten čip co tam mam cca 104kW (tedy puvodně 81kW) a vyměním akorat ty trysky 520...
Bude třeba i větší teplotní namáhání hlavy, pístu, ventilů? když tam vlastně bude hořet větší množství paliva??


Ale samozřejmě budu muset, pokud to bude kouřit, nebo bude cukat, nebo něco...udělat na tom další čip..
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

myslím že by neměl být problém odladit program už s předpokladem, že trysky budou až později, aniž by měl nějáký destruktivní účinek nebo problém, posléze i s přidáním trysek se už nic nebude muset měnit, jelikož optimalizace s velkou pravděpodobností bude v normě. Tudíž, i opačný postup je možný, u někoho, kdo s tím má opravdu zkušenosti. Ale k tomu by se měl nejlépe vyjádřit reesha. (offtopic)
vw passat tdi pd 180ps/420nm
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Dej tam hlavně větší turbo, např. 130PD, a pokud možno větší chladič vzduchu.
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

teoreticky větší špičky vadit nebudou,ale k tomu motoru-pokud neni nic s blokem tak bych postupoval následovně-písty z nějakého jiného tdi mimo 1z,hlavu z 1z či afn jen ji srovnat a skontrolovat a pokud jsou již špatné špičky tak klidně dej větší motor to nezabije jestli ten čip nedělal břídil jen to bude víc hulit já bych dal 764 a pak popřípadě pokud to bude zlobit to necháš přečipovat na míru-asi tomu bude chybět vzduch,protože ta vnt 15 toho moc nedá,ale zas by to nemělo být takové-to záleží na tom čipu
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

Tak kámoš postupoval úplně stejně, akorát na toledu.AFn motor(81kw). Měl tam čip, odbržděno na 100kw. Pak šli do kytek trysky tam tam dal powerplus 520 a bylo to o něco lepší. Pak odbržděno a světe div se 104kw. pouhá výměna trysek.

Jinak powerplus 520 je ekvivalent (stejná, ale vyrobena lepší technologií) trysky sprint520(110koni). - viz http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php ... eb1f831b21

Vyměň mělo by to být v poho.
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“